خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی ورزش‌های آبی- کازان؛

ناکامی شناگران آمریکایی در کسب نشان طلا/اتفاقی نادر برای خواهران استرالیایی

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۰۳۹

پانزدهمین روز از مسابقات قهرمانی جهان فینا (کازان ۲۰۱۵) در حالی به پایان رسید که شناگران آمریکایی در سه فینال پیاپی به نشان نقره بسنده کردند.

به گزارش ایلنا، ششمین روز از مسابقات شنا، آخرین روز از رقابت‌های واترپلو زنان و پانزدهمین روز از سری مسابقات قهرمانی جهان ورزش‌های آبی (کازان۲۰۱۵) با تقسیم 6 مدال طلا به پایان رسید. در پایان این روز سهم استرالیا 2 و سهم آلمان، آمریکا، ژاپن و انگلستان یک مدال طلا بود تا چین، آمریکا و روسیه همچنان در رده‌بندی کلی اول تا سوم باشند.

در نخستین فینال شب گذشته (جمعه) دو خواهر از استرالیا جذابیت های مسابقات را دوچندان کردند. خواهران “کمپل” در ماده ۱۰۰متر آزاد زنان مدال های طلا و برنز را بدست آوردند تا اتفاقی نادر در کازان روی دهد. “برونت کمپل” برای کسب مقام نخست،  ۱۰۰متر را در ۵۲ثانیه و ۵۲صدم ثانیه شنا کرد. در این ماده “سارا سوستروم” شناگر خوب سوئدی در جایگاه دوم ایستاد.

فینال بعدی هم برای استرالیایی ها خوش یمن بود. در ۲۰۰متر کرال پشت مردان “میچل لارکین” استرالیایی با ثبت زمان یک دقیقه و ۵۳ثانیه و ۵۸صدم ثانیه دومین طلای شب را برای کشورش به ارمغان آورد. در این ماده شناگرانی از لهستان و روسیه دوم و سوم شدند.

سومین ماده فینال برگزار شده در شنا زمان آغاز نقره های پیاپی آمریکا بود. آمریکایی ها که با تمام وجود به دنبال کسب نشان طلا در این مسابقات هستند در بسیاری از فینال ها ناکام بوده و به نشان نقره رضایت دادند. ابتدا در ماده ۲۰۰متر کرال پشت زنان “کانکو واتانابی” از ژاپن بالاتر از “میکا لاورنس” آمریکایی ایستاد. در دومین فینال هم “مارکو کوچ” شناگر کم آوازه آلمانی ۲۰۰متر کرال پشت را سریع تر از “کوین کوردس” آمریکایی شنا کرد تا به مقام نخست دست یابد. در این ماده “دنیل گیورتا” شناگر پرقدرت مجارستانی هم به مقامی بهتر از سومی دست نیافت. سومین فینالی هم که با کسب نشان نقره برای آمریکا به پایان رسید ماده ۴ در ۲۰۰متر آزاد تیمی بود. در این مسابقه آمریکایی ها در ۵۰متر پایانی جایگاه نخست خود را به انگلستان دادند. انگیسی ها که تا قبل از ورود “جیمز گای” جزو سه تیم برتر این ماده هم نبودند به لطف شنای فوق العاده “گای” گوی سبقت را از رقیبان ربودند و مدال طلا را در به گردن آویختند. “جیمز گای” پیش از این در ماده ۲۰۰متر آزاد انفرادی هم موفق به کسب نشان طلا شده بود.

پس از پایان مسابقات شنا در این روز، نوبت به برگزای فینال واترپلو زنان رسید. مسابقاتی که در آن آمریکایی ها شانس اول قهرمانی بودند. دیدار فینال بین هلند و آمریکا برگزار شد. این مسابقه پایاپای با نتیجه ۵ بر ۴ به سود آمریکایی ها به پایان رسید تا این تیم به عنوان نخستین تیم تاریخ لقب گیرد که همزمان مدال طلای لیگ جهانی، جام جهانی، مسابقات قهرمانی جهان فینا و المپیک را در دست دارد. در دیدار رده بندی هم ایتالیا با شکست ۱۲-۱۰ استرالیا موفق به کسب نشان برنز شد.

با ثبت این نتایج در پایان روز پانزدهم، چین با ۱۴طلا صدرنشین است. ایالات متحده آمریکا هم با ۱۰ طلا خود را از روسیه جدا کرد و با خیالی آسوده تر دوم است. روسیه میزبان نیز با ۹مدال طلا در رده سوم ایستاد.

در ادامه این مسابقات امروز (شنبه) ادامه مسابقات شنا برگزار می شود و پرونده مسابقات واترپلو مردان هم با برگزاری فینال بین تیم های صربستان و کرواسی بسته می شود.

شانزدهمین دوره مسابقات جهانی فینا با حضور ۱۸۹ کشور از دوم مرداد ۱۳۹۴ آغاز شده است و  فردا (۱۸ مرداد ۱۳۹۴) به پایان می رسد. جمال چاوشی فر و آریا نسیمی شاد دو نماینده شنای ایران در این مسابقات بودند. امروز (شنبه) جمال چاوشی فر در ماده ۵۰متر کرال پشت به آب می زند تا کار نمایندگان شنای ایران در این مسابقات به پایان برسد.

رکوردهای ثبت شده در فینال مسابقات شنا:

روز پنجم- پنج‌شنبه (۱۵ مرداد۱۳۹۴)

۱۰۰متر آزاد زنان:

    “برونت کمپل” از استرالیا- ۵۲٫۵۲

    “”سارا سوستروم” از سوئد- ۵۲٫۷۰

    “کیت کمپل” از استرالیا- ۵۲٫۸۲

۲۰۰متر کرال پشت مردان:

    “میچل لارکین” از استرالیا- ۱:۵۳٫۵۸

    “”رادوسلاو کاوکی” از استرالیا- ۱:۵۴٫۵۵

    “اوگنی ریلوف” از آرژانتین- ۱:۵۴٫۶۰

۲۰۰متر قورباغه زنان:

    “کانکو واتانابی” از ژاپن- ۲:۲۱٫۱۵

    “میکا لاورنس” از آمریکا- ۲:۲۲٫۴۴

    “ریک مولر پدرسن” از دانمارک- ۲:۲۲٫۷۶

۲۰۰متر قورباغه مردان:

    “مارکو کوچ” از آلمان- ۲:۰۷٫۷۶

    “کوین کوردس” از آمریکا- ۲:۰۸٫۰۵

    “دنیل گیورتا” از مجارستان- ۲:۰۸٫۱۰

۴ در ۲۰۰متر آزاد تیمی مردان:

    انگلستان- ۷:۰۴٫۳۳

    آمریکا- ۷:۰۴٫۷۵

    استرالیا- ۷:۰۵٫۳۴

جدول رده بندی مدالی تا پایان روز پانزدهم:

    چین با ۱۴ طلا، ۱۰ نقره و ۹ برنز

    آمریکا با ۱۰ طلا . ۹ نقره و پنج برنز

    روسیه با ۹ طلا، چهار نقره و سه برنز

    انگلستان با هفت طلا، یک نقره و پنج برنز

    استرالیا با پنج طلا، دو نقره و شش برنز

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز