خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی ورزش‌های آبی- کازان؛

نیش یونان به عقاب آمریکا در روز دوم واترپلوی مردان/تداوم قدرت نمایی صرب ها

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۹۱۵

دومین روز از مسابقات واترپلوی مردان مسابقات واترپلوی قهرمانی جهان درحالی به پایان رسید که یونان با غافلگیر کردن آمریکا در ثانیه های پایانی این تیم را شکست داد.

به گزارش ایلنا، در دومین روز از مسابقات واترپلوی مردان که در شهر کازان روسیه جریان دارد، 8 دیدار برگزار شد. در پایان رقابت های این روز کار گروه B و D پیچیده شد، روسیه دومین شکست متوالی خود را متحمل شد و یونان در ثانیه های پایانی آمریکا را مغلوب کرد.

در نخستین دیدار این روز آمریکا و یونان به مصاف هم رفتند. دو تیمی که با پیروزی مقابل روسیه و ایتالیا تا حدی شگفتی ساز شده بودند با ارائه یکی از جذاب ترین بازی های تورنمنت هیجان را به آب های کازان هدیه دادند. مسابقه جذاب و نفس گیر این دو تیم در اکثر دقایق به سود آمریکایی پیش رفت که در واترپلو به عقاب شهره است. اما در ثانیه های پایانی مسابقه مردان یونان فراتر از انتظار ظاهر شدند و در نهایت نیش خود را به عقاب های آمریکایی وارد کردند تا با حساب ۱۱ بر ۱۰ پیروز این دیدار شوند.

در دومین مسابقه قزاقستان نماینده آسیا موفق شد به راحتی و با نتیجه ۱۵ بر ۷ آرژانتین را مغلوب کند و نخستین پیروزی خود در این رقابت ها را جشن بگیرد.

سومین دیدار هم مطابق پیش بینی ها پیش رفت. مجارستان در یک دیدار برتر به سادگی و با اختلاف ۱۳ گل آفریقای جنوبی را از پیش رو برداشت. مجارستان با پیروزی ۱۷ بر ۴ در این مسابقه دو برده شد و درصدر جدول گروه ساده C ایستاد.

مسابقات گروه D هم همان طور که کارشناسان انتظار داشتند نزدیک و دیدنی پیش رفت. استرالیا و مونته نگرو در دیداری پربرخورد و کم گل ۵-۵ مساوی کردند تا معادلات این گروه بیش از پیش پیچیده شود.

صربستان دیگر تیم پرقدرت گروه D پس از برد شیرین اش مقابل مونته نگرو، برابر ژاپن کار چندان دشواری پیش رو نداشت و با نتیجه ۱۹ بر ۹ به پیروزی رسید. صربستان با این برد ۴ امتیازی شد و صعودش به مرحله بعد را قطعی کرد.

ششمین مسابقه یکی از غیر قابل پیش بینی ترین دیدارها بود. روسیه میزبان این دوره از مسابقات و ایتالیا دو تیمی که مدعیان اصلی صعود از گروه B بودند با هم دیدار کردند. دو تیم ناکام روز نخست چاره ای جز پیروزی در این دیدار نداشتند. در پایان این بازی که در استخر مملو از تماشاگر شهر کازان برگزار شد، روسیه با نتیجه ۶ بر ۹ تن به شکست داد تا امیدهایش برای حضور در جمع دو تیم بالانشین این گروه از بین برود. در این گروه آمریکا و ایتالیا 2 امتیازی هستند و یونان با 4 امتیاز وضعیتی به مراتب بهتر از سایرین دارد.

مسابقه هفتم بین چین و کانادا برگزار شد. در این دیدار چینی ها مقابل نماینده نه چندان پرقدرت آمریکا حرفی برای گفتن نداشتند و ۸ بر ۲ مغلوب حریف خود شدند.

آخرن دیدار روز دوم مسابقات واترپلو مردان هم بسیار جذاب و نزدیک پیگیری شد. برزیل که این روزها حال و روز خوبی در جهان واترپلو دارد پس از کسب مقام سومی در لیگ جهانی برای کسب پیروزی مقابل کرواسی به آب زد. در این دیدار اما کرواسی قدرتش در واترپلو را به برزیلی ها دیکته کرد و در همان نیمه نخست چهار گل جلو افتاد تا کار برای نماینده آمریکای جنوبی تمام شده فرض شود. برزیلی ها اما دست از تلاش نکشیدند. در پایان این دیدار دیدنی با نتیجه ۱۰ بر ۹ به سود کرواسی به پایان رسید.

در ادامه مسابقات واترپلو امروز (پنج شنبه) رقابت های بخش بانوان انجام می شود و هشت دیدار دیگر مردان فردا (جمعه) برگزار می شود تا تکلیف تیم ها در مرحله گروهی مشخص شود.

برنامه مسابقات سومین روز واترپلو مردان- کازان ۲۰۱۵:

جمعه- ۹ مرداد ۱۳۹۴

آفریقای جنوبی – قزاقستان

مجارستان – آرژانتین

صربستان  – استرالیا

ژاپن – مونتنگرو

کرواسی – چین

یونان – روسیه

برزیل – کانادا

آمریکا – ایتالیا

نتایج مسابقات روز دوم واترپلو مردان- کازان ۲۰۱۵:

چهارشنبه- هفتم مرداد ۱۳۹۴

یونان ۱۱ – آمریکا ۱۰

قزاقستان۱۵ – آرژانتین ۷

آفریقای جنوبی ۴ – مجارستان۱۷

استرالیا ۵ – مونتنگرو ۵

صربستان ۱۹ – ژاپن ۹

روسیه ۶ – ایتالیا ۹

چین ۲ – کانادا ۸

کرواسی ۱۰ – برزیل ۹

گروه بندی + امتیاز تیم ها تا پایان روز دوم:

گروه A: کرواسی ۴ – کانادا ۲ – برزیل ۱ – چین ۱

گروه B: یونان ۴ – آمریکا ۲ – ایتالیا ۲ – روسیه ۰

گروه C: مجارستان۴ –قزاقستان ۲ – آفریقای جنوبی ۲ –  آرژانتین۰

گروه D: صربستان ۴ – استرالیا ۳ – مونتنگرو ۱ –  ژاپن۰

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز