خبرگزاری کار ایران

سبحانی در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد:

خریدار پرسپولیس فردا معرفی می‌شود/ رسانه‌ها درباره حسین هدایتی گمانه‌زنی نکنند/اعلام شاخص‌های اهلیت خریداران

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی از اعلام خریدار باشگاه پرسپولیس تا فردا خبر داد و گفت: هیات واگذاری در حال بررسی شرایط اهلیت خریداران است.

جعفر سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: پس از برگزاری جلسه مزایده که اعتقاد دارم یکی از بهترین، سالم‌ترین و بی‌سابقه‌ترین جلسات مزایده سازمان خصوصی‌سازی بود، بحث بررسی صلاحیت خریداران و اهلیت آنها در دستور کار هیات 3 نفره قرار دارد و امیدواریم حداکثر فردا نام خریدار باشگاه پرسپولیس را اعلام کنیم.

سبحانی درباره شاخص‌های اهلیت خریداران اظهار داشت: خریداران باید 3 فاقد 3 ویژگی مهم شامل؛ بدهکاری عمده به سیستم بانکی ، پرونده‌قضایی و سوء سابقه امنیتی باشند و این امر باید از سوی مراجع ذی‌صلاح تایید و به سازمان خصوصی‌سازی اعلام شود.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره وضعیت خریدار باشگاه استقلال اظهار داشت: با توجه به کنار گذاشتن تنها خریدار این باشگاه در مزایده روز چهارشنبه که به دلیل برداشت غلط خریدار از خرید نقدی صورت گرفت در جلسه امروز هیات واگذاری در مورد زمان مزایده چهارم  و تجدید مزایده تصمیم‌گیری خواهیم کرد و تلاش داریم در اسرع وقت مزایده جدید استقلال را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه واگذاری روند مناسبی را طی می‌کند و نسبت به خصوصی‌سازی دو باشگاه سرخابی خوش‌بین هستیم، تصریح کرد: امیدواریم تا قبل از خردادماه وضعیت خریداران استقلال و پرسپولیس به وضعیت باثباتی برسد.

سبحانی اضافه کرد: با مشخص‌شدن خریداران سرخابی، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس 31 تیرماه منحل خواهند شد و خریداران باید دو باشگاه جدید را به ثبت برسانند و با تشکیل هیات تسویه وضعیت بدهی این دو باشگاه از سوی دولت و سازمان خصوصی‌سازی مشخص شود.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این سوال که آیا با وضعیت موجود این دو باشگاه می‌توانند برای فصل آینده برنامه‌ریزی کنند، گفت: این دو باشگاه برای خرید بازیکن و یا گرفتن اسپانسر باید تا پایان لیگ صبر کنند و قبل از آن هیچ اقدامی قانونی نخواهد بود و تا آن زمان هم امیدواریم وضعیت خریداران دو باشگاه روشن شود.

ویدر پایان درباره اینکه گفته می‌شود حسین هدایتی بیش از دیگر رقیب خود برای خرید پرسپولیس شانس دارد، اظهار داشت: اینها تنها گمانه‌زنی رسانه‌هاست و من به همه توصیه می‌کنم منتظر خبر هیات‌واگذاری و نتیجه بررسی‌های سازمان خصوصی‌سازی باشند و گمانه‌زنی نکنند. 

کد خبر : ۲۷۴۵۴۶