خبرگزاری کار ایران

اسکندری در نشست خبری مطرح کرد؛

راه‌اندازی نخستین دوره لیگ بیلیارد در تابستان/امیدواری به مدال‌آوری در المپیک 2020

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۴۵۴

رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد از برگزاری نخستین دوره لیگ بیلیارد در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، هاشم اسکندری که در نشست خبری سخن می گفت، ضمن بیان این مطلب افزود: برگزاری رقابت های لیگ حرفه ای به رشد بیشتر بازیکنان کمک می کند و ما هم امیدواریم که با راه اندازی آن شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این رشته در کشور باشیم.

وی درباره تنها بازیکن ایرانی راه یافته به تورحرفه ای بیلیارد گفت: حسین وفایی بازیکن بسیار شایسته ای است و می تواندالگوی خوبی برای دیگر ورزشکاران این رشته باشد.

اسکندری در باره رقابت های آسیایی این رشته در کیش افزود: این دومین بار است که ایران میزبان این مسابقات می شود.

رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بوکس با بیان این که بخشی ازاعتبارات میزبانی رقابت های آسیایی با حمایت های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تامین شده است، گفت: خوشبختانه توانسته ایم با حمایت های آنها میزبانی خوبی را در کیش داشته باشیم.

وی دربخش دیگری ازنشست مطبوعاتی خود با بیان این که ورزش اسنوکر جایگاه خود را در کشور پیدا کرده است، گفت: ما برای توسعه این رشته ورزشی مدت ها پیش تفاهم نامه ای را با وزارت علوم در این زمینه داشته ایم که در تقویم سال 94 نیز گنجانده شده است.

اسکندری افزود: توانستیم رشته اسنوکر را برای نخستین بار در رقابت های المپیک 2020 توکیو وارد کنیم و امیدواریم که شاهد مدال های خوشرنگ از سوی بازیکنان ایران در آن المپیک باشیم.

رئیس فدراسیون بیلیارد درباره این که خوشبختانه توانسته ایم استعدادیابی خوبی در این رشته ورزشی داشته باشیم، گفت: به دنبال آن هستیم تا بتوانیم با کشف استعدادها در این رشته ورزشی رفته رفته در آینده آنها ، جایگزین بازیکنان امروز ما باشند.

وی درباره حق پخش تلویزیونی نیز گفت: با توجه به تلاش های زیادی که این فدراسیون برای حق پخش تلویزیونی رشته ورزشی بیلیارد و اسنوکر داشته است، امسال شاهد پوشش کامل این رشته ورزشی از شبکه ورزش بودیم.

اسکندری در پاسخ به این پرسش که چرا رشته بیلیارد و اسنوکر با توجه به تاسیس 20 ساله این فدراسیون هنوز شناخته نشده است، گفت: این موضوع به همکاری نکردن سازمان تربیت بدنی وقت برمی گردد. طی 3 ، 4 سال اخیر با حمایت های رسانه ها و وزارت ورزش این رشته در حال شناخته شدن است.

اسکندری گفت: یکی دیگر از اقدامات ما برای این رشته ، راه اندازی جام ستارگان با حضور هنرمندان است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براین که چرا فدراسیون برای جذب حامیان مالی در این رشته موفق نبوده است، گفت: این رشته باتوجه به عدم همکاری و هماهنگی هایی که در سازمان تربیت بدنی وقت صورت گرفته، کمتر حامی مالی داشته است، اما امیدواریم باتوجه به حمایت رسانه ها، پخش تلویزیونی، جام ستارگان و دیگر موارد حامی مالی جذب شود.

دبیر فدراسیون بیلیارد نیز درباره راه اندازی نخستین دوره لیگ بیلیارد در کشور گفت: این لیگ پس از ایام ماه رمضان برگزار می شود. در حال حاضر طبق تلاش هایی که صورت گرفته استان های تهران، گیلان، آذربایجان شرقی، مازندران و کرمان تیم های خود را برای شرکت در لیگ معرفی کرده اند که البته از تهران دو تیم استقلال و سایپا اعلام آمادگی کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز