خبرگزاری کار ایران

فوتبال‌ ما دچار بحران است؛

عباسی: یکی بیایید فوتبال را از این منجلاب بیرون بکشد/نباید بگذاریم بازیکنان تلف و مدیران قربانی شوند

مدیر عامل باشگاه تراکتور سازی با انتقاد از شرایط فوتبال کشورمان گفت: فوتبال ایران دچار روزمرگی شده وشرایط اسفناکی به خود گرفته است.

 سعید عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در باره اینکه چرا در گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا ناموفق بودیم، بیان داشت: من در گذشته یک صحبت اجمالی در این ارتباط داشتم و در برابر بزرگان صاحب‌نظر من کوچک‌ترین محسوب می‌شوم اما احساس می‌کنم حمیت و کارگروهی لازم در تصمیم‌گیری‌های ما وجود ندارد و به همین دلیل هم شکست می‌خوریم، درحالیکه از لحاظ نیروی‌انسانی توانمند و همچنین شرایط گرفتن میزبانی پتانسیل ما خیلی بالاتر از کشورهایی آسیایی است ولی سوء مدیریت داریم. باید تعامل کنیم تا به آن جایگاه اصلی خود برسیم.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تاکیدکرد: امیدوارم لیگ سال‌آینده 95-94 را  با تدبیر و تامل بیشتری برگزار کنیم تا دیگر مثل امسال وسط لیگ شاهد مشکلاتی از قبیل مسائل‌مالی برخی تیم‌ها نباشیم. این وضعیت لیگ را هم دچار آسیب می‌کند. در تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری باید پیش‌بینی‌های لازم در برابر مشکلات‌مالی باشگاه انجام شود. وضعیت تیم‌هایی مانند استقلال، پرسپولیس، نفت مسجد سلیمان و راه‌آهن شایسته فوتبال ما نیست و مسئولان یک بار برای همیشه این مشکل را حل کنند. متاسفانه وقتی لیگ به جاهای حساس می‌رسد مشکلات نیز به اوج خود می‌رسد. یک‌بار برای همیشه باید فوتبال را با سیستم دقیق از این منجلاب خارج کنیم.

وی ادامه داد: هر 4 سال یک‌بار فقط حضور در جام‌جهانی را داریم که آن را حائز اهمیت قرار می‌دهیم ولی فوتبال‌ ما دچار بحران است .

عباسی خاطرنشان کرد: وقتی در سطح کلان برای فوتبال تصمیم‌گیری می‌کنیم، در ابتدا  تیم‌ها را دعوت کنیم شرایط آنها را بسنجیم، الان 2 تیم نفت داریم و مسابقات به شرایط حساس رسیده اما مشخص نیست بودجه‌شان از کجا تهیه می‌شود یا اسپانسرشان کیست؟ گرچه ما هم صورت‌ خود را با سیلی‌ سرخ نگه می‌داریم و اگر مثل مسئولان استقلال و پرسپولیس در بوق وکرنا نمی‌کنیم دلیل به نداشتن مشکلات‌مالی نیست.

وی افزود: قسمت اعظم مشکلات فوتبال سوء‌مدیریت است. باید کارگروه بگذاریم تا تصمیم‌گیری‌های لازم صورت بگیرد که لیگ را با چه تیم‌هایی شروع کرده و اینکه چه راه‌هایی را طی می‌کنیم. هر تیم با چه گروهی و کدام اسپانسر پا به مسابقات می‌گذارد و گرنه بازیکنان تلف و مدیران قربانی می‌شوند. سیستم غلطی در فوتبال‌مان است که باید درست شود. فوتبال‌ ما  روزمره شده و به همین خاطر هواداران هم کمتر به ورزشگاه می‌آیند.

مدیر عامل تراکتورسازی درباره عملکرد تونی اولیویرا گفت: نکته مثبت حضور اولیویرا ایجاد انسجام بین بازیکنان است و اینکه از لحاظ تاکتیکی ارتقا یافته‌ایم. ما در نیم‌فصل از لحاظ بازیکن جابجایی زیادی نداشتیم  اما با تغییر کادر فنی سعی کردیم مانع دور شدن از جمع تیم‌هایی صدر جدولی شویم که جواب مثبت  هم داده است. ان‌شاالله در کنار مسابقات لیگ‌برتر در لیگ قهرمانان آسیا هم موفق باشیم، چراکه تراکتور در گذشته در آسیا موفقیتی  نداشته است.

 

کد خبر : ۲۶۰۰۲۵