خبرگزاری کار ایران

باختر: دریافت غرامت بازی کانادا؟حداقل 3 ماه طول می‌کشد/ قوانین داخلی مانع حضور فرد بازنشسته در راس فدراسیون و سازمان لیگ است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۸۵۰

کارشناس حقوقی ورزش ایران گفت: در مورد زمان رسیدگی نمی ‌توان مدت زمان دقیقی را تعیین کرد اما حداقل زمان برای دریافت غرامت بازی کانادا، 3 تا 4 ماه است.

رسول باختر در گفتگو با ایلنا،‌ پیرامون لغو بازی تدارکاتی ایران و کانادا و زمانبر بودن دریافت مبلغ غرامت اظهار داشت: مسئله مهم اولیه این است که ما فرایند رسیدگی را آغاز کنیم و تا هر چه زودتر این موضوع بررسی شود. در صورتی که حق دریافت غرامت در قرارداد درج شده باشد، ابتدا شکایت در فیفا مطرح می‌شود. در مورد زمان رسیدگی نمی توان مدت زمان دقیقی را تعیین کرد اما حداقل روی 3 تا 4 ماه حساب کنید. 

وی افزود: در صورتی که طرفین رسیدگی( کانادا یا ایران) به رای اولیه اعتراض داشته باشند پرونده به دیوان داوری ورزش (CAS) ارجاع خواهد شد. آنجا هم روی 3 تا 6 ماه زمان می‌برد. حداقل پرونده ویلموتس نشان داد می‌تواند چندین مرتبه صدور رای در CAS به تاخیر بیفتد. بنابراین زمان دقیق نمی‌توان برای دریافت این غرامت تعیین کرد.

کارشناس حقوق ورزشی ایران در پاسخ به این سوال که آیا از نظر فیفا تغییر داور مسابقه فولاد خوزستان و سپاهان در صبح مسابقه، اشکالی ندارد، تصریح کرد: طبق قانون فیفا این موضوع به عهده کمیته داوران فدراسیون فوتبال است و حتی صبح مسابقه هم می‌تواند داور را تغییر بدهد. اگر کلی بخواهم بگویم نمونه اروپایی این موضوع تغییر داور بازی بارسلونا بود. تصویر داور پیش از مسابقه با لباس بارسلونا منتشر شد. شب قبل یا صبح مسابقه داور را تغییر دادند.  

باختر درباره اینکه از نظر قوانین فیفا حضور فرد بازنشسته در راس فدراسیون یا سازمان لیگ اشکالی ندارد، گفت: از نظر مقررات داخلی با توجه به اینکه فدراسیون و سازمان لیگ موسسه عمومی غیر دولتی محسوب می‌شوند، نمی‌توانند از فرد بازنشسته استفاده کنند. اما از نظر فیفا فدراسیون و سازمان لیگ موسسه خصوصی محسوب می‌شوند، بنابراین وقتی  فرد بازنشسته در مجمع رای اعتماد دریافت کنند، می‌تواند در سمت خود حضور داشته باشند و مشکلی از این بابت نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز