خبرگزاری کار ایران

دفاع کارشناس تنیس روی‌میز از عملکرد عالمیان

احتشام‌زاده: نوشاد با همه وجود برابر مالونگ ایستاد/ سرمایه‌گذاری ما در تنیس روی‌میز نباید هدر برود

کارشناس، مدرس و مربی تنیس‌روی‌ میز ایران معتقد است نوشاد عالمیان لحظه‌ای برابر مالونگ عقب ننشست و با همه وجود برابر مرد شماره یک این ورزش در جهان ایستاد.

مجید احتشام‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: شکست نمایندگان ایران در رقابت‌های جهانی چین تقریباً قابل پیش‌بینی بود، چرا که مسابقات قهرمانی جهان است و ما باید بچه‌ها را آماده کنیم و بعد به مسابقات مهم بفرستیم.

ملی‌پوش پیشین تنیس روی‌میز کشورمان با اشاره به کلاس تنیس روی‌میز ایران در جهان اضافه کرد: من همیشه گفتم برگزاری مسابقه دردی از ما دوا نمی‌کند. وقتی از نظر تکنیک و تاکتیک به تیم‌های قدرتمند نزدیک شدیم، می‌توانیم با آن‌ها رودرو شویم.

وی در پاسخ به این پرسش که به این ترتیب راه‌حل کاهش فاصله تنیس روی‌میز ایران با تیم‌های صاحب‌نام را چه می‌دانید؟ توضیح داد: باید از روش‌های موفقیت کشورهای صاحب سبک در تنیس ‌روی‌میز الگوبرداری کنیم و در کنار آن از مربیان و بازیکنان بزرگ برای حضور در کشورمان و تدریس تاکتیک‌ها و تکنیک‌های روزی این ورزش دعوت کنیم. در تنیس‌روی میز رقم‌های زیادی خرج می‌شود و حیف است این پول‌ها هدر بروند.

احتشام‌زاده در پاسخ به این پرسش که چرا نوشاد عالمایان برابر مالونگ حرفی برای گفتن نداشت؟ توضیح داد: مالونگ نفر نخست جهان است و بازیکن بسیار برجسته‌ای است. نوشاد هم هرچه در توان داشت مقابل او به نمایش گذاشت. سوئد که سابقه قهرمانی در جهان را دارد و هنوز هم از مدعیان قهرمانی این رشته به حساب می‌آید، سال‌ها پیش اردوهای متعددی بررگزار کرد و در چین و ژاپن اردو زد تا مانند آن‌ها شود.

کارشناس تنیس‌روی میز ایران تاکید کرد: این موضوع برای ما هم صدق می‌کند و تنها صرف برگزاری مسابقه  دردی از تنیس‌روی میز ایران دوا نمی‌کند. ما باید عقب‌ماندگی‌مان را جبران کنیم اما نه  در سفرهای تیمی. تنها برگزاری اردوهای بزرگ و مستمر در کنار حضور مربیان و بازیکنان بزرگ تنیس روی‌میز در کشورمان به ما کمک می کند.

وی درباره عملکرد بانوان در این دوره، گفت: متاسفانه بانوان هم نمره قبولی نگرفتند و نتایج‌شان راضی  کنننده نبود. مریم صامت هم تنها یک دور برنده شد و بین 300 بازیکن برتر جهان شکست خورد. فدراسیون تنیس‌روی میز وضعیت مشخصی ندارد اما سرپرست آن تمام تلاشش را انجام داد. امیدوارم با معرفی رئیس این فدراسیون بتوانیم برنامه‌هایمان را برای پینگ پنگ ایران دنبال کنیم. ما باید از نوجوانان و جوانان شروع کنیم و کار را ادامه دهیم.

کد خبر : ۲۷۴۱۲۳