خبرگزاری کار ایران

مقدماتی جام جهانی و جام ملت ها؛

دسته گل شاگردان کی روش به مردان گوام/ جوانان ایران درخشان و امیدبخش

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۴۱۶

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی با 6 گل گوام را شکست داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت های آسیا 2019 از ساعت 19 امروز پنجشنبه در ورزشگاه ازادی به مصاف گوام رفت و در پایان موفق شد حریف گمنام خود را با نتیجه 6 بر صفر شکست دهد.

در این دیدار که قضاوت آن را داور قطری برعهده داشت و در حضور 6 هزار تماشاگر برگزار شد، تیم ملی فوتبال کشورمان برتری قاطعی در روی زمین و بازی هوایی داشت و در طول بازی بارها دروازه گوام را تهدید کرد ولی تنها 4 بار در نیمه اول و 2 بار در نیمه دوم موفق شد دروازه حریف خود را باز کند. 

تیم ملی در نیمه نخست با ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، احسان حاج‌صفی، آندرانیک تیموریان، وریا غفوری، وحید امیری، امید ابراهیمی، اشکان دژآگه، سردار آزمون و مهدی طارمی گام به میدان گذاشت و از همان دقیقه اول با شیوه پرسینگ حریف خود را تحت فشار قرار داد. 

بعد از چند ارسال از جناحین که ضربات امیری و ابراهیمی دروازه گوام را با خطر مواجه کرد خیلی زود بازیکنان ایران به گل رسیدند. فرار سردار آزمون در دقیقه 8 پشت مدافعان حریف باعث شد داگلاس هریک دروازه‌بان گوام روی او مرتکب خطای پنالتی شود. این ضربه را اشکان دژاگه خلاف جهت حرکت دروازه‌بان حریف به گل اول ایران تبدیل کرد.

تیم ایران بعد از این گل فشار خود را روی تیم حریف حفظ کرد و روی شوت راه دور آندو در دقیقه 12 تا آستانه گل دوم هم پیش رفت که هریک آن را به کرنر فرستاد. بازیکنان تیم گوام که توان نزدیک شدن به دروازه ایران را نداشتند پس از آن در یک سوم دفاعی خودی تجمع کردند تا فضاها را از بازیکنان ایران بگیرند.

در دقیقه 29 طارمی فرصت خوبی برای گشودن دروازه حریف داشت اما ضربه او بعد از چرخشی که داشت با بی دقتی نواخته شد. طارمی در دقیقه 31 دروازه حریف را روی حرکتی تاکتیکی به ثمر رساند. او روی پاس عمقی سردار آزمون به عمق دفاع گوام زد و با یک ضربه بغل پا گل دوم تیم ایران را وارد دروازه حریف کرد.

تیم کشورمان خیلی زود به گل سوم خود هم رسید. بازیکنان گوام در یکی دو صحنه تا پشت محوطه جریمه ایران پیشروی کردند اما خیلی زود گل سوم را دریافت کردند. سانتر اشکان دژاگه از جناح راست با پرواز بلند و ضربه سر دیدنی سردار آزمون همراه شد و بدین ترتیب گل سوم ایران در دقیقه 34 به ثمر رسید.

این پایان کار دو تیم در پایان نیمه نخست نبود. اشکان دژاگه در دقیقه 41 ذتوپ را با پشت پا به وحید امیری سپرد و سانتر او از جناح چپ با ضربه سر زیبای سردار آزمون همراه شد و دروازه گوام برای چهارمین بار باز شد تا شاگردان کی‌روش در دیداری شبه تدارکاتی نیمه نخست را با بردی پرگل پشت سر بگذارند.

در نیمه دوم تیم ایران کمی بی انگیزه شد و به حریف فرصت داد تا بیشتر در زمین تیم ملی به بازی تک ضرب بپردازد. حریف که به دنبال کمتر گل خوردن بود در نیمه دوم با تمرکز پشت محوطه جریمه خودی ، فضاهای حرکتی را از بازیکنان پا به توپ و تکنینیکی ایران گرفت . در مقابل شاگردان کی‌روش با عرض دادن به بازی سعی داشتند دفاع چند لایه این تیم را باز کنند اما تجمع و دوندگی بازیکنان حریف کار را برای گلزنی سخت کرده بود.

در دقیقه 64 بازی رامین رضاییان جانشین وریا غفوری در جناح راست شد. این تعویض خیلی زود موثر واقع شد. رضاییان اولین توپی را که دریافت کرده بود را برای طارمی ارسال کرد تا او با ضربه سر در دقیقه 65 گل پنجم ایران را به ثمر برساند.

کی‌روش در دقیقه 69 مهدی ترابی را جایگزین سردار آزمون کرد و در دقیقه 75 نیز امید عالیشاه جانشین اشکان دژاگه شد تا فشار روی دروازه گوام حفظ شود. در دقیقه 81 بازی عالیشاه می‌توانست روی ضربه سر گلزنی کند که این توپ دقت لازم را نداشت و از بالای دروازه به بیرون رفت.

درحالی که بازی به لحظات پایانی خود نزدیک شده بود مهدی ترابی در دقیقه 89 گل ششم تیم کشورمان را به ثمر رساند. این بازیکن توپی را که حوالی نقطه پنالتی گوام دریافت کرده بود با ضربه‌ای دقیق وارد دروازه حریف کرد تا بدین ترتیب تساوی در زمین ترکمنستان با یک برد پرگل به فراموشی سپرده شود.

با این برد تیم کشورمان جمع امتیازات خود را در گروه D به عدد 4 رساند. تیم ایران روز سه شنبه هفته آینده در زمین هند سومین دیدار خود را برگزار خواهد کرد.

در این گروه تیم عمان با 6 امتیاز و تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار دارد، گوام با همین امتیاز در جای دوم گروه قرار دارد و ایران با 4 امتیاز سوم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز