خبرگزاری کار ایران

آبی‌ها در دو قدمی تاریخ‌سازی؛ استقلال و ۱۸۰ دقیقه تا رکورد رویایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۶۰۴

شاگردان فرهاد مجیدی دو بازی دیگر تا دست نیافتنی‌ترین رکورد تاریخ فوتبال ایران فاصله دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، «من به این‌ها نمی‌بازم» یکی از معروف ترین و جنجالی‌ترین جملاتی است که در نشست‌های مطبوعاتی از سوی فرهاد مجیدی تا به امروز گفته شده. جلمه‌ای که فصل گذشته و در پی اتفاقات و حواشی داخلی استقلال مجیدی را بر آن داشت تا به زبان بیاورد و آن زمان کسی فکرش را نمی‌کرد این جمله فصل بعد تبدیل به الگوی حرکتی استقلال و شعار این تیم شود. 

استقلال تهران در لیگ بیست و یکم در حالی سه هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر توانست قهرمانی خودش را در لیگ مسجل کند و به حسرت ۹ ساله آبی‌ها در رسیدن به این عنوان پایان دهد که حالا بعد از بازی روز گذشته مقابل آلومینیوم و تساوی بدون گل در این بازی، دو قدم تا یک رکورد تاریخی فاصله دارد. 

۱۸ برد و ۱۰ تساوی حاصل کار آبی پوشان در ۲۸ هفته گذشته از لیگ برتر است و در این میان شاگردان مجیدی رقبای قدری را از پیش رو برداشته و به قول سرمربی خود به آنها نباخته‌اند. رفت و برگشت دربی، رفت و برگشت سپاهان و دیدارهای سخت و حساسی مثل بازی با گل گهر و فولاد خوزستان از سر آبی ها عبور کرده و مجیدی و شاگردانش یا مقابل این حریفان پیروز شدند و یا حداقل یک امتیاز از بازی مقابل این تیم‌ها بیرون کشیدند و به رکوردی دست نیافتنی رسیدند. 

مجیدی در این مسیر رکورد ۱۹ بازی برانکو، ۲۱ بازی مرحوم پورحیدری، ۲۲ بازی قلعه نویی و ۲۴ بازی علی پروین را از پیش رو برداشته و تا همینجا هم رکورد دار شکست ناپذیری در فوتبال ایران است ولی قهرمانی بدون شکست یا همان قهرمانی پاک که در لیگ انگلیس این اسم را رویش گذاشتند یک رکورد رویایی است که البته استقلال فاصله چندانی با آن ندارند. 

قهرمانی پاک عنوانی است که به آرسنال در زمان هدایت ونگر داده شد که در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴ به دست آمد و قبل و بعدش چنین رکوردی وجود نداشت و حالا استقلال دو بازی تا این افتخار آفرینی فاصله دارد.

دیدار هفته بیست و نهم مقابل مس رفسنجان و دیدار هفته پایانی مقابل نفت مسجد سلیمان تنها بازی‌های باقی مانده مجیدی در این مسیر هستند و اگر شاگردان ربیعی و مهاجری نتوانند کاری که ۲۸ تیم دیگر در آن ناتوان بودند را انجام دهند، استقلال مدل لیگ بیست و یکم تبدیل به تیمی می‌شود که نامش در تاریخ فوتبال ایران جاودانه خواهد شد. باید دید مجیدی در دو بازی بعد هم به «اینها» نمی‌بازد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز