خبرگزاری کار ایران

پیکان قهرمان مسابقات جام باشگاه‌های آسیا شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۱۲۲

تیم پیکان تهران در دوازدهمین حضور خود در رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا موفق به کسب مقام قهرمانی شد تا برای هشتمین بار جام این مسابقات مهم را بالای سر ببرد و سهمیه رقابت‌های جهانی بگیرد.

به گزارش ایلنا، دیدار نهایی رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2022 امشب (جمعه شب 30 اردیبهشت) در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد.

تیم‌های پیکان تهران و سانتوری ژاپن در این مسابقه برای کسب مقام قهرمانی و جام بیست‌ودوم به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان پیمان اکبری با شکست سه بر دو تیم سانتوری سهمیه رقابت‌های باشگاه‌های جهان را به عنوان قهرمان قاره آسیا به دست آوردند.

تیم پیکان در ست‌های اول و دوم 25 بر 21 و 28 بر 26 مغلوب حریف قدرتمند خود شد، اما سه ست متوالی سوم تا پنجم با امتیازهای 25 بر 13، 25 بر 20 و 15 بر .12 مقابل سانتوری به پیروزی رسید تا با شش برد متوالی قهرمان این رقابت‌ها شود. پیکانی‌ها در پنج بازی قبلی موفق به شکست گاز جنوب، سانتوری، ناخون راتچاسیما، اربیل و تاراز قزاقستان شدند.

پیکانی‌ها این مسابقه را با ترکیب اروین انگاپت، آرمین تشکری، نیمیر عبدالعزیز، پوریا فیاضی، سیدمحمد موسوی و سعید معروف آغاز کردند.

تیم سانتوری با پذیرش این شکست، به مقام نایب قهرمانی دست یافت تا با چهار برد (ناخون راتچاسیما، گاز جنوب عراق، الریان قطر و مقاومت شهداب ایران) و دو شکست (پیکان دوبار) به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهند.

اکمتو ایدوس از قزاقستان و موسی سلیم عزیز از عراق قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

سالن 12 هزار نفری آزادی تهران در این دیدار تقریبا تکمیل شده بود و بعد از شیوع کرونا در سال 1398 برای نخستین بار این همه تماشاگر ایرانی موفق به تماشای دیداری والیبالی شدند.

سید محمد پولادگر معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان و دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال از جمله تماشاگران ویژه این دیدار بودند.

بدین ترتیب بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا که از روز شنبه 24 اردیبهشت آغاز شده بود، با قهرمانی پیکان به پایان رسید و تیم‌های سانتوری ژاپن و مقاومت شهداب یزد در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

نخستین دوره این رقابت‌ها در سال 1999 در چین برگزار شد و به غیر از سال‌های 2004 و 2020 که این مسابقات به دلیل شیوع بیماری سارس و کووید 19 برگزار نشد، در سایر سال‌ها رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا برگزار شده است.

والیبال ایران امسال برای چهارمین بار در این رقابت‌ها میزبان بود و جمهوری اسلامی ایران در سال 2002 برای نخستین بار میزبان این رقابت‌ها شد و در سال‌های 2004 و 2013 نیز میزبانی به ایران رسید.

والیبال ایران با 24 مدال شامل 16 طلا، چهار نقره و چهار نشان برنز پرافتخارترین کشور قاره کهن آسیا در این رقابت‌ها محسوب می‌شود که این رکورد تا سال‌های متوالی حتی اگر نمایندگان ایران مدالی کسب نکند، پابرجا خواهد بود.

تیم پیکان تهران با هشت قهرمانی، دو نایب قهرمانی و دو نشان برنز پرافتخارترین باشگاه آسیا در این رقابت‌ها است. پیکانی‌ها که عنوان سومی جهان را نیز در پرونده کاری خود دارند، در سال‌های 2006 تا 2011 شش قهرمانی متوالی در این مسابقات به دست آوردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز