خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۵

ایران 3 – روسیه صفر/ شاگردان کواچ در جدول باقی ماندند/ امپراطوری تزارها در آستانه سقوط

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۱۰۵

تیم والیبال ایران با نتایج مشابه 25 بر 21 در سه ست متوالی برابر روسیه به برتری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار تیم‌های ایران و روسیه از دور برگشت لیگ جهانی والیبال ساعت 21 امشب در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد.

روسیه که برای بقا در سطح A باید برابر تیم کشورمان به پیروزی می‌رسید، بازی را بسیار جدی گرفته بود. کلیمکین، سرمربی موقت روسیه هم از ابتدا دمیتری موزرسکی را در ترکیب تیم‌اش قرار داد و جالب این‌که از او که یک سرعتی‌زن است در پست پشت‌خط‌ زن بهره‌ می‌برد.  

ایران از ابتدا ابتکار عمل را به دست گرفت تا در نخستین وقت ا ستراحت فبرنی 8 بر 6 از حریف پیش بیفتد اما چند اشتباه از سوی شاگردان کواچ باعث شد روس‌ها در عدد 10 بازی را به تساوی بکشانند. ایران در ادامه با هوشیاری معروف که با شناخت خوب‌ خود از دفاع روسیه بارها مهاجمان ایران را در شرایط تک‍‌‌دفاع یا بدون دفاع قرار می‌داد تا ایران آرام آرام فاصله‌اش را با حریف خود زیاد کند. روسیه در این ست حتی با موزرسکی هم نتوانست برای ایران خطر جدی ایجاد کند. هرچند تیم مهمان در امتیازات پایانی بازی به یک قدمی ایران هم رسید اما در نهایت شاگردان کواچ دست نخست را با برتری 25 بر 21 به سود خود تمام کرد.

درخشش بی‌حاصل موزرسکی

با شروع دست دوم، ایران با ترکیب ابتدای بازی خود به میدان رفت و مانند ست نخست بازی را در اختیار گرفت. شاگردان کواچ این‌بار در امتیاز 12 بر 8 از حریف خود پیش افتادند اما موزرسکی با حضور در خط سرویس و با ضربات ویرانگر موزرسکی 4 امتیاز اختلاف را جبران کرد تا دو تیم درامتیاز 12 به تساوی برسند. با درخواست وقت استراحت کواچ بالاخره موزرسکی هم سرویس‌اش را به بیرون زد. ایران در ادامه تمرکز بیشتری روی دفاع پیدا کرد و با دریافت‌های خوب زمیننه را برای ایجاد فاصله فراهم کرد. در امتیاز 20 بر 17 عبادی‌پور یک امتیاز سرویس به حریف داد و در سرویس بعدی روسیه می‌رفت تا اختلاف را به حداقل برساند اما دفاع خوب شهرام محمودی این امتیاز را برای ایران ثبت کرد.

ست سوم هم داستان مشابهی با ست‌های گذشته داشت. ایران در امتیازات ابتدایی خوب کار کرد و حاصل آن فاصله امتیازی مطمئن بود.  این روند تا امتیاز 19 بر 15 به سود ایران ادامه داشت. نکته قابل تعمق در تیم روسیه این بود که آن‌ها در غیاب میخاییلف از حضور پاول موروس هم بهره نمی‌بردند. در سوی مقابل ایران بر خلاف دیدار هفته گذشته خود برابر لهستان فشار زیادی را متحمل نشد. در  پایان این ست هم حضور صنوبر در خط سرویس و امتیاز سرویس او باعث شد ایران با نتایج مشابه 25 بر 21 روسیه را 3 بر صفر شکست دهد. 

تیم کشورمان با این پبروزی با 6 برد همچنان در رتبه سوم گروه B  قراردارد. روسیه هم بدون برد و با 2 امتیاز در آستانه سقوط به سطح دوم این رقابت‌هاست.

 

درحاشیه

* استقبال از این دیدار مانند دیدارهای گذشته نیست. هرچند سالن 12 هزار نفری پر شده است اما از ازدحام جمعیت روی راه‌پله خبری نیستن

* امیر جعفری، مهدی پاکدل،‌ حسین مهری،‌ شهرام حقیقت‌دوست، سیاوش خیرابی و برخی چهره‌های سینما و تلویزیون ایران با حضور در سالن آزادی این بازی از نزدیک تماشا کردند.

کمتر از 50 نفراز روس‌های مقیم ایران برای حمایت تیم خود در سالن حاضر شدند و در قسمت مخصوص تماشاگران مهمان به تشویق روسیه پرداختند.

* جواد محتشمیان که به دلیل فوت برادرش بازی قبل را گزارش نکرد، امروز به سالن رفته است.

*مازیار فلاحی برای اجرای موسیقی در سالن حاضر شد و آهنگ "لیلا" را اجرا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز