خبرگزاری کار ایران

روز تاریخی در فوتبال بانوان؛

انرژی مثبت یک ملت برای موفقیت دختران ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۴۰۳

تیم ملی فوتبال بانوان ایران که برای نخستین بار موفق به صعود به مرحله پایانی جام ملت های آسیا شده امروز اولین دیدار خودش را برابر هند برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال بانوان ایران که موفق شد در اتفاقی تاریخی برای نخستین بار جواز حضور در جام ملت‌های آسیا را کسب کند، عصر امروز و از ساعت 17:30 باید در نخستین دیدار خودش مقابل تیم میزبان مسابقات یعنی هند قرار بگیرد تا اولین دیدار تاریخ فوتبال بانوان ایران در مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا برگزار شود و بدون شک فوتبالدوستان ایرانی در انتظار این روز تاریخی و البته به امید ثبت یک نتیجه خوب از سوی دختران تیم ملی هستند و دعای خیر یک ملت پشت تیم است.

این موفقیت که در عین کمبود امکانات و در شرایط دشوار رقم خورده، باعث خوشحالی بخش بزرگی از هواداران ورزش در ایران شده و توجهات را نسبت به فوتبال بانوان بیش از پیش کرده است. تیم ملی زنان کشورمان در حال حاضر روی پله هفتادم دنیا و چهاردهم رنکینگ آسیایی قرار گرفته است.

این تیم در شرایطی به هند سفر کرد که مراسم بدرقه باشکوهی برای آن برگزار شد. در حقیقت موفقیت بانوان باعث شده بخشی از بی‌مهری‌های گذشته جبران شود و اگر آنها در این تورنمنت هم بدرخشند، حتما این رویکرد ادامه خواهد یافت. در حقیقت زنان فوتبالیست ایرانی در حال گرفتن حق خود در زمین بازی هستند که بسیار هم کار سخت و ارزشمندی است.

شاید در همین راستا باشد که برای نخستین بار قرار شده مسابقات تیم ملی فوتبال زنان ایران به صورت زنده از رادیو ورزش پخش شود. دیروز مهدی آذرمکان، مدیر شبکه رادیویی ورزش در این مورد گفت: «برای حضور هر چه قدرتمندتر تیم ملی فوتبال بانوان در مسابقات جام ملت‌های آسیا، شبکه رادیویی ورزش تدارک ویژه‌ای دیده است. رادیو ورزش با پخش زنده این مسابقات و ارائه برنامه‌های تحلیلی گامی در جهت تقویت تیم‌های ملی بانوان بر خواهد داشت. از آنجا که یک گزارشگر خانم تیم ملی فوتبال بانوان را در هندوستان همراهی می‌کند، امیدواریم پوشش مناسب رسانه‌ای و انگیزه‌بخش برای حضور غیور زنان ورزشکار ایران در این مسابقات فراهم ‌آید.»

این دیدار از ساعت 17:30 به وقت تهران در ورزشگاه دی‌وای‌پاتیل شهر ناوی مومبای با تیم ملی هند دیدار خواهد کرد. بر اساس هماهنگی انجام شده، تیم ملی فوتبال زنان ایران در این دیدار از لباس اول خود استفاده می‌کنند. بازیکنان تیم ایران با پیراهن و شورت یک دست سفید رنگ و دروازه‌بان نیز با لباس مشکی وارد زمین می‌شوند و در مقابل هندی‌ها با پیراهن‌های آبی‌رنگ در زمین مسابقه حضور پیدا می‌کند.

انرژی مثبت یک ملت برای موفقیت دختران ایران

انرژی مثبت یک ملت برای موفقیت دختران ایران

دختران فوتبالیست ایران در دو دیدار بعدی خود مقابل چین و چین‌تایپه با پیراهن‌های قرمزرنگ به میدان خواهد آمد. تیم ملی ایران تنها در بازی افتتاحیه از لباس اول خود استفاده می‌کند.

بدون تردید کسب سهمیه حضور در جام‌جهانی برای ملی‌پوشان فوتبال کشورمان دشوار و چه بسا ناممکن خواهد بود؛ مخصوصا از آن جهت که ایران تنها تیم این مسابقات است که نخستین حضورش در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند. با این حال بدون اغراق و دور از تعاریف کلیشه‌ای رایج باید گفت بانوان ایرانی حاضر در این مسابقات، فارغ از هر نتیجه‌ای برنده هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز