خبرگزاری کار ایران

چرا یک کشور باید تحریم باشد و نتواند از VAR استفاده کند؟

کاشانی: باید از برند استفلال و پرسپولیس استفاده کنیم / احمدی نژاد گفت به پرسپولیس برو / با بی تدبیری من علی دایی برکنار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۸۰۸

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس تهران در مورد مسائل مختلف ورزش، فوتبال و اتفاقاتی که در زمان او در پرسپولیس سپری شده بود صحبت کرد.

 

به گزارش ایلنا، حبیب کاشانی درباره انتخاب افشین قطبی به عنوان سرمربی پرسپولیس در آن مقطع اینطور توضیح می دهد: آقای استیلی به من ایشان را پیشنهاد دادم. من مایل به حضور مربی ایرانی بودم. دیدم و با ایشان صحبت کردم  به نظرم قابل قبول بودند. 

 

وی درباره کناره گیری از سمت مدیرعاملی این باشگاه نیز اینطور توضیح می دهد: یک روز آقای علی آبادی مرا صدا زدند. فکر کردم مثل همیشه برای سال بعد برنامه می خواهند و آماده شویم برای جام باشگاه ها. رفتم  و به من گفتند استعفایت را بنویس. من هم دست به استعفایم خوب است! وقتی دستم را روی برگه بگذارم تا انتهای برگه می آیم و می نویسم. استعفایم را دادم و گفتم اگر بروم پشت سرم را هم نگاه نمی کنم. بیرون آمدم و خبرنگار به من زنگ زد وگفت چه خبر که گفتم استعفا داده ام. شاید به نظرم ماجرای مربوط به آقای قالیباف بود . وقتی من وارد باشگاه شدم تا 5 ماه ایشان یک ریال هم ندادند. به قول آقای قلعه نویی در فصل نقل و انتقالات بازیکن خوب بگیرید و 12 امتیاز جلو باشید. وقتی من وارد باشگاه شدم پولی در باشگاه نبود و از سوی سازمان هم پولی ندادند و فکر می کردند که دیگر تمام است. جالب است که هر کس به اتاق من می آمد از لیدر تا پیشکسوتان به من می گفتند شما را بیرون می اندازیم! آخر یکی از آنها گفت تا هفته پنجم شما را با لگد بیرون می اندازیم! من خندیدم و گفتم فکر کردم هفته اول بیرون می اندازید، هفته پنجم عیب ندارد و فرصت زیادی داریم. هفته پنجم ما 13 امتیاز داشتیم. تمام تیم هایی که آن موقع گربه سیاه پرسپولیس بودند را امتیاز گرفتیم. هفته پنجم که با آقای غلام پیروانی و فجرسپاسی مساوی کردیم ایشان گفتند که شک نکن این تیم قهرمان می شود. 

وی با اشاره به درخواست هواداران برای بازگشت به این تیم بعد از استعفایی که از سوی وزارت به وی تحمیل شده بود گفت: سال 88 شد و مردم در استادیوم شعار دادند که حبیب کاشانی به تیمت برگرد. قبل از بازی دربی بود که آقای سعیدلو زنگ زدند که به تیم کمک کن. گفتیم چشم. با مرحوم عباس انصاریفرد جلسه ای گذاشتیم و گفتند که کمک کنیم تا فضای آن موقع استادیوم درست شود و خدای ناکرده دچار حادثه نشود. آمدم من که مثلا قرار بود چند هفته بیایم 24 ماه طول کشید و ما آن موقع هم دو قهرمانی جام حذفی با آقای دایی آوردیم. 

کاشانی درباره همکاری با علی دایی گفت: ما در باشگاه 30 و اندی بازیکن داشتیم. در سال 86 نیمکت ما و بازیکنان اصلی یکی بود. این احساس در سال 88 نبود. در استادیوم خیریه که 14 تای اصلی می دویدند با 18 تای ذخیره مسیر مخالف می دویدند و در کری و تنش بودند. احساس کردم و باورم این بود که مشکل پیش می آید و مثلا برای بوناچیچ هم این کار را کرده بودند. در عصر عاشورایی به اتفاق چلنگر و پسرم خانه آقای کرانچار رفتم و گفتم شرایط به این شکل است و خودم تا بخواهم عدم همکاری با ایشان را مطرح کنم گریه ام گرفت. آقای کرانچار گفت چرا ناراحت می شوید و من مربی حرفه ای هستم و ساکم را بسته ام. بعد زنگ زدم به آقای دایی و ما هیات داشتیم و ایشان آمدند. به ایشان گفتم کار می کنید؟ به نظرم بعد از قضیه عربستان و آن ماجراهای استادیوم یک ظلم فاحش به ایشان شده بود. به ایشان گفتم و قبول کرد. آقای کرانچار هم عدد زیادی از ما می خواست که ما نداشتیم که در نهایت با 100 هزاردلار توافق کردیم جدا شود. ما حساب کردیم و دیدیم که 90 هزار دلار داریم. این پول را دادیم به ایشان و گفتیم که دیگر پولی نداریم. ایشان اما رسید 100هزار دلاری به من دادند. 5 ماه بعد بود که پول وارد باشگاه شده بود آقای چلنگر با تیمی به کرواسی می رفت که من این 10 هزار دلار را در پاکتی گذاشتم و گفتم به ایشان برسان. آقای چلنگر تعریف کرد که زمان دادن این پول به آقای کرانچار، بغض کرد و اشک در چشمانش جمع شد. خیلی برایش تعجب آور بود که بعد از این همه مدت و در شرایطی که رسید دریافت کامل آن را داده، این پول به او پرداخت می شود. برایش تعجب داشت کشوری که متهم است که پول این بازیکن و آن مربی را نداده  علیرغم دادن رسیدن، این پول را دریافت کرده است. بعدا هم با این که ما به تلخی جدا شدیم هر وقت مرا می دید می گفت شما بهترین دوست من در ایران هستید!

مدیرعامل اسبق پرسپولیس درباره اختلاف علی دایی و جدایی آنها گفت: قرارداد ایشان تمام شده بود. فضایی که بود الان شاید اگر بودیم این اتفاقات نمی افتاد. افرادی که در کنار ما بودند به این اختلاف دامن زدند و می گفتند که کاشانی دنبال مربی است و حرف های اشتباهی می گفتند. من هیچ وقت به کعبی و مرزبان زنگ نزدم. هیچ وقت چنین کاری نکردم اما یک مقدار غلو و دروغ و احتمالا یک مقدار هم بی تدبیری من این مشکلات شکل گرفت و ما از هم جدا شدیم.

کاشانی درباره حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا گفت: الان سال های سال است که ای اف سی و فیفا اصرار دارند که از فوتبال دولتی خارج شویم اما ما نمی خواهیم. این ایرادات قانونی است و ما فرصت زیادی است. 24 سال است که زمان داشتیم و چندین و چند وزیر آمدند قول دادند و اگر اسم آن را دروغ نگذاریم، نتوانستند به وعده خود عمل کنند. یک عده هم داخل کشور اطلاعات را بیرون می دهند. کاری به خوبی و بدی این کار نداریم. یک سری وظایفی داریم که باید آن را درست انجام دهیم. اگر بخواهیم فوتبال ما به عنوان فوتبال در دنیا مطرح شود باید یک وظایفی را طی کنیم و اگر نکنیم برای ما مشکل ساز خواهد شد. در سال های گذشته فیفا و ای اف سی به ما اغماض کرده، حتی زمانی که من هم مدیر این باشگاه بودم. 

مدیرعامل اسبق پرسپولیس گفت: وقتی من به عنوان مدیرعامل آن زمان پرسپولیس به طور مثال استادیوم آزادی را کرایه می کنم و مثلا آن زمان 50 میلیون می دادم و الان برای هر بازی 239 میلیون پرداخت می شود. اگر شما شما ال ای دی های تبلیغاتی کنار زمین را بخواهید یک میلیارد و 239 میلیون باید بدهید، خب من چه نیازی به استادیوم دارم؟ پارکنیگ آن دست من است؟ به عنوان مدیرعامل 20 بلیت می دهند و من اختیار 20 نفر را دارم! آیا این خصوصی سازی ورزش است؟

وی ادامه داد: دولت بدهد بخشی از این سهام را به مردم و پیشکسوتان بدهد. کاری ندارد و مگر نمی خواهید بدهکاری بدهید. فکر کنید تعداد هوادار تیم ها را حساب کنیم. اگر بخواهیم سهام را بفروشیم یقین داشته باشید هم بدهی داده می شود و هم استادیوم ساخته می شود. فضای فوتبال هم خوب می شود و بدهی ها پرداخت می شود. مردم سهامدار هستند. کشور ترکیه چرا الان رشد داده شده است؟ کشور ترکیه وام داده و دیگر کاری ندارد. الان ثبات مدیریت در باشگاه نیست و بعد از من فکر کنم 10 مدیرعامل عوض شده است. 

کاشانی با اشاره به صحبتی که به تازگی با علی پروین داشته گفت: ایشان گفتند یک دوستی که قبول زحمت کردند و پرسپولیس گرفتند گفتند اگر 200 میلیارد پول داری برو. شرایط الان به شکلی است که شاید بازیکنان اعتصاب کنند و سر تمرین نروند. خب حق آنهاست. فوتبالیست هستند اما وقتی توافقی کردید و حقوقی در نظر گرفتند، باید پراخت شود. زمانی که باشگاه بودم گفته بودم بازیکنی برای گرفتن حقوق نباید به باشگاه بیایند. اگر کار دارند می توانند بیایند. وظیفه ماست که حقوق شان را سر وقت بریزیم. بعد از اینکه پولی فکر کنم در حدود 95 میلیون به حساب یکی از بازیکنان ریخته بودم، اگر عیب ندارد اسم ایشان را هم می گویم. به حساب آقای شیث رضایی 95 میلیون ریخته بودم. ایشان در حسابش 30 هزار تومان داشت. گفت رفتم عابربانک 15 هزار تومان کشیدم و دیدم 95 و 7-6 تا صفر دارد. باورم نمی شد که حساب من است و جرات نکردم از حسابم خارج کنم. دفعه دوم برای اینکه مطمئن شوم باز هم 15 هزار تومان کشیدم. دیدم ته موجودی ام است و از باشگاه پرسیدم این پول را شما ریختید و فکر نمی کنید ما سکته می کنیم؟! یعنی فکر می کردند باید با دعوا پول می گرفتند. این حق آنهاست که پول بگیرند و فوتبال بازی کنند. 

مدیر اسبق پرسپولیس درباره شرایط خود نیز گفت: تز دکترای بنده درباره نقش ورزش در صلح و امنیت بین المللی است. شما نگاه کنید تاثیری که رفتار محمد صلاح در بندر لیورپول و قلب اروپا دارد کمتر از مثلا علما است. هر گلی که می زند سجده می کند. هر فوتبالیستی شگردی دارد و ایشان هم بعد از هر گل سجده می کند. شما در لیگ برتر انگلیس وقتی این ها روزه می گیرند و مثلا پوگبا می رود تا آب بخورد، گلر تیم حریف 20 ثانیه توپ را نگاه می دارد و به اعتقادات او احترام می گذارد. خب مگر راجع به دین چه می خواهیم بکنیم. اگر دولت محترم این فضا را در ورزش تقویت کنند، آقای سجادی خودش ورزشکار، خوشفکر، اخلاق مدار و ... خواهش من این است که از تفکرات مختلف در ورزش سود ببرند. نگاه کنید از برند پرسپولیس و استقلال چه استفاده ای می کنیم و بارسلون و رئال مادرید چه استفاده ای می کنند. 

کاشانی درباره ادعای دادکان که گفته بود از برندی خارجی قصد استفاده داشته اما مانع از آن شده اند گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم اما شورا به من گفتند مایل هستند بیایید، مشروط به اینکه از شورا استعفا کنید که گفتم منع قانونی ندارد حضورم در شورا چرا که شغل حساب نمی شود. اگر شغل محسوب می شد بازنشسته ها نمی توانستند ثبت نام کنند و با توجه به اینکه منع قانونی ندارد دلیلی برای استعفایم از آن نمی بینم. چنین پیشنهادی به من دادند و انجام ندادم.

وی درباره رفتار کمیته بدوی برای بررسی شرایط استقلال و پرسپولیس و حذف آنها از آسیا گفت: این یک بحث دیگر است. من نمایش را قبول ندارم و اینکه بیایم و بگویم درست شد و با یک صلوات بروید در اختیار خودتان درست نیست. اینکه وظیفه کمیته بدوی بررسی این مسائل است. یعنی ما نماینده کنفدراسیون را برای بررسی مدارک دارم. وقتی این مدارک را بررسی می کنند و باشگاه ها به زعم دوستان به بخش خصوصی قد نمی دهد و مدارک کافی نیست، طبیعتا زنگ خطر را به صدا در آوردند و بعد دوباره از این اتفاقی که می گویند درست می شود، آقای وزیر و فدراسیون واسطه شدند اما وقتی این اطلاعات به کنفدراسیون رفته و آنها به این باور رسیده اند که کمیته بدوی به عنوان منبع اطلاعاتی که داده اند، اطلاعات درستی بوده، طبیعتا مسر ایستادند و این اتفاق (حذف) افتاد و از اختیاری که داشتند استفاده کردند. 

کاشانی در واکنش به این سوال که فیفا و کنفدراسیون در شرایطی به خاطر بدهی و قانون خود، پرسپولیس را از لیگ قهرمانان حذف کرده که از سوی دیگر با فشار تحریم ها و مسائل سیاسی، مطالبات این باشگاه را پرداخت نکرده، گفت: نه پرسپولیس که فدارسیون هم این مشکل را دارد. ما چرا الان نمی توانیم از VAR استفاده کنیم؟ مگر این ابزار و جزیی از فوتبال نیست؟ چرا باید این کشور تحریم باشد و نتواند از این ابزار برای کمک به داوری استفاده کند. 

مدیرعامل اسبق پرسپولیس در ادامه ماجرای عجیبی را تعریف می کند. موضوع مربوط به کسر امتیاز از پرسپولیس و قهرمانی آنها در روز پایانی برابر سپاهان در شرایطی که مدعی ست که آن امتیاز اشتباه از این باشگاه کسر شده و  CAS بابت آن عذرخواهی کرده است: حتی در قضیه 6 امتیاز که چندی پیش مدیرعاملی اشاره کرد که پولش را گذاشته بودیم اما من ندادم این طور نبود. من وقتی وارد باشگاه شدم اصلا نامه ای نبود و اطلاعاتی نداشتم. من با یک حادثه مدیرعامل باشگاه شدم. یک روزی هیات آقای کریمی می رویم با آقای احمدی نژاد که ایشان گفتند برو مدیرعامل پرسپولیس شو! ما این را گفتیم اما همه گفتند آقا چرا اینطور گفتی. خب چه می گفتم؟ همین اتفاق افتاد. بعدا هم آقای علی آبادی گفتند که رییس جمهور به بنده گفته اند. خب من آمدم و صفر کیلومتر. عکس با لباس ورزشی هم ندارم شما هم هیچ کاری نکردید و نگفتید که بدهکار و طلبکار چه کسی هستیم. من وارد باشگاه شدم و 10 ماه بعد دیدیم که نامه ای آمد که شما بدهکار هستید. ما هیچ پولی در آن مقطع نداشتیم. فکر کنم یک ماه فرصت داشتیم ولی فکر کنم در 43 روز پول جور کردیم و پرداخت کردیم. یعنی عملا 13 روز بعد از مهلت قانونی. وکلا یک بندی پیدا کردند که در ایران هم هست. پرونده هایی که در اول فروردین می خورد و تعطیلی رسمی است به آن زمان اضافه می شود. یک بندی پیدا کردیم و به CAS گفتند که ما در مهلت یک ماهه با توجه به 15 روز تعطیلی رسمی در ژانویه در موعد 43 روزه پرداخت کرده ایم. عملا حق نداشتند از ما 6 امتیاز کسر کنند. بعد از قهرمانی پرسپولیس و فکر کنم یک ساعت بعد از آن بود که تلفنم زنگ خورد و یک آقایی به انگلیسی حرف میزد. با دست و پا شکسته صحبت کردیم و گفتند که آقای والتر است که آن زمان ریاست CAS را برعهده داشتند. گوشی را به آقای چلنگر دادم و گفت تبریک می گویند. گفتند که حالا قهرمان شده اید و آن شکایت را پس بگیرید! برای اولین بار بود که CAS اشتباه کرده بود. در 43 روز از من امتیاز کسر کرده بود. بعد از آن مدیری که آمد این شکایت را پس گرفتند و نگذاشتند که حکم باشد و متوجه شوند که اشتباه کرده اند. می توانیم با آدم های خبره ای که داریم خیلی از این مسائل را حل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز