خبرگزاری کار ایران

اتفاقی که غیرقابل پیش‌بینی نیست

هفته‌های پایانی انریکه روی نیمکت بارسا/ گواردیولا به نیوکمپ بر می‌گردد!

گمانه‌زنی‌ها درباره آینده بارسا یک‌بار دیگر با حضور پپ گواردیولا در نیوکمپ آغاز شد، و البته پای یکی از مدیران سابق کاتالان‌ها هم در بین است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، با وجودی که لوئیس انریکه فصل پر فراز و نشیب اما موفقی را روی نیمکت بارسلونا پشت سر گذاشته و در آستانه فتح لالیگا، کوپا‌دل‌ری و رسیدن به فینال چمپیونز لیگ قرار دارد ولی گمانه‌زنی یکی از مدیران پیشین باشگاه ممکن است تمام معادلات را بر خلاف تصورات سرمربی این روزهای بارسا رقم بزند.

کارلوس رکساچ مدعی شده پپ گواردیولا خیلی زود به بارسلونا بر می‌گردد و همین جمله کافی بود تا آینده انریکه روی نیمکت کاتالان‌ها به مخاطره بیفتد. حال اینکه صحبت‌های شخصی اسطوره قدیمی باشگاه بارسا چقدر با واقعیت همخوانی دارد مقوله‌ای جداست ولی اینکه در آستانه بازی با بایرن‌مونیخ در نیوکمپ این موضوع در رسانه‌ها منتظر شد حکایت متفاوتی را روایت می‌کند.

آیا انریکه هفته‌های پایانی سکانداری‌اش بر نیمکت بارسا را تجربه می‌کند؟‌ این سوالی است که جواب‌اش آخر فصل مشخص خواهد شد و حتی ممکن است در صورتی که بارسلونا با انریکه 3گانه‌ای را هم فتح کند انریکه به درب‌های خروجی باشگاه نزدیک شود.

فلسفه بارسا به پپ بسیار نزدیک‌تر از انریکه‌ای است که حتی در رئال‌مادرید هم توپ زده و البته نباید از اختلاف‌اش با لیونل مسی هم چشم‌پوشی کرد؛ ستاره اول بارسا که بدون‌شک نقشی تعیین‌کننده در انتخاب سرمربی آینده بارسلونا خواهد داشت. بدون تردید اتفاقاتی را که باعث شد تاتا مارتینو روی نیمکت بارسا بنشیند، کسی فراموش نمی‌کند و البته نقش لئو مسی را در آمدن تاتا به نیوکمپ...

همیشه در روزهای پایانی فصل گمانه‌زنی‌ها درباره سرنوشت نیمکت‌های مربیگری و همچنین بازیکنان افزایش می‌یابد و دقیقا در حال حاضر بسیاری از لیگ‌های اروپایی در آخرین هفته‌های خود به سر می‌برند و باید تصمیم‌گیری‌ها برای آینده باشگاه‌ها انجام شود، به همین دلیل باشگاه بزرگی مانند بارسلونا هم از این قاعده مستثنی نیست و حرف و حدیث‌های زیادی درباره آینده این باشگاه هم در بحث ریاست باشگاه و هم نیمکت مربیگری تیم شنیده می‌شود.

گذر زمان خیلی زود آینده‌ای را که منتظر هستیم به ما نزدیک می‌کند. زمانی که سرنوشت ریاست باشگاه کاتالان‌ها مشخص شد، خیلی زود تکلیف مرد اول نیمکت تیم فوتبال این باشگاه هم مشخص می‌شود. شک نکنید اگر خوان لاپورتا بار دیگر روی صندلی ریاست باشگاه بنشیند، پپ گواردیولا را به هر قیمتی به تیمی بر می‌گرداند که خودش را با آن و جام‌های متعددی که گرفت، جاودانه کرد.

فراموش نکنیم پپ هم این روزها در مونیخ با چالش‌های زیادی دست به گریبان است. مصدومیت ستاره‌های هلندی و فرانسوی‌ بایرن آن‌هم در روزهای سرنوشت‌ساز، روزگار تلخی را برای او رقم زده و حذف از جام حذفی و احتمالا چمپونز لیگ ممکن است آینده او را روی نیمکت باواریایی‌ها به مخاطره بیندازد و همین احتمال ممکن است به خروج پپ از آلمان و بازگشت‌ دوباره‌اش به نیمکت بارسا بینجامد. اتفاقی که بدون شک هواداران بیشمار کاتالان‌ها را بیش از هر زمانی خوشحال خواهد کرد...

کد خبر : ۲۷۵۷۲۳