خبرگزاری کار ایران

ساکت: نویدکیا مورد حمایت ما و هیات مدیره است/ در مجمع در مورد عزیزی خادم تصمیم می‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۳۴۷

مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان گفت: محرم نویدکیا مورد حمایت ما و هیات مدیره ما قرار دارد و با او طبق قرارداد برنامه سه ساله داریم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا ساکت ظهر شنبه در حاشیه انتخابات فدراسیون تیراندازی درباره شرایط تیم فوتبال سپاهان گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که سپاهان کار جدیدی را از سال گذشته شروع کرد و به داشته‌های خودش توجه کرد و داشته‌های خودش را به صحنه آورده است. در واقع مربی شایسته خودش را که یک سپاهانی وفادار بود، به کار گرفت. طبیعی است که در تیم ممکن است فراز و نشیب‌هایی باشد. هیات مدیره و مجموعه باشگاه تلاش کرده تا هرآن‌چه که مدنظر مربی است را فراهم کند که خوشبختانه نویدکیا همیشه با همه صداقتی که دارد، به این موضوع اشاره کرده است. امیدواریم در مسیری که پیش‌رو است، با انسجام بهتر تیمی بتوانیم شرایط بهتری را ایجاد کنیم.

او درباره اتفاقات اخیر پیرامون فدراسیون فوتبال گفت: من هیچ اظهار نظر خاصی نمی‌توانم داشته باشم. فقط آن‌چه که برای خانواده مهم فوتبال اهمیت دارد، این است که ثبات و موفقیت تیم‌های ملی از همه چیز مهمتر است و همه دغدغه این موضوع را دارند. به هر حال ما هیچ تحلیلی بر روی آنچه که اتفاق افتاده است، نداریم. هیات رییسه براساس آن‌چه که در حیطه اختیاراتش بوده، تصمیماتی را گرفته است. من فقط می‌توانم به عنوان عضو کوچکی از خانواده فوتبال، تاکیدم بر این باشد که مبادا در این جابه‌جایی‌ها و بلاتکلیفی‌ها و دوران موقت خدایی‌ ناکرده مشکلی برای تیم‌های ملی مردان، بانوان، فوتسال، فوتبال ساحلی ایجاد شود. امیدوارم حمایت‌های وزارت ورزش و دولت از فدراسیون به طور جدی صورت بگیرد تا بتواند نماد فوتبال ایران در عرصه بین‌المللی به خوبی جلو برود.

مدیرعامل سپاهان ادامه داد: فراموش هم نکنیم که ما برای بازی‌های آسیایی نزدیک به ۲۵ روز قبل به فدراسیون فوتبال نامه نوشتیم و درخواست کردیم که میزبانی را بگیرد. در این میان AFC شرایطی را گذاشت که هر کشوری که میزبانی می‌گیرد، فدراسیون آن کشور باید میزبانی همه پنج گروه را بپذیرد. ما پیشنهادی که به طور مشخص دادیم، این بود که دو گروه را در اصفهان، دو گروه را در خوزستان و یک گروه را در تهران میزبانی کنند و این کار انجام شود، اما تا الان هیچ نتیجه‌ای در این خصوص نگرفتیم. به هر حال از کسانی که الان در فدراسیون مسئولیت دارند، انتظار داریم که این موضوع را پیگیری کنند، هر چند که خیلی فرصت از دست داده شد. متاسفانه احساس می‌شود که این شانس میزبانی از ایران گرفته شود، چون محور میزبانی را به فدراسیون می‌دهند. من همین دیشب با یکی از اعضای هیات رییسه دوباره صحبت کردم و یکبار دیگر این موضوع را مطرح کردم. آقایان هم گفتند که باز هم این مساله را پیگیری می‌کنند. هر چند کامرانی‌فر که به عربستان رفته بود، با دبیر کل AFC صحبت و مقدماتی را برای این موضوع فراهم کرده بود ولی اتفاق جدیدی نیفتاده و باید پیگیری ویژه‌ای شود.

ساکت در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا در مجمع آینده فدراسیون فوتبال او رأی به عزل عزیزی خادم خواهد داد یا خیر؟ گفت: مجمع هنوز تشکیل نشده است. وقتی مجمع تشکیل شد در مورد آن تصمیم می‌گیریم.

او درباره آینده حضور محرم نویدکیا در تیم سپاهان با توجه به نتایج ضعیف این تیم عنوان کرد: نویدکیا مربی تیم هستند و مورد حمایت هیات مدیره و مجموعه باشگاه هستند. نویدکیا در سپاهان دوران حضورش به عنوان مربی را سپری می‌کند. او برنامه سه ساله را از روز اول به باشگاه داده بود و باشگاه هم سعی کرده با تمام وجود هر چیزی که مدنظر او بوده را فراهم کند. نویدکیا هم صادقانه همیشه این موضوع را گفته است. به هر حال فراز و نشیب‌هایی وجود داشت که برای ما هم تلخ بوده ولی دلیل نمی‌شود ما نگاه دیگری داشته باشیم. ما نگاه بلند مدتی به آینده سپاهان داریم؛ هر چند موقعیت و شرایط باشگاه سپاهان به‌عنوان یک باشگاه ساختارمند، ممکن است نتایج مطلوب کامل نباشد ولی آنچه سیاست باشگاه است این است که بتوانیم شرایط تیم را برای آسیا قوی‌تر کنیم و روی کیفیت فنی تمرکز بیش‌تری داشته باشیم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود احتمالا مجمع فدراسیون فوتبال در فاصله کمی با جام جهانی برگزار خواهد شد و شاید این موضوع به تیم ملی آسیب بزند، عنوان کرد: آنچه که ما به عنوان خانواده فوتبال دغدغه‌اش را داریم این است که نباید از حمایت تیم ملی قافل شد. من در جام جهانی ۲۰۱۸ به عنوان مدیر کنار تیم بودم و الان تأکید می‌کنم برای حضور قدرتمند در جام جهانی باید از الان ستاد قدرتمند و برنامه‌ریزی و پشتیبانی قدرتمند تدارک دیده شود. تیم ملی در جام جهانی باید از هم‌اکنون یک سازماندهی داشته باشد. این دغدغه مهمی است و امیدوارم عزیزان در هیات رییسه و میرشاد ماجدی نسبت به این موضوع اهتمام لازم را داشته باشند.

ساکت در پاسخ به این پرسش که به نظرش مجمع پیش از جام جهانی برگزار شود بهتر است یا بعد از جام جهانی؟ گفت: این موضوع قوانینی دارد که من نمی‌توانم در آن دخالت کنم ولی به عنوان یک عضو دغدغه من این است که هوشیار باشیم تا تیم‌های ملی در جام جهانی اولویت اول باشند. در این بحث‌ها و اختلاف نظرها خدای نکرده تیم‌های ملی ما قربانی نشوند.

او درباره این که حسن کامرانی‌فر مدعی شده است ممکن است ایران از جام جهانی حذف شود؟ یادآور شد: من از همه رسانه‌ها خواهش می‌کنم پاکی شرایط فوتبال را حفظ کنند. ما اگر می‌خواهیم کسی را از صحنه بیرون کنیم، با اتهام نباشد تا آسیبش را خود ورزش ببیند. در دنیا کشورها به دو دسته تقسیم می‌شوند، تیم‌هایی که در جام هستند و تیم‌هایی که در جام جهانی نیستند. ایران امروز افتخار دارد با همت همه ایرانیان از بازیکنان تا اسکوچیچ، فدراسیون، باشگاه‌ها و ... در جام جهانی باشد. ما باید از همه تشکر کنیم که زمینه صعود تیم را فراهم کردند. من خواهش می‌کنم مسائل دیگر مطرح نشود تا آسیبی به این موضوع وارد نشود. فوتبال ایران با شایستگی جواز صعود به جام جهانی را گرفته و نباید با اما و اگر این را دچار مشکل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز