خبرگزاری کار ایران

فوتبال کوپا آمریکا؛

آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه صعود کردند/ فردا مصاف برزیل و ونزوئلا

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۱۴۸

تیم های آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه به مرحله بعد رقابت‌های فوتبال کوپا آمه‌ریکا صعود کردند.

به گزارش ایلنا، رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا که به میزبانی شیلی برگزار می شود، شب گذشته و بامداد امروز با برگزاری دو دیدار پیگیری شد که در یکی از بازی‌ها تیم‌های اروگوئه و پاراگوئه در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی، به تساوی 1 بر 1 رسیدند.

پاراگوئه در دو دیدار قبلی خود، موفق به کسب چهار امتیاز شده بود و خیال خود را از صعود راحت کرده بود. در این دیدار ابتدا پاراگوئه خیلی زود توسط برونو والدز با ضربه سر دروازه اروگوئه را تهدید کرد. دقایقی بعد اروگوئه موفق شد توسط خیمنز به گل برتری دست یابد.

در اواخر نیمه نخست باریوس گل تساوی را برای پاراگوئه به ثمر رساند تا بازی 1 بر 1 شود تا پاراگوئه با 5 امتیاز صعود خود را قطعی کند و اروگوئه نیز با 4 امتیاز راهی مرحله بعد شود.

در دیگر دیدار شاگردان تاتا مارتینو در تیم ملی آرژانتین در مقابل جامائیکا مرحله گروهی رقابت های کوپا آمه‌ریکا را با صدرنشینی به پایان رساندند. در این دیدار آلبی سلسته با یک گل به برتری رسید. گونزالو هیگواین که به جای سرخیو آگوئرو از ابتدا به میدان رفته بود توانست شاگردان تاتا مارتینو را به گل پیروزی بخش برساند.

در ادامه باز هم آرژانتین تیم برتر میدان بود. ضربه چپ هیگواین و بغل پای فنی تماشایی دی ماریا به تیر افقی دروازه برخورد کرد و ضربه چیپ مسی از پشت محوطه جریمه را نیز دروازه بان این تیم با زحمت فراوان مهار کرد تا این دیدار با برتری 1 بر صفر یاران مسی به پایان برسد.

این دیدار یکصدمین بازی مسی برای تیم ملی آرژانتین بود.

برنامه ادامه این مسابقات به شرح زیر است:

یکشنبه 31 خرداد و بامداد دوشنبه اول تیر :

کلمبیا - پرو (ساعت 23:30 - ورزشگاه گرمن بکر شهر تموکو)

برزیل - ونزوئلا (ساعت 2:00 بامداد - ورزشگاه مونومنتال داوید آریانو در شهر سانتیاگو)

در جدول گلزنان آرتورو ویدال از شیلی با 3 گل در صدر قرار دارد و ادواردو وارگاس و شارلز آرانگویز از شیلی ، سرخیو آگوئرو از آرژانتین ، ماتیاس ووسو و رائول خیمه نس از مکزیک ، لوکاس باریوس از پاراگوئه ، میلر بولانیوس و انر والنسیا از اکوادور با 2 گل دوم مشترک هستند.

در پایان دور گروهی از هر گروه تیم های اول و دوم و دو تیم برتر سوم گروه های 3 گانه به دور یک چهارم نهایی صعود می کنند.

در این دوره از مسابقات 10تیم منطقه آمریکای جنوبی به همراه تیم های مکزیک و جامائیکا به عنوان میهمان در 2 گروه 3 تیمی مسابقه می دهند.این اولین دوره ایست که تیم جامائیکا به عنوان تیم میهمان حضور یافت اما تیم مکزیک برای نهمین دوره پیاپی در این رقابت ها شرکت کرد.

مسابقات در 8 شهر آنتوفاگاستا ، لا سره نا ، والپاریزو ، وینیا دل مار ، سانتیاگو ، رانکاگوآ کونسپسیون و تموکو شیلی برگزار می شود و برای هفتمین بار شیلی میزبانی مسابقات جام ملت های آمریکای جنوبی را بر عهده دارد.

در دوره قبل که سال 2011 برگزار شد ، تیم اروگوئه به مقام قهرمانی رسید و تیم های پاراگوئه ، پرو و ونزوئلا دوم تا چهارم شدند.

جام ملت های آمریکای جنوبی قدیمی ترین مسابقات قاره ای از این دست است که از سال 1916 سابقه برگزاری دارد.مسابقات از 1916 تا 1967 به نام قهرمانی آمریکای جنوبی و از آن پس به نام کوپا آمه ریکا برگزار شد.

در جام ملت های آمریکای جنوبی تیم اروگوئه با 15 قهرمانی 6 نایب قهرمانی و 9 سومی رکورد دار است و آرژانتین با 14 قهرمانی 12 نایب قهرمانی و 4 سومی در رده دوم و برزیل با 8 قهرمانی 11 نایب قهرمانی و 7 سومی در رده سوم هستند.پاراگوئه و پرو 2 بار و کلمبیا و بولیوی یک بار قهرمان شده اند.

تیم قهرمان کوپا آمه ریکا 2015 به جام کنفدراسیون ها 2017 در روسیه راه خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز