خبرگزاری کار ایران

موضع گیری نخست وزیر کانادا به نظرم کاملا سیاسی است

داورزنی: موافق دعوت تیم ملی والیبال زنان ایران به کانادا نیستم/ امیدواریم شاهد ثبات در فدراسیون والیبال باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۹۲۲

رییس فدراسیون والیبال گفت: همین الان تیم والیبال زنان ایران از سوی کانادا دعوت شده است و مجموعه هزینه‌ها بخش خصوصی در کانادا تامین می کند اگر به این سمت برود تبدیل به سوژه سیاسی شود موافق آن نیستم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا داورزنی در مورد حضور در مراسم رونمایی از سردیس چهره های ماندگار و رزش ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معمولا مردم قهرمانان را می بینند که مدال جهانی و آسیایی گرفته اند و از زحماتش و کارهایش تقدیر می‌کنند. این را هم باید ببینید برای قهرمان شدن و برای به نتیجه رسیدن در میادین جهانی و المپیک نیازمند مدیرانی هستیم که شرایط رشد و پرورش ورزشکار فراهم کنند. مدیران ستادی وزارت ورزش، روسای فداسیون ها و کسانی که این شرایط را فراهم می‌کنند که قهرمانان ما بدرخشند و باعث عزت کشور شوند. کمیته ملی المپیک اقدام قشنگی انجام داده است و از روسایی سازمان تربیت بدنی و فدراسیون‌هایی که در این ۴۰ ساله باعث افتخار آفرینی در ورزش شدند، تقدیر کرد و نام شان گرامی داشته شد. معمولا بعد از فوت افراد از آنها تقدیر می‌شود اما کمیته ملی المپیک کار خوبی را شروع و تلاش کرده در مدتی که آنها در قید حیات هستند، مثل غفوری فرد و هاشمی طبا مورد تقدیر قرار بگیرند.

وی در مورد لغو بازی دوستانه ایران و کانادا گفت: به نظر من برنامه‌ای تدوین شده بود نباید به فضای دیگری کشیده می‌شد. مسابقات مختلفی در جهان برگزار می‌شود و کشور میزبان موظف است شرایط لازم را فراهم کند. همین الان تیم والیبال زنان ایران از سوی کانادا دعوت شده است و مجموعه هزینه‌ها بخش خصوصی در کانادا تامین می کند اگر به این سمت برود تبدیل به سوژه سیاسی شود موافق آن نیستم. متأسفانه شاهد بداخلاقی‌ها از سمت کسانی که وطن پرست هستند و نام ایرانی را روی خود گذاشته‌اند در این ماجرا بودیم. تیم ملی برای بازی تدارکاتی دعوت شد اما کسانی که به ایران علاقه ندارند، فضای دیگری به وجود آوردند و شروع به جوسازی کردند.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: بی تدبیری دولت کانادا منجر به این اتفاق شد. ‌ورزش زبان مشترک همه ملت‌ها است و بازی رسمی و تدارکاتی نباید تبدیل به ابزار سیاسی برای بعضی موضوعات شود که براساس شایعات اتفاق می‌افتد، من این رفتارها را نمی‌پسندیم. اجازه بدهیم ورزش مسیر غیر سیاسی خود را پشت سربگذارد.

داورزنی در مورد تاثیر نابسامانی فدراسیون فوتبال در این اتفاق تصریح کرد: اتفاقی که در حوزه فوتبال افتاده کاملا سیاسی است. البته فدراسیون نیاز دارد هر چه زودتر ثبات وارد آن شود اما موضع گیری نخست وزیر کانادا به نظرم کاملا سیاسی است و نمی‌توان خیلی به وضعیت فدراسیون ایران ربط داد. مردم، کادرفنی و بازیکنان نگران تیم برای حضور در جام جهانی هستند و بحث درستی است و باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود. مجموعه وزارت ورزش و سجادی هم تدبیری کنند که شاهد ثبات در فدراسیون فوتبال باشیم.

وی  در مورد اینکه گفته شده باید غرامت ۱۰ میلیون دلاری از کانادا گرفت، گفت: این را نمی‌دانم و از فدراسیون فوتبال پرسید که بر ‌چه مبنایی و مدارکی این مسئله مطرح می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز