خبرگزاری کار ایران

ابراهیم قاسمپور در گفتگو با ایلنا

استقلال و پرسپولیس سوگولی هستند که با این همه فضاحت حمایت می‌شوند/ نمایندگان شهر به فکر آبادان نیستند چه برسد به صنعت نفت/هنوز فوتبال ما آنقدر بدبخت نشده تا بین ۴ تیم برتر آسیا نباشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۹۷۳

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد از مشکلات صنعت نفت همیشگی بوده است و چیز جدیدی نیست.

ابراهیم قاسمپور سرمربی سابق باشگاه صنعت نفت آبادان در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد مشکلات این تیم و اعتصاب بازیکنان گفت: این مشکلات تازگی ندارد. صنعت نفت در زمانی هم که من مربی بودم با مشکلات زیادی روبه‌رو بود و این اتفاق چیز جدیدی نیست و همان زمان نیز ما کلی فریاد می‌زدیم که آقا وضعیت خوب نیست اما کسی باور نکرد ما حقیقت را می‌گویم. متاسفانه با توجه به مصوبه ای که تصویب شده مانع از آن شده است که دولت  و وزرات نفت به تیم های نفت کمک کند. سوالی که پیش می‌آید این است آیا فقط تیم‌های نفتی باید شامل این قانون باشند؟ فولاد، سپاهان، آلومینیوم و گل گهر متعلق به کجا هستند؟ آیا اینها وابسته به دولت نیستند که دارند پول می‌گیرند اما به صنعت نفت می‌رسد همه چیز می‌شودقانون ! چرا برا همه این قانون اجرا نمی‌شود؟

وی افزود: من سوالم از آقایان این است. می‌خواهم بدانم وزارت ورزش متعلق به کجاست؟ آیا برای دولت نیست؟ چرا این همه هزینه میلیاردی صرف استقلال و پرسپولیس می‌شود؟ با این فضاحت از آسیا حذف شدند، بدهی دارند، شکایت دارند. بازیکنان و مربیان را می‌آوردن که یک ریال ارزش ندارند ولی پنجره این دو تیم را بابت بدهی میبندن. اما هنوز آقایان به دنبال کمک رسانی و پوشاندن و رفع مشکلات این دوم تیم هستند! آنها سوگولی هستند بقیه تیم ها نه؟ 

سرمربی اسبق صنعت نفت اظهار داشت: بازیکنان حق دارند ناراحت باشند وقتی این همه تبعیض را می‌بینند. مقصر مسئولین و نمایندگان شهر هستند. از استان‌دار و فرماندار تا مدیریت و هیات مدیره باید پیگیر باشند و پای کار این تیم بایستند تا حق مردم آبادان را بگیرند. در آبادان پتروشیمی هست، پالایشگاه هست و منطقه آزاد حضور دارد آنها که می‌توانند به تیم کمک کنند. از نمایندگان آبادان که نباید توقع داشت. آنها به فکر شهر نیستند چه برسد به صنعت نفت! یک بار ما آنها را در مجلس ندیدم تا حق مردم آبادان را مطالبه کنند. مدیرعامل هم باید برنامه داشته باشد باید درآمد زایی کند اگر نمی‌تواند کنار برود تا یک آدمی بیاید که بتواند برای این باشگاه کاری بکند. این تیم سابقه طولانی دارد زندگی مردم این شهر است. آبادانی ها حاضر هیچ چیز نداشته باشند اما این تیم حفظ شود و سرپا باشد.

قاسمپور در مورد حذف سرخابی‌ها از آسیا نیز بیان کرد: من ناراحت هستم اما این موضوع را به فال نیک می‌گیرم چرا که ما عادت کردیم تا زور بالای سر ما نباشد کاری را انجام نمی‌دهیم. مقصر همه این مشکلات مدیران و هیات مدیره این دو باشگاه هستند فدراسیون فوتبال است که در مقابل تخلفات این دو تیم مماشات کردند کار ما اینجا نمی‌رسید. قانون چیز خوبی است و برای همه یکسان است و ما همیشه عادت داریم جایی درمان دردهای خود آنها را با مسکن به صورت موقت درمان کنیم.

وی افزود: درست است پرسپولیس توانست در ۴ سال اخیر ۲ بار فینالیست آسیا شود اما این موضوعی نیست که بخواهیم بگویم ما در مسیر درستی قرار داریم و برنامه داریم. ببینید ما همین حالا داریم در خصوص مشکلاتی حرف می‌زنیم که این دو تیم را از مسابقات حذف کرد. اگر زمانی هم موفقیتی حاصل می‌شود آنها را پای برنامه ریزی و مدیریت نگذارید، این رویداد‌ها بخاطر اتفاقاتی است که گاها در فوتبال رقم می‌خورد. درست است تیم ملی ما قوی ترین تیم آسیا است اما این موضوع بخاطر کیفیت فنی بازیکنان است نه زیرساخت و مربی.

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص تاثیر اسکوچیچ بر روی نتایج و موفقیت تیم ملی هم گفت: من همیشه به انتخاب ایشان انتقاد داشتم. من معتقد بودم وقتی کی‌روش به هر دلیلی از تیم ملی جدا شد ما باید سراغ گزینه بهتری و بالاتری می‌رفتیم تا وزن تیم ملی ما را بالا ببرد. اگر نتایجی به دست آمده برای توانایی بازیکنان است نه تفکرات اسکوچیچ. ما با همان کی‌روش هم هیچ جامی نبردیم. ما با بضاعتی که داریم می‌توانستیم به جام جهانی برویم و هنوز فوتبال ایران آنقدر بدبخت نشده که در بین ۴ تیم برتر آسیا نباشد. اگر قرار بود اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شود در داخل مربیانی حضور داشتند که کیفیت بهتری نسبت به او دارند و می‌توانند قوی تر عمل کنند.

وی در پایان در خصوص احتمال خط خوردن حسین کنعانی زادگان از فهرست تیم ملی با توجه به حواشی به وجود آمده اظهار داشت: زندگی هر شخصی به خود طرف مربوط است. اما وقتی شما چهره می‌شوید و در رده ملی حضور دارید باید بیشتر مراقب رفتار خود باشید و از هر نظر باید شاخص باشید چرا که آنها الگو جوانان ما هستند و اگر مشکلی دارند باید کنار گذاشته شوند چون این موضوع می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به ما بزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز