خبرگزاری کار ایران

نمایندگان مجلس تاکید کردند؛

ضرورت تشکیل کارگروه بررسی مشکلات تیم ملی والیبال

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۲۱۰

نتایج ضعیف تیم والیبال ایران در جام جهانی باعث شد نمایندگان مجلس با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروه بررسی مشکلات بر حمایت و رفع نقاط ضعف این تیم برای صعود به المپیک ریو تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، والیبال ایران در چندسال اخیر به رشته‌ای بدل شده که با افتخارآفرینی در آوردگاه‌های مختلف جهانی شور و نشاط اجتماعی را نیز رقم زد اما برخلاف هدف‌گذاری فدراسیون و مسئولان، بازی‌های تیم ایران در مسابقات جام جهانی ژاپن آن‌طور که تصور می‌شد پیش نرفت و بلندقامتان والیبال ایران در حد انتظار ظاهر نشدند.

درست است که به دلیل حضور قدرت‌های جهانی در مسابقات جام جهانی والیبال احتمال کسب سهمیه المپیک در این دوره از مسابقات از سوی ملی‌پوشان کشورمان کمتر انتظار می‌رفت ولی درخشش سال‌های اخیر والیبال ایران در میادین مختلف بین‌المللی توقع نتیجه‌ای بهتر را ایجاد کرده و مردم انتظار داشتند والیبالیست های ایران مثل گذشته جنگنده ظاهر شوند.

هرچند که ملی‌پوشان یک پله صعود نسبت به دوره قبل این رقابت‌‌ها داشتند ولی شکست‌ از تیم‌هایی نظیر استرالیا، کانادا یا حتی آرژانتین و کسب تنها 4 پیروزی مقابل 7 باخت زنگ خطر را برای والیبال ایران به شدت به صدا درآورد. این درحالی است که مسئولان فدراسیون از مدت‌ها پیش قول صعود به المپیک را داده‌اند حال آنکه تیم ملی ایران در نخستین مسابقات کسب سهمیه المپیک ریو حتی نتوانست در جمع مدعیان قرار بگیرد و به عنوان دومین تیم آسیایی در این مسابقات بین 12 تیم هشتم شد.

نبود شور و نشاط و جنگندگی سابق در بین بلندقامتان از مهم‌ترین دلایلی بود که کم‌فروغی والیبال ایران را در این مسابقات رقم زد و لزوم توجه به روحیه بازیکنان و آماده‌سازی روحی در کنار آمادگی جسمانی آنان را یادآور شد.

از سوی دیگر بنابر اعتقاد بسیاری از کارشناسان به نظر می‌رسد اسلوبودان کواچ که بیشتر از یک سال است هدایت تیم ملی والیبال کشورمان را برعهده دارد به نیمکت قوی‌تری نیاز داشته تا اگر قرار است هچنان سکاندار تیم ملی ایران باقی بماند او را همراهی کرده و در فرصت کوتاه 7 ماه مانده به مسابقات رویای صعود به المپیک را تعبیر کند.

هرچند عوامل دیگری نظیر بازیکن سالاری، عدم تدارک مناسب و غیره نیز برای ناکامی تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی عنوان می شود.

برای بررسی بیشتر این موضوع و کنکاش درباره چرایی عملکرد ضعیف ملی پوشان ایران در جام جهانی به گفت و گو با چند تن از نمایندگان مجلس نشستیم که ماحصل آن را می خوانید:

حسینی: حق والیبال ایران حضور در المپیک است

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به این‌که والیبال در جام جهانی تلاش خود را انجام داد ، گفت: حق والیبال ایران حضور در المپیک است و برای این اتفاق باید جلسه کمیته فنی برگزار شود.

سید هادی حسینی در گفت و گو با خانه ملت با بیان این‌که ضعف‌های تیم والیبال هنوز بررسی نشده است٬گفت: قرار است داورزنی جلسه کمیته فنی برگزار کند و  فیلم‌های مسابقات دیده و درباره اتفاقات این رقابت‌ها تصمیم‌گیری شود.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس ادامه داد: والیبال در کشور دارای ظرفیت‌های خوبی است اما دیگر تیم‌های دنیا هم آرام نمی‌شینند که ایران فعالیت و روبه جلو حرکت کند ، آن‌ها هم حتما فعالیت٬تیم ایران را آنالیز و از مربیان خوب استفاده کرده‌اند ٬ایران هم باید تلاش و نقاط ضعف را بررسی کند و هیچ حریفی را دست کم نگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: انتظار از والیبال ایران کسب سهمیه المپیک بود زیرا والیبال کشور ظرفیت‌های بالایی دارد که باید به خوبی از آن‌ها استفاده شود؛‌ اکنون فدراسیون باید نقاط ضعف و قوت را بررسی کند و همه تلاش خود را برای حل معضلات به کار برد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با تأکید براین‌که والیبال ایران باید جایگاه اصلی خود را پیدا کند٬گفت: نباید درخصوص این رشته سهل انگاری شود حتما باید دلایل شکست بررسی شده تا بازهم شاهد نتیجه‌گیری والیبال باشیم.

دامادی: انتظارات از والیبال بالا رفته است
رئیس کمیته والیبال فراکسیون ورزش مجلس در گفت و گو با خانه ملت با تأکید براین‌ که با برگزاری جلسات کارشناسانه باید دلایل کسب چنین نتایج ضعیف والیبال در جام جهانی را بررسی کرد٬ عنوان داشت: عملکرد تیم ملی والیبال در چند سال اخیر خوب بوده و بازی‌های والیبال باعث شور و نشاط در جامعه شده است بنابراین باید بررسی کارشناسی صورت گیرد.

محمد دامادی ادامه داد: والیبال ایران در چند سال اخیر شرایط خوبی داشته و تیم‌های بزرگ دنیا را چه در خانه و چه خارج از خانه مغلوب کرده است و برای همین انتظار بیشتری از والیبال در جام جهانی می‌رفت.

نماینده مردم ساری در مجلس تصریح کرد: به هرصورت این مسابقات دلیلی بر ضعف مدیریت فدراسیون نیست؛ اما انتظارات از این رشته در کشور بالاتر رفته است ولی به‌طور حتم فدراسیون برای مسابقات انتخابی المپیک سال آینده برنامه خاصی دارد و قطعا وضعیت بهتر خواهد شد.

قره‌سید: کسب سهمیه المپیک برای والیبال ایران دور از دسترس نیست

عضو فراکسیون ورزش مجلس در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به این‌که تیم والیبال ایران امسال تورنمنت‌های متعددی را به خاطر کسب نتیجه در جام جهانی از دست داد و نتواست از عنوان‌های قهرمانی خود در مسابقاتی مانند قهرمانی آسیا و جام باشگاه‌های آسیا دفاع کند، تاکید کرد: انتظار نتایج بهتری برای ایران در جام جهانی وجود داشت.

میرهادی قره‌سید رومیانی افزود: موفقیت والیبال ایران در چندسال اخیر به قسمی بوده که انتظارات از این رشته بالا رفته اما به نظر می‌رسد ملی‌پوشان برای مسابقات جام جهانی به سطح ایده‌آل خود نرسیده‌ بودند و به همین دلیل بازی همیشگی خود را ارائه نکردند.

نماینده مردم تبریز در مجلس اضافه کرد: مسئولان فدراسیون بارها از هدف بزرگ والیبال برای حضور در المپیک و حتی ایستادن بر روی سکوی این رقابت‌ها صحبت کرده‌اند، برای رسیدن به این هدف فرصت کمی باقی است بنابراین باید برنامه‌ریزی و مدیریت بهتری صورت گیرد تا این اتفاق برای والیبال ایران به دست آید چرا که این هدف دور از دسترس نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز