خبرگزاری کار ایران

از جام اتحادیه تا لیگ قهرمانان اروپا

تاریخچه قهرمانی‌‌های آبی‌های لندنی/ روزهای خوش «مو» زیر چتر رومن

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۷۱۲

تیم فوتبال چلسی با برتری مقابل کریستال پالاس یک عنوان قهرمانی دیگر را به مجموعه افتخاراتش اضافه کرد.

به گزارش ایلنا- پنجمین قهرمانی چلسی در لیگ برتر جزیره بعداز ظهر امروز با پیروزی این تیم برابر کریستال پالاس به دست آمد. آبی‌های لندن با این قهرمانی، دومین جام این فصل را با ژوزه مورینیو به دست آوردند تا پس از قهرمانی در FACUP افتخار دیگری برای آبی‌های لندن در فصل 2014-2015  رقم بخورد.

باشگاه چلسی مارس سال 1905 تاسیس شد. نخستین قهرمانی این تیم در لیگ جزیره سال در فصل 55-1954 به دست آمد. این تیم سال 1970 لیدزیونایتد را در فینال جام حذفی انگلستان شکست داد و نخستین جام حذفی را به دست آورد. آبی‌های لندن همان سال در فینال جام‌درجام اروپا رئال مادرید را در آتن شکست دادند و نخستین قهرمانی اروپایی خود را جشن گرفتند.

دهه 1980 دوران افول چلسی بود و این تیم سال 88 به دسته دوم سقوط کرد اما سال بعد به دسته اول بازگشت. سال 1996 مصادف با حضور رود گولیت در این تیم شد. او فصل بعد جام حذفی را با چلسی فتح کرد.

ژوئن 2003 کن بیتس مالک چلسی این باشگاه را به مبلغ 140 میلیون پوند به به رومن آبراموویچ، میلیاردر روسی فروخت تا بزرگترین خرید و فروش باشگاه در تاریخ لیگ برتر جزیره اتفاق بیفتد. سال 2004 ژوزه مورینیو به چلسی آمد و این تیم با آقای خاص دو فصل پیاپی به عنوان قهرمانی لیگ برتر جزیره رسید. وی همچنین سال 2007 جام حذفی و جام اتحادیه را هم با چلسی فتح کرد. همان سال آورام گرانت جای مورینیو را گرفت و این تیم را تا فینال لیگ قهرمانان اروپا هم برد اما در آبی‌های لندن در ‌آن فینال، بازی را در ضربات پنالتی به سرخ‌های منچستر واگذار کردند.

پس از این افتخارات نوبت به گاس هیدینک رسید تا فصل 2009 عنوان قهرمانی جام حذفی را برای چلسی به ارمغان بیاورد. وی سال بعد جای خود را به کارلو آنچلوتی داد تا وی در نخستین فصل حضورش لیگ برتر و جام حذفی انگلیس را فتح کند اما او هم جای خود را به ویلاس بواس داد. یک مربی گرانقیمت از پورتو که پس از کسب نتایج ضعیف از کاربرکنار و جای خود را به روبرتو دی‌متئو، دستیارش در چلسی داد.

دوران دی‌متئو عصر شکوفایی چلسی بود. این مربی جوان چلسی را به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رساند. تیم او در فینال بایرن مونیخ را در ضیافت پنالتی‌ها مغلوب کرد. وی غیر از این افتخار، با چلسی فاتح جام حذفی انگلیس هم شد. رافا بنیتز، پس از دی‌متئو سکان هدایت آبی‌های لندنی را به دست گرفت و با این تیم فاتح لیگ اروپا در سال 2013 شد. چلسی آن سال بنفیکا را در فینال شکست داد.

چلسی امسال با حضور ژوزه مورینیو، ابتدا در فینال FACUP تاتنهام را با 2 گل شکست داد و با برتری یک بر صفر برابر کریستال پالاس لیگ برتر جزیره را هم فتح کرد. باید منتظر ماند دید آیا آقای خاص سال بعدهم در لندن می‌ماند و می‌تواند با چلسی افتخار دیگری به دست بیاورد یا نه.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز