خبرگزاری کار ایران

رقابت‌های شطرنج آزاد مسترز قطر؛

مگنوس قهرمان شد/فیروزجا موفق‌ترین نماینده شطرنج ایران

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۰۴۲

مگنوس کارلسن در پایان رقابتهای شطرنج آزاد مسترز قطر با کسب 7 امتیاز و پیروزی در دو بازی تکمیلی به عنوان قهرمانی این مسابقات دست پیدا کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دومین دوره رقابتهای شطرنج آزاد مسترز قطر(2015) از روز 29 آذر آغاز شد و روز گذشته 8 دی به پایان رسید. هفت شطرنجباز ایرانی ( سید محمد امین طباطبایی- شاهین لرپری زنگنه-آرین غلامی- علیرضا فیروزجا- سارا سادات خادم الشریعه-آتوسا پورکاشیان و درسا درخشانی) در این رقابتها حضور داشتند.

در پایان 9 دور رقابت مسترز قطر، مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج جهان و بخت نخست قهرمانی در این رویداد بزرگ به همراه یویانگی مدافع عنوان قهرمانی این رقابتها از کشور چین مشترکا 7 امتیازی شدند تا برای تعیین قهرمان این دوره از رقابتهای مسترز قطر راهی دیدارهای تکمیلی(بلیتس) شوند.

در پایان دو بازی تکمیلی این مگنوس کارلسن بود که موفق شد با پیروزی مقابل حریف چینی خود جام قهرمانی مسترز قطر 2015 را بالای سر ببرد.

پس از وی یویانگی استاد بزرگ چینی با 7 امتیاز در رده دوم، استاد بزرگ ولادیمیر کرامنیک ،سرگئی کارزاکین و سنان جورگیروف از روسیه و نی هوا از چین و واسیلی ایوانچوک از اوکراین با 6/5 امتیاز به ترتیب در رده های سوم تا هفتم جدول جای گرفتند.

در میان هفت نماینده کشورمان نیز علیرضا فیروزجای 12 ساله پدیده شطرنج ایران که به تازگی صدرنشین مرحله نیمه نهایی رقابتهای قهرمانی کشور هم شده بود موفق ترین شطرنجباز ایرانی در این مسابقات بود که با نتایج درخشان خود در 9 دور این رقابتها ضمن افزایش 38 واحد ریتینگ و کسب 4/5 امتیاز در رتبه 65 این مسابقات قرار گرفت.

سارا سادات خادم الشریعه دیگر نمیانده کشورمان که حدود یک ماه دیگر در مسابقات گرندپری شطرنج بانوان جهان شرکت خواهد کرد با افزایش 12 واحد ریتینگ در جایگاه هشتاد و چهارم قرار گرفت.شاهین لرپری زنگنه،آتوسا پورکاشیان،درسا درخشانی و آرین غلامی نیز به ترتیب در رده های 96، 110، 121 و 126 قرار گرفتند. آتوسا پورکاشیان نیز در این رقابتها حدود 16 واحد بر ریتینگ خود افزود.

جدول 20 رتبه نخست رقابتهای آزاد شطرنج مسترز قطر 2015 را مشاهده می کنید:

مگنوس قهرمان شد/فیروزجا موفق‌ترین نماینده شطرنج ایران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز