خبرگزاری کار ایران

رهام پیروانی همچنان دست نیافتنی ماند؛

8 شناگری که رکورد ورودی B آوردند/ از رکورد علیرضایی تا 4 پرش چاوشی‌فر

در تاریخ شنای‌ایران تاکنون8 شناگر رکورد ورودی B بازی‌های المپیک‌بزرگسالان و نوجوانان و مسابقات‌جهانی را بدست آوردند و چاوشی‌فر آخرین شناگر در این فهرست است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیش از این در شنای‌ایران 8 شناگر موفق شده‌اند با شرکت در رقابت‌های ورودی زیر نظر فدراسیون جهانی شنا، سهمیه B حضور در رقابت‌های المپیک و جهانی را بدست آورند.

محمد علیرضایی نخستین شناگر ایرانی است که موفق شد در مسابقات شنای"دوبرنیک" کرواسی رکورد B ورودی المپیک 2008 پکن را بدست آورد.

احمدرضا جلالی دومین شناگری بود که به ورودی المپیک جوانان سنگاپور در سال 2010 دست یافت. رهام پیروانی هم در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا (نانجینگ 2013 رکورد) ورودی B المپیک نانجینگ 2014 را بدست آورد.

آریا نسیمی شاد، نیما عبداللهی، محسن مهمان‌نواز و شایان عظیمی و مجددا رهام پیروانی دیگر شناگرانی بودند که در مسابقات جایزه‌بزرگ دبی به رکورد ورودی B دست یافتند. 

جمال چاوشی‌فر کاپیتان تیم ملی شنای کشورمان در حالی‌که ورودی A مسابقات‌جهانی کازان روسیه در ماده 50 متر کرال‌پشت رکورد 25 ثانیه و 52 صدم ثانیه بود، در چهارمین پرش خود موفق شد با ثبت زمان 26 ثانیه و 47 صدم ثانیه به رکورد B مسابقات جهانی کازان روسیه(26 ثانیه و 36 صدم ثانیه) به میزان 5 صدم ثانیه زیر رکورد ورودی B کازان را ثبت کند.

جمال پس از اینکه در نیمه‌نهایی ماده 50 متر کرال‌پشت مجارستان نتوانست به توفیقی دست یابد، در دومین درخواست رکوردگیری که در پایان مسابقات شنای مجارستان داشت، با ثبت زمان 26 ثانیه و 36صدم ثانیه رکورد ورودی کازان 2015 را بدست آورد تا هشتمین شناگر ایرانی باشد که به رکورد B مسابقات جهانی دست می‌یابد.

بین شناگران کشورمان تنها رهام پیروانی است که موفق شده رکورد A ورودی المپیک‌نوجوانان را در مسابقات جایزه‌بزرگ دبی برای کشورمان بدست آورد و از این نظر در تاریخ شنای ایران یک استثنا محسوب می‌شود.

جدول رکوردهای ورودی A و B مسابقات جهانی کازان روسیه به این شرح است:
ورودی کازان- شنا
  
کد خبر : ۲۸۸۷۶۴