خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس به سرمایه‌هایش نگاه کند؛

مالکی: جذب برانکو باید با احتیاط باشد/ پرسپولیس چاره‌ای جز شکست النصر ندارد

رئیس سابق هیات مدیره باشگاه پرسپولیس معتقد است که فوتبال ایران خاطرات بدی از برانکو ندارد اما برای جذب او در پرسپولیس باید با احتیاط بیشتری کار شود. چرا که پرسپولیس باید به سرمایه‌های خودش هم توجه کند.

گفت‌وگوی فداحسین مالکی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

اوضاع پرسپولیس را در حال حاضر چطور می‌بینید؟

به نظر من سرعت تغییر و تحولات در پرسپولیس زیاد بود و این مسئله به نفع تیم نیست. به هر جهت مردم انتظاراتی از پرسپولیس دارند و این انتظارات بالا علاقه‌مندی طرفداران را به سرنوشت پرسپولیس ثابت می‌کند. فراموش نکنیم درخشان برای پرسپولیس زحمت کشید و با این اتفاقات چیزی از ارزش‌های او کاسته نمی‌شود. خود درخشان هم به این نتیجه رسید که بهتر است این تغییرات اتفاق بیفتد. حالا مربی داخلی یا خارجی بخواهند بیاورند باید روی این مسئله کار شود. پرسپولیس سرمایه‌های زیادی دارد و بخش عمده‌ای از مربیان لیگ برتر و دسته یک از پرسپولیس هستند و باشگاه اگر می‌خواهد مربی خارجی بیاورد باید نگاهی هم به سرمایه‌های پرسپولیس داشته باشد.

گویا بحث حضور برانکو در پرسپولیس جدی شده است، با حضور او موافق هستید؟

برانکو با فوتبال ایران آشنایی دارد و خاطرات بدی از او دیده نشده است. اما او در گذشته در ایران بوده و در این مدت فوتبال ما تغییر کرده و باید برای جذب او با احتیاط بیشتری کار شود. نژادفلاح نسبت به این مسائل توجه دارد و بی گدار به آب نمی‌زند. به هرحال نام پرسپولیس بزرگ است و مربیان خارجی از نام پرسپولیس استفاده می‌کنند. پس جذب آنها باید با دقت و بررسی بیشتری همراه شود. یعنی اینکه مربی خارجی که می‌آورند باید به روز باشد و از مربیان داخلی به‌روزتر بوده و دانش بیشتری داشته باشد والا چه فرقی می‌کند به جز اینکه هزینه‌های هنگفتی برای پرسپولیس داشته باشد.

دیدار پرسپولیس و النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

بازی بسیار مهمی است هم برای پرسپولیس و هم برای فوتبال کشورمان . خصوصا اینکه چنین بازی در ایران برگزار می‌شود اهمیت آن بیشتر هم می‌شود به هرحال در این بازی حسین عبدی روی نیمکت است؛ عبدی مربی باسابقه‌ای است و مدتی با درخشان بوده البته اگر خود درخشان روی نیمکت بود خیلی خوب می‌شد اما اگر احتمالاً درخشان نباشد عبدی با توجه به سابقه خوبی که دارد مشکلی برای پرسپولیس به وجود نمی‌آید. به نظر من ارجح است که خود درخشان در این بازی تیم را مدیریت کند. اما حضور عبدی هم برای پرسپولیس مفید است.

پرسپولیس مقابل النصر شانسی برای پیروزی دارد؟
پرسپولیس باید ببرد، چاره‌ای ندارد. ما باید نماینده عربستان را ببریم و نمی‌توانیم اما و اگر بیاوریم. با توجه به اینکه میزبان هستیم و هواداران هم از تیم حمایت می‌کنند باید النصر را ببریم و خوب هم ببریم.

کد خبر : ۲۶۳۹۱۴