خبرگزاری کار ایران

کیمیای سعادت در روسیه!

تاریخ‌سازی بانوی 17 ساله تکواندوی ایران / برنزی به خوش‌رنگی طلا

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۸۳۰

کیمیا علیزاده،ملی پوش 17 ساله تیم ملی تکواندو بانوان ایران موفق به کسب نخستین مدال بانوان کشور در پیکارهای قهرمانی جهان روسیه شد.

به گزارش ایلنا، بانوی تکواندو کار ایرانی با پیروزی در مقابل قهرمان و دارنده مدال برنز المپیک لندن در رقابت های جهانی روسیه چشمها را به خود خیره کرد و با عملکرد قابل ستایش توانست به مدال برنز جهان دست پیدا کند.

کیمیا علیزاده، تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم کشورمان، در رقابت های جهانی چلیابینسک روسیه،در ابتدا به مصاف "ماگدالنا لپروسکا" از لهستان رفت و در پایان با نتیجه 10 بر صفر برنده شد، سپس در مرحله دوم با "مارتینا زوبسیک" از کرواسی، دارنده مدال برنز المپیک 2008 پکن رقابت کرد که پس از تساوی 3-3 در راند طلایی به برتری رسید و با شایستگی به مرحله سوم راه یافت.

تکواندوکار ممتازکشورمان در سومین مبارزه نیز "چینه لویس" امریکایی را پس از تساوی 4-4، در راند طلایی از پیش رو برداشت و در ادامه، برای راهیابی به جمع 4 تکواندوکار برتر با "جید جونز" انگلیسی، قهرمان المپیک لندن و نفر اول رنکینگ المپیک و جهان رقابت کرد که در پایان با یک رقابت زیبا، جذاب و دیدنی 10 بر 9 به برتری رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد و با قطعی کردن مدال برنزش،نامش را برای همیشه در تاریخ تکواندو ایران ماندگار کرد.

هوگوپوش 17 ساله تیم ملی تکواندو بانوان در مرحله ما قبل پایانی  با قبول شکست در مقابل نماینده ژاپن که نایب قهرمانی دوره قبل مسابقات قهرمانی جهان را در کارنامه داشت،به مدال برنز این دوره از رقابت ها دست یافت.

سال گذشته در حالی که علیزاده هنوز 16 سال را تمام نکرده بود به دلیل سن پایین از حضور وی در بازی های آسیایی اینچئون جلوگیری شد.روشن است که اگر با حضور کیمیا علیزاده در بازی های آسیایی اینچئون موافقت می شد،او می توانست سزاوارانه روی سکوی قهرمانی قرار گیرد.

نکته امید بخش این است که بی تردید یک قدرت جدید در وزن منهای 57 کیلوگرم بانوان به جرگه مدعیان این وزن در دنیا اضافه شده است.

امید است در سایه ی برنامه های موفق فدراسیون تکواندو در سال های اخیر،کیمیای تکواندوی ایران هم با ادامه روند رو به رشد خود، در زمره مدعیان و بزرگان تکواندوی جهان قرار گیرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز