خبرگزاری کار ایران

مدیران سالم و فوتبالی انتخاب شوند؛

پورمختار: گزارش های مستندی از فساد در فوتبال داریم/تخلف برخی رسانه ها

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۸۵۰

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تاکید کرد به گزارش‌های مستند و زیادی مبنی بر فساد و دلال بازی در مدیران، بازیکنان، مدیران و داوران فوتبال رسیده ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی پورمختار که در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما سخن می گفت، درباره نتایج  گزارش تحقیق و تفحص از فوتبال، ضمن بیان مطلب فوق گفت: حدود سه هفته پیش در صحن عمومی کمیسیون این گزارش را قرائت کردیم اما چون حجم آن زیاد بود، مقرر شد خلاصه شود و این خلاصه کردن زمان برد.

وی ادامه داد: گزارش تحقیق و تفحص از فوتبال تقریباً نهایی شده و هفته آینده به هیات رئیسه  مجلس ارائه می‌شود و امیدواریم برای قرائت بزودی در دستور کار مجلس قرار گیرد. همچنین پس از اینکه گزارش در صحن مجلس قرائت شد، بیشتر سوء استفاده‌های مالی را به قوه قضائیه گزارش خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه علی کفاشیان در پیش ما به برخی از فسادها اشاره کرد، یادآور شد: فساد را مساوی جرم نمی‌دانیم زیرا تخلفات اداری هم جزو فساد محسوب می‌شود و اینگونه نیست که هر فسادی، جرم باشد.

وی با بیان اینکه گزارش‌های مستند و زیادی مبنی بر تبانی مدیران، بازیکنان، مدیران و داوران وجود دارد، افزود: حجم زیادی از گزارش‌های مستند توسط اهالی فوتبال به دست ما رسیده و فدراسیون هم از نظر اینکه نقش راهبردی دارد، در جاهایی بنا به عللی ورود و نقش مستقیمی در سقوط یا صعود تیم داشته است.

پورمختار با تاکید بر اینکه تمامی گزارش‌های کمیسیون اصل نود مستند و صحیح است، خاطرنشان کرد: از سال 85 تا 93 علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال 183 سفر و دبیر فدراسیون 218 سفر داشتند و این مستند به گزارش‌های رسمی است.

وی درباره سرفصل‌های گزارش مفاسد فوتبال اینگونه اظهارنظر کرد: بیشترین گزارش‌ها مالی است از جمله منابع درآمدی، منابع ارزی، نحوه هزینه‌ها و قراردادهای منعقد در باشگاه‌ها، گزارش‌هایی درباره نحوه قراردادها و میزان آنها و افراد خاص و پرداخت وجه به برخی از رسانه‌ها و پرداخت به تیم مقابل وجود دارد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: رسانه‌ها هم اقدامات مختلفی را انجام دادند، از جمله اینکه با گرفتن مبالغی بازیکنی را بزرگ و مطرح و در نتیجه با همکاری مربیان آن بازیکن را به باشگاه‌های مطرح منتقل کردند.

وی در ادامه یادآور شد: فوتبال مدیران توانمندی هم دارد اما برخی مدیران هم وجود دارند که توانمند نیستند اما مهم این است که مدیرانی انتخاب کنیم که هم سالم و هم فوتبالی باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز