خبرگزاری کار ایران

ال‌کلاسیکوی ۲۳۱؛

رئال صفر - بارسا 4؛ کابوس به وقت مادرید

رئال با 4 گل در برنابئو ال‌کلاسیکوی دویست و سی و یکم را واگذار کرد تا شب کابوس‌وار این تیم تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار تیم‌های رئال‌مادرید و بارسلونا از هفته دوازدهم لالیگا از ساعت 20:45 در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو آغاز شد که بارسلونا 4 بر صفر این دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشت تا مقتدرانه در صدر جدول لالیگا قرار بگیرد.

ترکیب رئال‌مادرید: ناواس، واران، راموس، دانیلو، مارسلو، کروس، خامس، مودریچ، بن‌زما، بیل،  رونالدو

ترکیب‌بارسلونا: براوو، آلوس، پیکه، ماسکرانو(متئو)، آلبا، بوسکتس، راکیتیچ(مسی)، روبرتو(مسی)، اینیستا(منیر حدادی)، نیمار، سوارز

اگرچه بازی با برتری سفیدپوشان مادریدی آغاز شد ولی دقیقه 11 لوئیس سوارز با استفاده از غفلت مدافعان‌رئال و اشتباه واران در موقعیتی تک به تک دروازه خسوس ناواس را باز کرد تا بارسا را یک بر صفر پیش بیندازد و برنابئو را در شوکی عمیق فرو ببرد.

دقیقه 39 نیمار در موقعیتی مشکوک دروازه ناواس را برای دومین بار باز کرد تا  نیمکت بنیتس در سکوتی عجیب فرو برود. نیمه نخست 2 بر صفر به سود بارسلونا به پایان رسید.

نیمه‌دوم رئالی‌ها با توپ پر برای جبران نتیجه 2 بر صفر به زمین برگشتند ولی اینیستا دقیقه 52 سومین گل را هم برای بارسا به ثمر رساند تا شب هولناک رئالی‌ها تکمیل شود.

دقیقه 53 لیونل مسی به جای راکیتیچ وارد زمین شد تا با پایان مصدومیتش کاتالان‌ها را در ال‌کلاسیکو همراهی کند.

دقیقه 74 سوارز گل چهارم بارسلونا را هم به ثمر رساند تا شاهد اتفاق و نتیجه‌ای عجیب در ال‌کلاسیکو باشیم. پس از این گل هواداران رئال با بلند کردن دستمال‌های سفید و سر دادن شعارهای ممتد خواهان برکناری پرز و بنیتس شدند.

دقیقه 80 کلودیو براوو ضربه سر بن زما را با شیرجه‌ای دیدنی از زیر طاق دروازه بیرون کشید تا دروازه بارسا همچنان بسته بماند.

دقیقه 84 ایسکو با خطایی که روی نیمار انجام داد با کارت قرمز داور از زمین مسابقه اخراج شد.

این بازی در نهایت با پیروزی 4 بر صفر بارسلونا به پایان رسید تا بشاگردان انریکه با 30 امتیاز در صدر جدول یکه‌تازی کند. رئال هم با همان 24 امتیاز در جایگاه‌دوم جدول باقی ماند.

پیش از این دیدار رئال و بارسلونا 170 بار به مصاف هم رفته‌ بودند که رئال 71 پیروزی را از آن خود کرده بود و بارسلونا هم 67 بار به پیروزی رسیده بود. 32 بازی دو تیم مساوی کرده بودند.

این دو تیم تاکنون 85 بار در برنابئو به مصاف هم رفته‌ بودند که 52 بازی را رئال با پیروزی پشت سر گذاشته بود و 18 بار هم بارسلونا فاتح این دیدار بود که با این پیروزی شمار پیروزی‌های کاتالان‌ها به عدد 19 رسید.

همچنین نتایج جدال بارسا و رئال‌ در 230 ال‌کلاسیکوی گذشته با 90 برد بارسا و 92 برد رئال‌ همراه بود که با این پیروزی شمار بردهای بارسا به عدد 91 رسید. کاتالان‌ها یک برد دیگر تا برابری با رکورد رئال فاصله دارند. 48 بازی دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده است.

کد خبر : ۳۲۳۹۵۳