خبرگزاری کار ایران

او چطور این چالش را سپری می‌کند؟

گزارش: کابوس مصدومیت آنسو فاتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۹۵۴

آنسو فاتی که به عنوان جانشین لیونل مسی معرفی می‌شود، بار دیگر دچار مصدومیت شده و اکنون باشگاه و بازیکن باید بهترین اقدام را انتخاب کنند.

به گزارش ایلنا، بدترین کابوس یک ورزشکار مصدومیت است و به نظر می‌رسد آنسو فاتی ستاره بارسلونا نمی‌تواند از این کابوس بیدار شود. رویایی که او در بارسلونا زندگی می‌کرد، تبدیل شدن به جوان‌ترین گلزن باشگاه در لالیگا و جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، در کنار رکوردهای دیگر، با مشکلات جسمانی ویران شده است. فاتی در فصل گذشته تنها توانست 10 بازی انجام دهد و تا به حال به همین تعداد در  رقابت‌های این فصل حضور داشته است.

این بازیکن 19 ساله اصرار دارد که از آخرین ناکامی خود، یعنی عود مصدومیت همسترینگ، قوی‌تر باز خواهد گشت، اما اگر تصمیم به عمل جراحی بگیرد، عملا بهترین بخش دو فصل اخیر را در کنار زمین سپری کرده است. این سال‌ها برای پیشرفت او حیاتی است و اشک‌های او وقتی هفته گذشته مقابل اتلتیک بیلبائو در کوپا دل ری از زمین بیرون می‌رفت، نشان داد که تحمل یک خروج دوباره، درست پس از مبارزه برای بازگشت به زمین، چقدر از نظر روانی دردناک است.

«متأسفانه، من باید بدترین بخش فوتبال را پشت سر بگذارم، اما هرگز تسلیم نخواهم شد.» آنسو در اینستاگرام خود پیش از دیدار روز دوشنبه این جملات را نوشت. کادر پزشکی بارسا می‌گویند که آنسو باید همسترینگ خود را که ابتدا در ماه نوامبر مقابل سلتاویگو و سپس پنجشنبه گذشته مقابل اتلتیک در کوپا دل ری مصدوم شد، جراحی کند. با این حال، گزارش شده که آنسو و اطرافیانش مطمئن نیستند و درمان محافظه‌کارانه‌ای را برای آسیب دیدگی در نظر گرفته‌اند که به او امکان می‌دهد زودتر به زمین بازگردد، البته با احتمال بیشتر شدن مصدومیت. این بازیکن روز دوشنبه با بارسلونا ملاقات کرد اما هیچ بیانیه‌ای اعلام نشد.

مشکلات مصدومیت آنسو فصل گذشته از زمانی آغاز شد که او مقابل رئال بتیس دچار آسیب دیدگی مینیسک شد. او زانویش را جراحی کرد، اما اگرچه این روش با موفقیت به پایان رسید، دوره نقاهت مورد انتظار چهار ماهه به دلیل عوارضی که منجر به عمل‌های بیشتر شد به 10 ماه رسید. با توجه به این تجربه ناامید کننده و با توجه به برگزاری جام جهانی در اواخر امسال، آنسو دلایلی دارد که از رفتن دوباره زیر چاقوی جراحی خودداری کند.

گزارش: کابوس مصدومیت آنسو فاتی

به گزارش ال ناسیونال، پزشک آنسو، خواکین خوان، توصیه کرده که او این عمل را انجام ندهد. این جلسه در حالی به پایان رسید که بازیکن درخواست زمان بیشتری برای انتخاب کرد و انتظار می‌رود به زودی هم نتیجه بگیرد. با این حال، بارسلونا از این که ممکن است مانند پرونده ساموئل اومتیتی ​​به پایان برسد، می‌ترسد. مدافع میانی که در آن زمان یکی از بهترین‌های جهان بود، تصمیم گرفت به خاطر مصدومیتش جراحی نکند تا بتواند با فرانسه در جام جهانی 2018 بازی کند. اومتیتی ​​بعداً اعتراف کرد: «نظرات متفاوتی داشتم، در سرم به هم ریخته بود، نمی‌دانستم چه تصمیمی بگیرم.» او در آن تابستان جام جهانی روسیه را بالای سر برد اما از آن زمان دیگر هرگز همان بازیکن سابق نشد.

بارسلونا تا این حد نسبت به آینده آنسو بدبین نیست اما تیم پزشکی آن‌ها با این وجود از هر گونه شانسی برای تکرار مصدومیت اجتناب می‌کنند. اگر آنسو از توصیه‌های آن‌ها پیروی کند، فصل برای او به پایان می‌رسد اما او می‌تواند برای فصل 2022-23 از صفر شروع کند و سپس راهی رقابت برای جام جهانی قطر 2022 شود.

بارسا معتقد است که این معقول‌ترین اقدام است زیرا آن‌ها معتقد نیستند که این بازیکن جوان برای همیشه گرفتار مصدومیت شود. به هر حال، لیونل مسی در سال‌های ابتدایی دوران حرفه‌ای‌اش با آسیب‌دیدگی مواجه بود، اما بعدها به طرز چشمگیری در برابر آن‌ها مقاوم شد. احتمالاً شرایط به آنسو کمک نکرده زیرا بازگشت او در یک بازی پرفشار اتفاق افتاد. ژاوی یادآور شد: «ما اکنون یک برنامه جامع و مشخص برای اطمینان از اینکه او دیگر هرگز مصدوم نخواهد شد، در اختیار خواهیم داشت. ما به او نیاز داریم، ما یک فوتبالیست تاثیرگذار را از دست دادیم، بنابراین همه ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما بیشتر از همه آنسو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ما باید او را از نظر روحی بهبود دهیم و کاری کنیم که مصدومیت‌ها را فراموش کند."

 بارسلونا از آنسو نخواسته رژیم غذایی خاصی را اتخاذ کند که مسی در اواسط 20 سالگی انتخاب کرد - چیزی که به گفته او به پایان دادن به مشکلات مصدومیت او کمک کرد - اگرچه اگر مشکلات همچنان ادامه داشته باشد، باشگاه ممکن است در کنار بهینه سازی سایر عوامل خارجی به آن رسیدگی کند. آنسو پیراهن شماره 10 مسی را بر تن کرد و به عنوان ستاره هجومی بعدی تیم معرفی شد، بنابراین مشکلات بی امان مصدومیت برای بازیکن و هواداران بسیار زیاد است.

زمانی که او برای اولین بار مقابل لوانته در سپتامبر بازگشت، با استقبال قهرمانانه مواجه شد و گلزنی کرد اما این نمایش یک سحر کاذب بود و اکنون سحری دیگر به دنبالش آمده است. برای بازیکنی به این هیجان و با پتانسیل بسیار، این فقط ژاوی نیست، بلکه کل دنیای فوتبال امیدوار است که دیگر مصدومیتی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز