خبرگزاری کار ایران

معجزه‌ای که امیدها را زنده کرد

یک قدم تا صعود تاریخی دختران ایران زمین

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۰۰۳

تیم ملی فوتبال بانوان امروز به مصاف تایوان می‌رود و شانس زیادی برای صعود در پایان این دیدار دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال بانوان ایران که موفق شد در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا عملکرد درخشانی داشته باشد و برای نخستین بار در تاریخ به این مسابقات راه پیدا کند، با وجود اینکه در دو بازی ابتدایی خود مقابل هند و چین به یک تساوی، یک شکست سنگین و تنها یک امتیاز کسب کرد ولی اتفاقی در این میان رخ داد که شانس اندک و نزدیک به صفر صعود به دور بعدی رقابت‌ها را زنده کرد و حالا ملی‌پوشان با امید بالایی نسبت به صعود به دور بعد امروز به مصاف تایوان می‌روند و در پایان این بازی مشخص خواهد شد که در دور بعدی مسابقات حضور داریم و یا باید خیلی زود هند را ترک کنیم.

 

بازی اول مقابل میزبان و اولین امتیاز تاریخ

اگرچه با توجه به امتیاز میزبانی هند و وضعیت بهتر آنها در رنکینگ به نظر می‌رسید شانس پیروزی این تیم مقابل شاگردان مریم ایراندوست زیاد باشد ولی بازیکنان ایران با رشادت توانستند یک امتیاز از این دیدار مهم و حساس دشت کنند و عملکرد خوب بازیکنان به خصوص زهره کودایی درون دروازه باعث شد کار با تساوی بدون گل به پایان برسد و اولین امتیاز تاریخ فوتبال بانوان ایران در جام ملت‌های آسیا کسب شود. این تساوی امیدها را برای صعود زنده نگه داشت.

 

بازی چین و شکست مقابل یک ابر قدرت

سخت‌ترین دیدار ایران در این گروه مقابل چین بود که در هفته دوم برگزار شد. چینی‌ها پرافتخارترین تیم‌ قاره و پرستاره ترین تیم رقابت‌ها هستند که علاوه بر بهترین شناخته شدنشان در آسیا، در بین تیم‌های برتر دنیا هم هستند و نمی‌شد از ملی پوشان انتظار داشت نتیجه خیلی خوبی مقابل‌ آنها کسب کنند. تیم ملی ایران با اینکه بازی را خوب شروع کرد ولی بعد از دریافت گل اول دیگر نتوانست بازی را کنترل کند و در نهایت تن به شکست سنگین 7-0 داد. اگرچه شرایط بازی چنین اختلافی را نشان نمی‌داد ولی به هر حال بدشانسی هم گریبان شاگردان ایراندوست را گرفت تا این شکست سنگین رقم بخورد و با توجه به شکست 4 بر صفر تایوان برابر چین شانس صعود به عنوان تیم سوم گروه هم به حداقل رسید ولی اتفاقی در این میان رخ داد که امیدها را زنده کرد.

 

حذف میزبان به دلیل کرونا

قبل از شروع دیدار هند مقابل تایوان خبر رسید بازیکنان زیادی از تیم میزبان به ویروس کرونا مبتلا شدند، این دیدار لغو در نهایت چند ساعت بعد اعلام شد با تصمیم AFC هندی‌ها از مسابقات اخراج و از جدول گروه کنار گذاشته شدند و نتایج آنها هم از محاسبات حذف شد تا رقابت بین سه تیم چین و ایران و تایوان باشد. صعود چین به عنوان سرگروه قطعی شد، یک امتیاز ایران پاک شد و حالا تقابل ایران و تایوان است که شرایط صعود را مشخص می‌کند.

 

ایران - تایوان؛ یک قدم تا صعود تاریخی

تصور صعود به دور حذفی مسابقات آنهم در اولین تجربه حضور در جام ملت‌ها واقعاً رشک برانگیز است ولی این امکانی است که پیش پای ملی پوشان خانم ایرانی قرار گرفته تا تاریخسازی خود را پس از صعود به این مسابقات با راهیابی به مرحله بعدی تکمیل کنند.

اگر هند در مسابقات باقی مانده بود کار صعود خیلی سخت و دور از انتظار بود ولی حالا شرایط فرق کرده و شاگردان ایراندوست با یک نتیجه خوب مقابل تایوان می‌توانند راهی دور بعد شوند.

 

شرایط صعود ایران

تیم ملی بانوان ایران به واسطه شکست سنگینی که مقابل چین متحمل شد ضعیف ترین تفاضل گل را در حال حاضر در بین 3 تیم دوم گروه های مختلف دارد ولی این اصلاً به معنی بد بودن اوضاع و محتمل بودن حذف نیست و ما شانس خوبی برای صعود داریم.

 

یک قدم تا صعود تاریخی دختران ایران زمین

 

در صورت برد تایوان:

صعود به عنوان تیم دوم قطعی است.

 

در صورت تساوی مقابل تایوان:

اگر بازی امروز با تساوی به پایان برسد باید شرایط دیگر را بررسی کرد تا شرایط صعود به عنوان تیم سوم بررسی شود. ایران با توجه به شکست سنگین تر مقابل چین به نسبت تایوان شانس دوم شدن در صورت تساوی را ندارد و باید شرایط صعود به عنوان تیم سوم را داشته باشد.

در صورت تساوی باید به نتیجه دیدار تایلند مقابل استرالیا توجه شود. اگر تایلند مقابل استرالیا پیروز شود یا این بازی به تساوی بیانجامد ایران سهمیه صعود به دور بعد را به عنوان یکی از دو تیم سوم برتر خواهد گرفت و اگر استرالیا با اختلاف بیش از 5 گل پیروز شود هم شانس صعود در اختیار ایران خواهد بود. در صورت شکست تایلند مقابل استرالیا با اختلاف یک تا 4 گل متاسفانه شاگردان ایران دوست با تساوی مقابل تایوان حذف می‌شوند.

 

اگر شکست بخوریم حذف می‌شویم؟

به نظر می‌رسد در صورت شکست ایران مقابل تایوان حذف ایران قطعی است ولی اینطور نیست. یک حالت برای صعود ایران در صورت شکست هم وجود دارد و آن این است که شکست ما با اختلاف یک گل رقم بخورد و در آن صورت استرالیا با تفاضل بیش از 8 گل مقابل تایلند پیروز شود و در آن صورت ایران به عنوان یکی از دو تیم سوم برتر مسابقات راهی دور بعد خواهد شد.

 

 

به گزارش ایلنا، دیدار دو تیم ایران و تایوان عصر امروز و از ساعت 17:30 به وقت ایران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز