خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی ورزش‌های آبی- کازان؛

صربستان قهرمان واترپلوی جهان شد/ پنجگانه آقای واترپلوی دنیا

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۲۴۷

صربستان با غلبه بر کرواسی در دیدار فینال به عنوان قهرمانی رقابت های واترپلوی شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان دست یافت.

به گزارش ایلنا، آخرین روز مسابقات واترپلوی مردان از چارچوب شانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی ورزش های آبی (کازان ۲۰۱۵)، با قهرمانی صربستان به پایان رسید. صرب‌ها در دیدار فینال به مصاف کرواسی قهرمان المپیک ۲۰۱۲ رفتند که این مسابقه با قدرت نمایی دوباره صرب ها به پایان رسید.

صربستان که چند وقتی است در واترپلوی دنیا آقایی می کند، پس از چند قهرمانی پیاپی در لیگ جهانی، جام جهانی، قهرمانی اروپا و بازی های اروپایی اینبار جام طلا را در مسابقات قهرمانی جهان فینا و در روسیه بالای سر برد.

صرب ها که از ابتدای مسابقات با اقتدار تمامی رقیبان خود را یکی پس از دیگری شکست دادند در دیدار فینال به مصاف کرواسی رفتند. کرواسی تیم بدون شکست این دوره از رقابت ها که عنوان قهرمانی المپیک ۲۰۱۲ لندن را هم به یدک می کشد، نتوانست در مقابل مردان صربستان حرفی برای گفتن داشته باشد و با نتیجه ۱۱ بر ۴ مغلوب شد.

در این دیدار ابتدا کرواسی با دو گل پیش افتاد اما صرب ها به سرعت قدرت خود را بازیافتند و با ارائه یک بازی بی نقص اجازه قدرت نمایی به واترپلوئیست های کرواسی ندادند. صرب ها در همان نیمه اول ۵ گل پیاپی به ثمر رساندند تا با نتیجه ۵ – ۲ نیمه نخست را به اتمام برسانند. در سومین وقت بازی هم نتیجه مساوی دنبال شد و در آخرین کوارتر بار دیگر مردان صربستان دروازه کرواسی را با ضربات مهلک باز کردند. صربستان به قدری در وقت چهارم پرقدرت ظاهر شد که پس از به ثمر رساندن ۴ گل پیاپی دیگر، قهرمان المپیک لندن بیشتر علاقه مند به شنیدن سوت پایان بازی بود.

در مسابقه رده بندی این مسابقات هم دو تیم ایتالیا و یونان به مصاف هم رفتند. این مسابقه تا ثانیه های آخر بسیار نزدیک دنبال شد و پس از تساوی ۷-۷ در وقت معمول بار دیگر ضربات پنالتی تعیین کننده تیم برتر شد. ضیافت پنالتی ها اینبار به سود یونانی ها به پایان رسید و این تیم با نتیجه ۱۱ بر ۹ کار را به سود خود تمام کرد.

 با این نتیجه یونان علاوه بر کسب نشان برنز به همراه صربستان و کرواسی جواز حضور در المپیک لندن را هم کسب کرد. صربستان پیش از این و با قهرمانی در لیگ جهانی واترپلو هم به این مهم دست یافته بود.

در دیگر بازی های روز گذشته تیم های مونتنگرو و آمریکا به ترتیب بر مجارستان و استرالیا غلبه کردند تا جدول رده بندی نهایی این مسابقات سر و شکل کاملی به خود گیرد.

در پایان این مسابقات کمیته برگزاری، داسکو پیزتلوویچ” از صربستان را به عنوان ارزشمندترین بازیکن این دوره از رقابت ها معرفی کرد. “الکساندر آکسنف” قزاق هم با به ثمر رساندن ۲۲ گل به عنوان آقای گلی امسال رسید.

رده بندی نهایی تیم ها در واترپلو مردان شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان:

  1-  صربستان

    2- کرواسی

    3- یونان

    4- ایتالیا

    5- مونتنگرو

    6- مجارستان

    7- آمریکا

    8- استرالیا

    9- کانادا

    10- برزیل

    11- قزاقستان

    12- آفریقای جنوبی

    13- ژاپن

    14- روسیه

    15- چین

    16- آرژانتین

نتایج مسابقات هفتمین و آخرین روز واترپلو مردان- کازان ۲۰۱۵: (مرحله فینال)

شنبه- ۱۷مرداد ۱۳۹۴

برای جایگاه هفتم و هشتم: استرالیا ۶ – آمریکا ۱۰

برای جایگاه پنجم و ششم: مونته‌نگرو ۱۰ – مجارستان ۹

رده بندی: یونان ۱۱ – ایتالیا ۹ (در ضربات پنالتی پس از تساوی ۷-۷)

فینال: کرواسی ۴ – صربستان ۱۱

بازیکنان برتر:

 با ارزش‌ترین بازیکن مسابقات: “داسکو پیزتلوویچ” از صربستان

 بهترین گل زن: “الکساندر آکسنف” از قزاقستان- ۲۲ گل

تیم منتخب تورنمنت از دید رسانه ها:

  دروازه‌بان: “جوزیپ پاویچ” از کرواسی

  مهاجم مرکزی: داسکو پیزتلوویچ از صربستان

  سایر بازیکنان: الکساندر آکسنف (قزاقستان) – فرانچسکو دیفولویو (ایتالیا) – لوئانیس فونتولیس (یونان) – پتار موسلیم (کرواسی) – آرون یانگر (استرالیا)

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز