خبرگزاری کار ایران

کشتی فرنگی قهرمانی آسیا- قطر؛

نبرد فرنگی‌کاران ایران برای ۵ مدال طلا و برنز آسیا

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۱۸۸

مرحله مقدماتی رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در حالی به پایان رسید که سه نماینده از ایران به دیدار فینال رسیدند و دو فرنگی کار دیگر کشورمان با حضور در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز می‌جنگند.

به گزارش ایلنا، در وزن ۶۶ کیلوگرم، محمد علی گرایی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر ۶ از سد آسرور محی‌الدین اف ازبکستانی گذشت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی و در یک کشتی زیبا مقابل دیمیو ژادرایف از قزاقستان با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ پیروز شد و به عنوان نخستین فینالیست ایران در روز پایانی معرفی شد. گرایی در دیدار فینال به مصاف ریو هان سو قهرمان جهان (۲۰۱۳)، قهرمان بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ و حریف سعید عبدولی در این بازی ها از کره جنوبی می رود.

در وزن ۸۰ کیلوگرم نیز یوسف قادریان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر یک جونی بیک اوتابیکوف از ازبکستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۶ بر ۴ از سد جین هیوک کیم از کره جنوبی گذشت و راهی دیدار فینال شد.

مهدی علیاری هم در ورن ۹۸ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر بیک سلطان محموداف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم  و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۴ بر یک مارگولان آسیمبیکوف از قزاقستان، قهرمان آسیا را شکست داد و به عنوان فینالیست این وزن مشخص شد.

در ادامه این رقابت ها، بشیرباباجان زاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۴ بر یک مرات رامونوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر صفر محمد ابراهیم از بحرین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی رسید. باباجان زاده برای حضور در دیدار فینال به مصاف نورماخان تینالیف قهرمان بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ و دارنده مدال برنز جهان رفت، اما با یک داوری یک طرفه و با کسب اخطار و امتیاز یک بر صفر مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

در وزن ۷۵ کیلوگرم نیز پیام بویری در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر شریف بدر از قطر به پیروزی رسید، وی در دور دوم در حالی که ۸ بر ۲ از بین یانگ از چین عقب بود با اجرای فیتوهای متوالی با نتیجه ۱۶ بر ۸ پیروزی را از آن خود کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. بویری در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان شد و به دیدار رده بندی رفت. حریف وی در این دیدار دولت ژاکسیلیکوف از قزاقستان است.

رقابت های رده بندی و فینال اوزان ۶۶، ۷۵، ۸۰، ۹۸ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی از ساعت ۱۸ تا ۲۰ امروز یکشنبه در سالن اسپایر دوحه قطر برگزار می شود که نمایندگان کشورمان باید برای کسب سه مدال طلا و دو برنز رودرروی حریفان خود قرار گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز