خبرگزاری کار ایران

با سیستم‌ جدید نمی‌توانم ارتباط برقرار کنم؛

کرمی: تکواندوی ایران توان کسب 4 مدال المپیک را دارد /مسابقات جهانی دشوارتر از المپیک است

قهرمان سابق تکواندوی جهان با تاکید بر اینکه مسابقات‌جهانی از المپیک دشوارتر است، گفت: تکواندوکاری که در جهانی روی سکو قرار بگیرد، توان کسب مدال در المپیک را هم خواهد داشت.

یوسف کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: عملکرد تکواندو در سال‌های اخیر به گونه‌ای بوده که مردم به قهرمانی ایران در میادین بزرگ عادت کرده‌اند. حدود 20 سال است در مسابقات معتبر و بین‌المللی روی سکو قرار می‌گیریم و این موضوع انگیزه ملی‌پوشان تکواندوی ایران در جهانی روسیه را دوچندان می‌کند.

وی افزود: تیم کاملی در مسابقات‌جهانی روسیه داریم و باید هدف ما دفاع از عنوان نایب‌قهرمانی باشد و در کنار آن نیم نگاهی هم به سکوی قهرمانی داشته باشیم. در مسابقات‌جهانی بیش از 100 کشور دنیا با بهترین نفرات خود حضور پیدا می‌کنند که این موضوع کار را برای ملی‌پوشان سخت می‌کند اما تکواندوکاران ایرانی می‌توانند دست پر از این میدان بیرون بیایند.

کرمی با تاکید بر اینکه روسیه و کره‌جنوبی مهمترین رقبای ما در پیکارهای جهانی هستند، بیان داشت: نباید توقعات را از تیم ملی تکواندو بالا ببریم. تکرار عنوان نایب‌قهرمانی هم برای ما نتیجه قابل‌قبولی خواهد بود، چراکه هدف‌اصلی ما موفقیت در بازی‌های المپیک 2016 خواهد بود.

وی ضمن حمایت از جوانگرایی در تیم‌ملی تکواندو گفت: یک تکواندوکار برای قهرمانی در جهان باید در یک روز حداقل 5 مسابقه انجام دهد که این امر باعث می‌شود از لحاظ بدنی تحت‌فشار قرار گیرد. با توجه به تیم جوانی که داریم فکر می‌کنم از این نظر مشکل خاصی نداشته باشیم و بتوانیم نتایج‌خوبی کسب کنیم.

دارنده مدال‌برنز المپیک در پاسخ به این سوال که تکواندوی ایران در المپیک 2016 چه عملکردی خواهد داشت، گفت: اگر حمایت‌های لازم از این رشته ورزشی به عمل بیاید می‌توانیم 4 مدال در المپیک ریو کسب کنیم. تکواندو در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین رشته‌های ورزشی بوده و با اطمینان می‌گویم می‌توانیم در المپیک برزیل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشیم.

کرمی درباره اینکه بعد از خداحافظی از تکواندو مشغول چه کاری است، گفت: مشغول باشگاهداری در کرج هستم و هر وقت فدراسیون بخواهد آماده خدمت به جوانان کشورم خواهم بود.

وی در پاسخ به این سوال که قصد بازگشت به شیاپ‌چانگ را دارید یا خیر، عنوان کرد: با سیستم جدیدی که برای تکواندو در نظر گرفته شده، اصلا قصد بازگشت به میادین را ندارم.تکواندو در گذشته بسیار جذاب‌تر بود و با سیستم جدید نمی‌توانم ارتباط خوبی برقرار کنم.

کد خبر : ۲۷۶۳۸۱