خبرگزاری کار ایران

استارت لیست نهایی مسابقات جهانی در هیوستون اعلام شد

آغاز رسمی مسابقات جهانی وزنه‌برداری

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۵۱۵

با اعلام استارت لیست نهایی هشتادویکمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در هیوستون آمریکا، نام مجید عسکری، جابر بهروزی و بهادر مولایی در گروه B اوزان خود قرار گرفت تا به این ترتیب روز و ساعت برگزاری مسابقات این 3 وزنه بردار نیز دستخوش تغییراتی شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، در دسته 62 کیلوگرم مجید عسکری با رکورد ورودی 290 کیلوگرم درحالی در گروه B قرار گرفت که پائئین ترین رکورد ورودی در گروه A این وزن رکورد ورودی 300 کیلوگرم بود. به این ترتیب عسکری ساعت 4 و 55 دقیقه صبح روز یکشنبه (اول آذر) به روی تخته می رود.

در دسته 69 کیلوگرم نیز جابر بهروزی با رکورد ورودی 325 کیلوگرم در گروه B قرار گرفت. رکورد وردی جابر بهروزی فقط 3 کیلوگرم با رکورد ورودی نفر یازدهم گروه A، روخه مندوزا از مکزیک فاصله داشت. به این ترتیب بهرزوی هم به وقت تهران ساعت 6و 55 دقیقه  صبح روز دوشنبه (دوم آذر) به روی تخته ی رود.

سومین نماینده ایران که در گروه B وزنه می زند بهادر مولایی است. رکورد ورودی کادر فنی برای بهادر 425 کیلوگرم بود تا او نیز با 5 کیلوگرم اختلاف نسبت به وزنه بردار چین تایپه شانس رقابت در گروه A دسته فوق سنگین را از دست بدهد. مولایی البته با رکوردهایش می تواند یکی از شانس های کسب مدال در دسته فوق سنگین باشد. رقابتهای گروه B دسته 105+ ساعت 19 و 30 دقیقه روز شنبه 28 آذر برگزار می شود.

در سایر اوزان رسول تقیان وزنه بردار دسته 77 کیلوگرم کشورمان با رکورد ورودی360 کیلوگرم در رده نهم گروه A قرار گرفت. در این وزن تیگران مارتیروسیان از ارمنستان، ژیائوجون لیو از چین و کوانگ سانگ کیم از کره شمالی با رکوردهای ورودی 370 کیلوگرم در صدر استارت لیست نهایی قرار دارند. رقابتهای دسته 77 کیلوگرم به وقت تهران ساعت 2 و 55 دقیقه بامداد چهارشنبه چهارم آذر برگزار می شود.

در دسته 85 کیلوگرم، جایی که کیانوش رستمی به عنوان جدی ترین شانس کسب مدال طلای کاروان وزنه برداری ایران حضور دارد، نام او با رکورد ورودی 380 کیلوگرم در مکان ششم استارت لیست قرار دارد. در این وزن تائو تیان از چین با رکورد ورودی 385 کیلوگرم، آرتم اوکولوف از روسیه با رکورد ورودی 383 کیلوگرم و آپتی آکادوف از روسیه با رکورد ورودی 382 کیلوگرم در رده های اول تا سوم قرار دارند. الکساندر پیلیشنکو از اکراین و پیتر آسایوناک از بلغارستان دیگر مدعیان این وزن هستند. کیانوش رستمی به وقت تهران ساعت 25 دقیقه بامداد پنجشنبه 5 آذر برای کسب خوش رنگ ترین مدال رقابتهای جهانی به روی تخته می رود.

 

در دسته 94 کیلوگرم، در شرایطی که جای خالی سهراب مرادی، وزنه بردار شایسته کشورمان به خوبی احساس می شود، علی هاشمی دیگر وزنه بردار ایرانی با رکورد ورودی 385 کیلوگرم در مکان یازدهم استارت لیست نهایی قرار گرفته است. در این وزن بهترین رکوردهای ورودی با 405 کیلوگرم به دو نماینده قزاقستان الماس اوتشوف و ژاسولان خدیربایف اختصاص دارد. رقابتهای گروه A دسته 94 کیلوگرم به وقت تهران ساعت 22 و 25 دقیقه پنجشنبه 5 آذر برگزار می شود.

 و بالاخره در دسته 105 کیلوگرم و در گروه A، نوبت به نواب نصیرشلال نایب قهرمان المپیک 2012 لندن می رسد که ساعت 2و 55 دقیقه بامداد شنبه (7 آذر) به وقت تهران به روی  تخته برود. نواب با رکورد ورودی 410 کیلوگرم، در استارت لیست نهایی رقابتهای این وزن در مکان هفتم قرار دارد. البته رقابت در این وزن نزدیک است و بهترین رکورد ورودی با 415 کیلوگرم به دیوید بژانیان از روسیه و سیمون مارتیروسیان از ارمنستان اختصاص دارد. تیمور نانیف از روسیه، بارتلومی بونک از لهستان و الکساندر زایچیکوف از قزاقستان، دیگر مدعیان سرشناس این وزن هستند.

هشتادو یکمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان به طور رسمی از ساعت 20 و 30 دقیقه امشب با برگزاری رقابتهای گروه D دسته 62 کیلوگرم آغاز می شود، اما تکلیف نخستین طلایی آن، فردا شب و با انجام رقابتهای گروه A دسته 56 کیلوگرم مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز