خبرگزاری کار ایران

دهقانی: شرکت ملی مس در راه انتقال امتیاز تراکتور سنگ اندازی می‌کند/ زنوزی نمی‌تواند در حال حاضر برای باشگاه هزینه کند/ نگرانی هواداران نگرانی ما هم هست

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۹۰۵

نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص انتقال امتیاز تراکتور به مس سونگون و طولانی شدن روند این انتقال مالکیت صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، ماجرای انتقال مالکیت تراکتور به مس سونگون و خروج آن از زیر نظر بخش خصوصی که بر عهده محمدرضا زنوزی است، از ابتدای فصل مطرح شد و حالا چند وقتی است شکل جدی به خودش گرفته و هر روز اخبار جدیدی در این خصوص به گوش می‌رسد. با وجود اینکه گفته می‌شد این انتقال به سرعت انجام می‌شود ولی در روزهای اخیر صحبت‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه این انتقال تا پایان سال جاری و حتی تا پایان فصل فوتبالی به تعویق افتاده و این موضوع موجب نگرانی هواداران تراکتور شده است چرا که تیم در وضعیت خوبی قرار ندارد و فرصت نقل و انتقالات زمستانی هم در حال از دست رفتن است.

اللهوردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی که از ابتدا به طور جدی پیگیر روند انتقال امتیاز باشگاه تراکتور به مجموعه مس سونگون بود و در جلسات مربوط به این انتقال امتیاز حضور داشته در خصوص روند واگذاری اظهار داشت: مراحل واگذاری و انتقال امتیاز در حال انجام شدن است ولی این موضوع برخلاف آنچه به نظر می‌رسد و قبلاً گفته شده بود کار یک شب و دو شب نیست و مساله پیچیده‌ای است و طی شدن مراحل قانونی آن زمان بر است و برای همین باید صبور بود تا کارها پیش برود و این انتقال قطعی شود.

وی در مورد زمان تقریبی انجام شدن این انتقال گفت: نمی‌شود گمانه زنی کرد ولی مهم اینجاست که واگذاری قطعی شده و روی ریل افتاده است و دیر یا زود انجام خواهد شد. من نمی‌توانم در مورد زمان آن اظهار نظر کنم.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در مورد طولانی شدن روند این انتقال توضیح داد: یک بخش آن مربوط به همان مراحل اداری است که گفتم. بخش دیگر آن هم متاسفانه به سنگ اندازی شرکت ملی مس در این خصوص است که هر روز یک توجیه و بهانه جدید می‌آورند تا این انتقال صورت نگیرد و یا به عقب بیافتد. مجموعه مس سونگون 56 درصد مس کشور را تامین می‌کند و 44 درصد آن مربوط به کرمان است ولی حق استان را در این خصوص نمی‌دهند و فقط 4 درصد آن را پرداخت می‌کنند. در خصوص انتقال امتیاز هم تا می‌توانند دارند مشکل ایجاد می‌کنند. برای همین قرار بر این شد که مس سونگون به عنوان یک شرکت مستقل ثبت شود و اختیارش دست خودش باشد و پس از این کار روند در اختیار گرفتن امتیاز باشگاه تراکتور سرعت بیشتری می‌گیرد.

وی در مورد اینکه بحث تغییر نام باشگاه به عنوان یک مشکل در این میان مطرح شده، گفت: این حرف‌ها درست نیست و بهانه است. همانطور که گفتم چون نمی‌خواهند این انتقال انجام شود آن را مطرح می‌کنند و اصلاً چنین قوانینی وجود ندارد و می‌شود بدون تغییر نام هم امتیاز یک باشگاه را گرفت.

دهقانی در رابطه با اینکه در حال حاضر پنجره تراکتور بسته است و فرصت نقل و انتقالات هم در حال سپری شدن است و این موضوع باعث نگرانی هواداران شده، توضیح داد: این نگرانی را درک می‌کنم و نگرانی ما هم هست. به هر حال همانطور که گفتم انتقال امتیاز مراحل قانونی دارد که باید طی شود. امیدوارم این اتفاق به زودی رخ دهد و مجموعه مس نماینده خودش را در رأس باشگاه قرار دهد تا در نقل و انتقالات هم باشگاه بتواند فعالیت کند و تقویت شود.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود تا زمان انتقال امتیاز، فعالیت باشگاه بر عهده محمدرضا زنوزی است، توضیح داد: چون روند این انتقال شروع شده و مس قرار است مالکیت باشگاه را بر عهده داشته باشد، زنوزی نمی‌تواند برای تراکتور هزینه کند و نهایتاً هزینه های جاری باشگاه را بتواند تقبل کند چرا که دیگر باشگاه در اختیار خودش نیست. این که مس بخواهد پول در اختیار زنوزی بگذارد تا هزینه کند هم شدنی نیست و مس باید خودش روی کار بیاید و نفرِ خودش را در رأس باشگاه قرار دهد تا او کارهای اجرایی را جلو ببرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد میزان بدهی و مبلغ انتقال امتیاز باشگاه تراکتور هم گفت: بدهی تراکتور زیاد نیست و تا جایی که من می‌دانم 50-60 میلیارد است که رقم آنچنانی نیست. برای انتقال امتیاز هم رقمی تعیین نشده است و باید محاسباتی انجام شود و میزان دقیق بدهی ها و ارزشگذاری باشگاه انجام شود و حساب و کتاب کنیم تا ببینیم زنوزی بدهکار می‌شود یا طلبکار ولی اینکه می‌گویند 500 میلیارد رقم این جابجایی است درست نیست و چنین رقمی تعیین نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز