خبرگزاری کار ایران

قربانزاده: سهام پرسپولیس و استقلال پایان بهمن وارد بورس می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۲۴۳

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تا پایان بهمن وارد بورس می شود و ارزش برند هریک از این دو باشگاه بیش از یکهزار میلیارد تومان است.

به گزارش ایلنا، حسین قربانزاده در برنامه در انتهای الوند اظهار داشت: مهمترین مانع خصوصی سازی، نگرشی است که می خواهد  دارایی دولت در دست دولت باقی بماند و متولیانی که اکنون این بنگاه ها را در وزارتخانه ها و شرکت های تخصصی در اختیار دارند و معتقدند اگر این بنگاه ها در اختیار دولت باشد بهتر اداره می شود.

وی ادامه داد: این تفکر تا اصلاح نشود این چالش را داریم و بخصوص ما که در سازمان خصوصی سازی هستیم و به دنبال واگذاری بنگاه ها از دولت به بخش خصوصی هستیم. اگر این نگرش اصلاح شود و همه همراهی کنند بنگاه دولتی در مسیر واگذاری قرار می گیرد.

رئیس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: این نگرش در وزارت ورزش کمرنگ تر است و مشکل واگذاری  پرسپولیس و استقلال متعدد است. این دو باشگاه برخلاف باشگاه های دیگر که دولت از طریق شرکت ها در آنها نقش دارد مستقیم در اختیار دولت هستند و از طریق وزارت ورزش اعضای هیات مدیره و مدیرعامل آنها انتخاب می شود بنابراین مشکل ای اف سی که مالکیت مشترک است همچنان باقی است و هم اینکه اساسا اداره این دوباشگاه دچار چالش است و نتیجه این روند، این بدهی ها و تعهدات مالی باقی مانده می شود.

قربانزاده تصریح کرد: باشگاه پرسپولیس و استقلال به سمت واگذاری معقول می روند حتی تا پایان بهمن درج نماد این دو باشگاه را در صورت همکاری باشگاه ها در ارائه صورت حساب های مالیاتی و بندهای حسابرسی شده مورد نیاز بورس، در بازار پایه فرابورس خواهیم داشت.  

وی ادامه داد: هر روز با نمایندگان دو باشگاه و سازمان بورس و وزارت ورزش و دست اندرکاران و پیشکسوتانی که می توانند کمک کنند در این باره در سازمان خصوصی سازی جلسه داریم.

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس در سال های گذشته توضیح داد: افراد مختلفی درباره سهام دوباشگاه داعیه دارند و اینکه چقدر صحت دارد نیازمند ارزیابی است اما بخش بزرگی از سهام دوباشگاه در اختیار دولت است و برای این بخش باید تصمیم گیری شود. اولین کار درباره این دوباشگاه آن است که استقلال و پرسپولیس از تاریکخانه دولتی دربیایند و جلوی دید مردم در اتاق شیشه ای قرار گیرند.

قربانزاده گفت: همه مردم باید از جزییات این دوباشگاه خبر داشته باشند و هر شرکت به شرط افشای اطلاعات می تواند وارد بورس شود و این اتفاق تا پایان بهمن رخ می دهد. همچنین با مدلی که طراحی شده مجمع این دوباشگاه، بورس و سازمان خصوصی سازی تصویب می کند که این 10 تا 20 درصد فروش سهام، به باشگاه ها برسد و عملا این دوباشگاه هم شفاف می شوند و هم پول مشارکت مردم در افزایش سرمایه به باشگاه ها می رسد و سپس تغییر سهامداری دو باشگاه در دستور کار قرار می گیرد.

به گفته وی، تا شهریور 1406 تغییر سهامداری این دوباشگاه را در دستور کار داریم و تا پایان بهمن نیز بخشی از سهام که 10 تا 20 درصد است وارد بورس می شود.  

رئیس سازمان خصوصی سازی یادآور شد: دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در دو هفته اخیر ارزشگذاری انجام شده در ابتدای سال 1400 بروزرسانی شده و بالای 1000 میلیارد تومان ارزش برند هر یک از دو باشگاه است و تا هفته آتی ارزشگذاری را در هیات واگذاری تصویب و اعلام می کنیم.

قربانزاده گفت: کارشناس دادگستری دارایی های ثابت دوباشگاه را ارزشگذاری می کند و صورتحساب درآمد و بدهی ها را دارد و در کنار این اتفاق، ارزش برند را ارزیابی کرده و در نهایت رقم را اعلام می کنند. اکنون بدهی ها دقیق مشخص شده و کار حسابرس همین است. باشگاه باید از درآمد عملیاتی سود ببرد و سهامدار بداند سودآوری این باشگاه مستمر است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز