خبرگزاری کار ایران

اوج حساسیت در اهواز و سیرجان؛ تکلیف جام امروز یکسره می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۲۴۸

دو دیدار حساس امروز می‌تواند سرنوشت قهرمانی لیگ بیست و یکم را تعیین کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امروز با انجام 8 دیدار در ساعات مختلف پیگیری می‌شود و نبردهای حساسی در بالا و پایین جدول در جریان است و تیم‌ها سعی دارند از آخرین فرصت‌هایشان برای رقم زدن بهترین نتیجه و رتبه ممکن در جدول استفاده می‌کنند. مهم‌ترین بازی‌ها دو دیداری است که مناسبات بالای جدول و سرنوشت قهرمانی را رقم می‌زنند. نبرد حساس استقلال با فولاد در اهواز و البته تقابل حساس پرسپولیس و سپاهان در سیرجان. با توجه به شرایط جدول نتایج این دو دیدار سرنوشت قهرمانی لیگ را مشخص می‌کنند و ممکن است در پایان بازی‌های امروز نتایج به گونه‌ای رقم بخورد که قهرمانی استقلال مسجل شده و آبی‌ها در اهواز جشن قهرمانی بگیرند. به بررسی شرایط این دو بازی می‌پردازیم:

 

* شرایط جدول

اوج حساسیت در اهواز و سیرجان؛ تکلیف جام امروز یکسره می‌شود؟

اتفاق جالب دیدارهای امروز تقابل هر چهار تیم بالای جدول است. استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی و سپاهان و فولاد برای حفظ رتبه خود در لیگ و حتی ایجاد شرایط صعود یک پله‌ای در بازی‌های باقی مانده امروز تلاش می‌کنند.

اختلاف شش امتیازی بین سرخابی ها در صدر جدول می‌تواند قهرمانی استقلال در بازی امروز را مسجل کند. اگر استقلال در اهواز برنده شود و در سوی دیگر پرسپولیس مقابل سپاهان شکست بخورد در فاصله 3 هفته مانده به پایان فصل اختلاف 9 امتیازی در صدر جدول شکل می‌گیرد و با توجه به مصوبه سازمان لیگ مبنی بر لحاظ کردن گل زده در خانه حریف در قانون اولویت قرار دادن بازی رو در رو به جای تفاضل گل، این شرایط قهرمانی استقلال را مسجل کرده و در پایان دیدارهای امروز استقلال جشن قهرمانی خواهد گرفت. با این تفاسیر زودتر بازی کردن استقلال نسبت به پرسپولیس و عدم حضور تماشاگران باعث می‌شود این جشن درون زمین برگزار نشود.

 

* فولاد - استقلال؛ 19:45 ورزشگاه شهدای فولاد

آبی‌های پایتخت تا کنون در لیگ برتر شکست نداشتند و فولاد هم مدت‌هاست زیر نظر نکونام شکست را تجربه نکرده است و از همین رو تقابل امروز حساسیت بالایی دارد. یک رقابت پنهان هم میان مجیدی و نکونام وجود دارد که انگیزه‌های هر دو را برای این بازی زیاد خواهد کرد. استقلال می‌خواهد قهرمانی خود را مسجل کرده یا حداقل به یک قدمی آن برسد و فولاد هم می‌خواهد با رقم زدن اولین شکست استقلال در فصل کار بزرگی انجام داده و البته شانس خود را برای رسیدن به پله سوم جدول به جای سپاهان امتحان کند.

غایبان: رودی ژستد به دلیل محرومیت، امکان همراهی استقلال در این بازی را ندارد. فولاد برای این بازی تمام بازیکنان خود را در اختیار دارد. 

نتیجه هفته گذشته و جدول: فولاد با یک گل صنعت نفت آبادان را شکست داد و استقلال با نتیجه‌ای مشابه از سد شهرخودرو گذشت. در جدول، فولاد 42 امتیازی تیم چهارم جدول است و استقلال 60 امتیازی در صدر جدول قرار دارد.

نتیجه دیدار رفت: استقلال در بازی رفت با تک گل مهدی مهدی‌پور روی یک شوت از راه دور موفق شد فولاد را یک بر صفر شکست دهد.

 

ترکیب احتمالی دو تیم:

فولاد: شهاب گردان، عارف آقاسی، موسی کولیبالی، مهدی شیری، سینا شاه عباسی، آرش رضاوند، حمید بوحمدان، ساسان انصاری، محمدرضا عباسی، آیاندا پاتوسی، لوسیانو پریرا.

استقلال: سید حسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، محمد دانشگر، جعفر سلمانی، مهدی مهدی پور، زبیر نیک نفس، صالح حردانی، امیر حسین حسین زاده، کوین یامگا و آرمان رمضانی

اوج حساسیت در اهواز و سیرجان؛ تکلیف جام امروز یکسره می‌شود؟

داور: محمد حسین زاهدی فرد

کمک ها: حسین مرادی و علی احمدی

 

* پرسپولیس - سپاهان؛ 21:50 ورزشگاه سردار سلیمانی سیرجان

پرسپولیس که هفته گذشته مقابل ذوب آهن فرصت سوزی بزرگی انجام داد و دو امتیاز از استقلال دور شد امروز آخرین فرصت را دارد تا به امید امتیاز دادن استقلال مقابل فولاد، سپاهان را در دیداری سخت شکست دهد و اگر شرایطش فراهم شد به صدر جدول نزدیک شود یا با حفظ این فاصله 6 امتیازی هنوز اندکی شانس برای رسیدن به صدر در دیدارهای باقی مانده داشته باشد ولی همانطور که گفته شد شکست مقابل سپاهان به منزله قطعی شدن قهرمانی استقلال و یکسره شدن تکلیف جام قهرمانی خواهد بود. سپاهان هم از طرفی شانس رسیدن به رتبه دوم و خطر سقوط به رتبه چهارم را احساس می‌کند و از همین رو دیدار امروز برایش بسیار مهم خواهد بود.

 

غایبان: پرسپولیس برای این بازی وحید امیری و فرشاد فرجی را در اختیار ندارد. سپاهان نیز مسعود ریگی را ندارد. 

نتیجه هفته گذشته و جدول: پرسپولیس با ذوب آهن، 1-1 مساوی کرد و سپاهان با یک گل از سد پیکان گذشت. در جدول، پرسپولیس 54 امتیازی تیم دوم جدول است و سپاهان 49 امتیازی در رده سوم قرار دارد.

نتیجه دیدار رفت: پرسپولیس در بازی رفت در اراک موفق شد با تک گل کمال کامیابی نیا یک بر صفر سپاهان را شکست دهد.

 

ترکیب احتمالی دو تیم:

پرسپولیس: حامد لک، سیدجلال حسینی، علی نعمتی، رامین رضاییان، سعید آقایی، میلاد سرلک، رضا اسدی، احسان پهلوان، مهدی ترابی، حامد پاکدل و شرزود تمیروف

سپاهان: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد کریمی، جلال الدین علیمحمدی، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو

اوج حساسیت در اهواز و سیرجان؛ تکلیف جام امروز یکسره می‌شود؟

داور: بیژن حیدری

کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی و علیرضا ایلدروم

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز