خبرگزاری کار ایران

قلعه نویی: صد قهرمانی هم بیاورید، پهلوانی ارزش بیشتری دارد/ قرارداد همه را منتشر کنید از جمله خود من/ رکن قضایی در مورد پرونده مهاجم گابنی شفاف سازی کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۷۹۶

سرمربی گل گهر در برنامه تلویزیونی صحبت های جالبی مطرح کرد.

به گزارش ایلنا، امیر قلعه‌نویی بعد از تساوی امروز تیمش مقابل پیکان تهران، به صورت تلفنی میهمان برنامه‌ی شب‌های فوتبالی بود و مفصلاً به درد و دل درباره‌ی مشکلات تیمش در لیگ بیست و یکم و حواشی پیش‌آمده از جمله پرونده‌ی بازیکن گابنی و اشتباهات داوری پرداخت و توضیحاتی در این‌باره ارائه داد.

قلعه‌نویی در ابتدای صحبت‌هایش در واکنش به حضور ابراهیم شکوری و امید روانخواه در استودیو گفت: «دو تا از باشخصیت‌ترین بازیکنان فوتبال ایران در استودیو هستند، آقای دکتر شکوری و دوست خوبم امید روانخواه عزیز که جزو انسان‌های خوب فوتبال بود چرا که شاگرد خودم بود و اگر بدشانسی نمی‌آورد، شاید یکی از بهترین‌های استقلال می‌شد.»

مشروح صحبت‌های سرمربی گل‌گهر را در گفتگو با برنامه‌ی شب‌های فوتبالی در ادامه می‌خوانید:

* لطفا قراردادها را منتشر کنید، از جمله قرارداد من

من قبل از این‌که راجع به بازی امروز صحبت کنم، می‌خواهم یکسری مسائل از اول فصل را بگویم و شما قضاوت کنید؛ آقای شکوری عزیز که دبیرکل بوده‌اند و بالاخره پست مدیریتی داشته‌اند و شاید بهتر بتوانند تجزیه و تحلیل کنند و امید عزیز هم که مربی است. ما شروع فصل با یک بودجه معمولی شروع کردیم، بارها اعلام کردم و از تریبون شما هم اعلام می‌کنم که قرارداد تیم‌ها را بیاورید از جمله قراردادِ من امیر قلعه‌نویی.

* سه بار در این فصل به تیم ما لطمه بزرگ زدند!

تیمی را درست کرده‌ایم که به گفته‌ی همه کارشناسان فوتبال زیبایی بازی می‌کند، اگر شما آمار بازی را نشان بدهید، تیم پیکان یازده صدم موقعیت داشته است و ما نزدیک به دو بوده‌ایم؛ اول فصل مربی را سه ماه محروم می‌کنند بعد از آن 45 روز می‌کنند، تا تیم می‌آید شکل بگیرد، به ناحق و به طوری‌که ما هیچ اشتباهی انجام ندادیم، 7 امتیاز از تیم‌مان کسر کردند. تا آمدیم دوباره خودمان را جمع کنیم، اشتباهات مکرر داوری به ما لطمه می‌زند.

* تا VAR نیاید، مشکلات حل نخواهد شد

داوران همه از قشر زحمتکش این فوتبال هستند و تا زمانی‌که VAR نیاید، هیچ مشکلی از این فوتبال حل نخواهد شد؛ بعد از این‌که ما خودمان را بازیابی می‌کنیم، دوباره این مشکلات پیش می‌آید. من به بازیکنانم افتخار می‌کنم، امروز بعد از بازی هفته‌ی قبل، فوتبالی بازی کردند که اگر شما آمار را نشان بدهید، آمار بسیار بالایی بوده است.

* از 4 هزار نفر باشگاه‌مان تست رایگان گرفته است

بحث من این است که مجموعه‌ای مثل گل‌گهر آمده و می‌خواهد به فوتبال و ورزش مملکت در استان‌های جنوبی کشور کمک کند، فقط بحث استان کرمان نیست؛ ما اول فصل آکادمی‌مان 4 هزار نفر را تست کرده و استاد چمنیان مسئول آن است و مجانی هم تست‌گیری انجام شده است. یعنی نگاه مدیران بالادستی، آقای مهندس عتیقی و دوستان این است که می‌خواهند به ورزش مملکت کمک کنند اما این رفتارها باعث می‌شود که دلسرد شوند.

* تا زیرساخت‌ها را مسئولان درست نکنند، مشکلات ادامه دارد

من 42-43 سال است که به این فراز و نشیب‌ها عادت دارم اما این مدیران و مردم خوب سیرجان، این بازیکنان چه گناهی کرده‌اند که باید این رفتارها با آن‌ها بشود؛ من خواهشم از مدیران فدراسیون، هر کسی که تصمیم‌گیرنده است، این بوده که تا زیرساخت‌های ورزش‌مان درست نشود، همین مشکلات است.

* چرا بی‌اخلاقی جزوی از فوتبال و ورزش ما شده است؟

آقای دکتر شکوری می‌داند، چرا باید استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف شوند، این مسئله برای الان نیست و برای 10 سال قبل است؛ من فکر می‌کنم از نظر زیرساختی از افغانستان قبل طالبان هم عقب‌تریم! آقای شکوری حرف بسیار درستی زد، این‌که ما دیگر از فوتبال لذت نمی‌بریم، فقط بی‌احترامی شده، فقط دنبال نتیجه هستیم.

شما یادتان نیست و ما سن‌مان بالاتر است، قدیم می‌گفتند که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند اما الان دقیقاً برعکس شده است. برای این‌که به هدفی برسیم، دست به هر کاری می‌زنیم، چرا باید این بی‌اخلاقی‌ها در مملکت ما که ورزش و فوتبال جزوی از آن است، اتفاق بیفتد؟ مگر همه در همه جای دنیا از فوتبال لذت نمی‌برند؟


* رسانه‌ی ملی باید در قبال همه‌ی تیم‌ها عدالت‌محور باشد

شما منچستریونایتد بعد از آقای فرگوسن را ببینید، هیچ افتخاری به دست نیاورده اما هر وقت بازی‌هایش را می‌بینید، سکوها پر است چون آن‌ها دنبال این هستند که از فوتبال لذت ببرند و برد و باخت بعد است. خواهش من این است که شما هم در برنامه‌تان درباره‌ی خصلت‌های رفتاری-اخلاقی تاکید کنید و برای تبلیغات کسی، تریبون ایجاد نکنید؛ این آنتن و برنامه، ملی است و نگاه شما باید نگاه عدالت‌محور باشد، برای همه‌ی تیم‌ها، پایتخت و غیرپایتخت، تیم‌هایی که طرفدار دارند و ندارند. خیلی از تیم‌ها سرمایه‌ی ملی هستند اما سرمایه‌ی ملی باعث نمی‌شود که عدالت نسبت به جاهای دیگر انجام نشود.

* قبول ندارم که در صداوسیما عدالت در بین تیم‌ها رعایت می‌شود!

اجازه بدهید که این مسئله را قبول نکنم که عدالت در رسانه ملی برقرار است، چون ما وقتی پیگیری می‌کنیم می‌بینیم که نگاه، نگاه‌های متفاوتی است که به نظر من خوب نیست؛ آنتن صداوسیما باید عدالت‌محور باشد، از تهیه‌کننده گرفته و عوامل تا مجری باید همگی عدالت‌محور باشند. قبلاً جای شما آقای افشین عبداللهیان نشسته بود و کسانی دیگر هم بودند، امروز شما هستید و شاید فردا شما هم نباشید، اما مهم این است که اگر از اینجا رفتید، نسبت به عملکردتان، پیش خودتان و خدای خودتان راضی باشید.

* شاید 2 هزار اشتباه کرده‌ام اما ...

من به شما ارادت زیادی دارم، شما را چندین سال است که می‌شناسم و پدر بزرگوارتان را هم سالهاست که می‌شناسم؛ نه در رابطه با برنامه‌ی شما، بلکه کلاً می‌گویم که انسان باید در هر کاری خدا را در نظر بگیرد. من امیر قلعه‌نویی در این 22-23 سال شاید 2 هزار اشتباه کرده باشم اما مهم این است که هر کاری کردم، اول خدا را در نظر گرفتم اما کلی هم اشتباه داشتم. از برنامه‌ی شما خواهش می‌کنم که نگاه عدالت‌محوری داشته باشید، ما طول عمرمان رفته و دیگر شما جوان‌ها هستید.

*  چرا رکن قضایی درباره‌ی پرونده بازیکن گابنی شفاف‌سازی نمی‌کند؟

من می‌گویم که چرا رکن قضایی نمی‌آید شفاف‌سازی کند، بالاخره مردم باید بدانند که چه اتفاقاتی افتاده و این هم رکن قضایی است که باید اعلام کند که در این بین چه کسی مقصر است؛ بعضاً یکسری صحبت‌ها راجع به فایل، ایمیل و ... می‌شود، یکی بیاید این‌ها را شفاف‌سازی کند، چه اشکالی دارد که مردم بدانند. مردم بدانند که در این قضیه امیر قلعه‌نویی مقصر بوده است، پلیس محترم فتا که می‌گویند ما همه چیز را در اختیار رکن قضایی گذاشته‌ایم، من از برنامه‌ی شما می‌پرسم، چرا شما ورود نمی‌کنید و از رکن قضایی نمی‌خواهید که بیاید شفاف‌سازی کند که آقا در این پرونده این مسئله چه بوده است؟

* سه بار برای استفاده از بایناما استعلام گرفتیم

از ورودتان به پرونده تاکنون نتیجه گرفته‌اید که از من راجع به آن می‌پرسید؟ شما به جمع‌بندی رسیده‌اید؟ نرسیده‌اید که دارید از من می‌پرسید. آقای توتونچی، چون آقای شکوری دبیرکل بوده و کار اجرایی کرده می‌گویم، ما یک نامه 3 آبان زده‌ایم که ما یک بازیکن با این مشخصات می‌خواهیم قرارداد ببندیم، شما به ما بگویید مجاز است یا غیرمجاز. دیگر از این شفاف‌تر نیست. 13 آبان به ما اعلام کردند که آقا مورد تایید است و ما راستی‌آزمایی کردیم و از دپارتمان خواستیم که یکبار دیگر بررسی کنند، 29 آبان باز دوباره به ما اعلام کردند که مدارک تایید است و 2 آذر کارت صادر شد و ما 3 آذر از این بازیکن استفاده کردیم.

* اگر لطف خدا و تلاش بچه‌ها نبود، الان در پایین جدول می‌بودیم

اتفاقی که رخ داده، ما را خیلی خیلی اذیت کرده است و اگر لطف و عنایت خدا، تلاش مدیران باشگاه و بازیکنان نبود، ما الان باید در انتهای جدول باشیم؛ من امیر قلعه‌نویی هم شاید به خاطر تجربه‌ام کمی تاثیرگذار بوده باشم. این است که اتفاقات خوبی برای ما رخ نداد و بخش داوری هم من بازهم می‌گویم که قشر مظلوم ما داوران‌مان هستند. یک مربی یا بازیکن، 5 یا 10 میلیارد می‌گیرد ولی کجا داور 200-300 میلیون درآمد داشته باشد؟ اصلا داوری باید برای داوران عزیز ما شغل باشد، یعنی فقط فکر و ذکر او و آمادگی روحی-جسمانی و تمرین و مسابقه باشد. آیا داوران ما این‌گونه هستند؟

* باید داوری شغل شود

الان بعد از بازی، من ناراحت شدم؛ داوران ما سریع سوار ماشین شدند که به کرمان بروند و از کرمان به تهران بروند، این یعنی چه؟ اگر داوری ما شغل‌شان شود، یقیناً ضریب اشتباه‌شان پایین می‌آید اما در انتها باید ما برویم کمک داور ویدئویی را بیاوریم، مسلماً اشتباهات کمتر می‌شود و اعتراضات هم کم می‌شود، البته این اعتقاد من است. ما با آماری که امروز داشتیم که شما هم لطف کنید نشان بدهید.


* اگر به برنامه‌تان بیایم دوباره محرومم می‌کنند چون ...

شما دوست دارید که ما محروم شویم؟ چون ما بیاییم یکسری حقایق را می‌گوییم که برای‌مان محرومیت می‌زنند. باعث افتخار است که من به شب‌های فوتبالی بیایم، چون برنامه‌ی خوبی است و ما به دوستان ارادت داریم و حتما به این برنامه خواهم آمد.

* بعد از بازی جنجالی با استقلال، امروز نمایش خوبی داشتیم

پیکان اصلاً شوت به چارچوب امروز نداشت، اگر بخواهیم براساس آمار صحبت کنیم یعنی ما 3 پنالتی خراب کردیم و آن‌طرف یازدهم صدم یعنی هیچ؛ با توجه به اتفاقاتی که هفته‌ی قبل افتاده، ما توانستیم تیم را ریکاوری کنیم و به اعتقاد من امروز نمایش خوبی داشتیم. سنگربان پیکان هم البته امروز عالی بود، من در کنفرانس خبری هم گفتم که فکر می‌کنم او بهترین بازیکن زمین بود چرا که یک تک به تک گرفت و دروازه‌بان آینده‌داری است.

* به مجتبی حسینی تبریک می‌گویم

به باشگاه خوب پیکان و آقای حسینی و همکاران‌شان تبریک می‌گویم که با یکسری مهره‌های گمنام و تیم کم‌هزینه امروز ما ایراد نمی‌گیریم که با لایه‌های دفاعی آمدند و بازی کردند. ما موقعیت‌های زیادی داشتیم که استفاده نکردیم؛ خواهشم از کارشناسان این است که اگر کارشناسی می‌کنند، فقط خدا را در نظر بگیرند و عدالت‌محور باشند.

* یک کارشناس داوری گفت برای یک کارشناسی 3 هزار فحش شنیده است!

پریروز در دانشکده‌ی علوم‌پزشکی برای کودکان عزیز مراسمی بود و خیلی از چهره‌های بزرگ فوتبال ایران آنجا بودند، یکی از کارشناسان داوری من را آنجا دید و گفت فلانی، من کارشناسی کردم، 3 هزار تا فحاشی شنیدم! ما داریم با این بداخلاقی‌ها کجا می‌رویم؟ اگر کارشناسی آمده و خواسته عدالت را بگوید، واقعا همین عدد 3 هزارتا را گفت که به من و خانواده‌ام فحاشی کرده‌اند. اصلا فرهنگ فضای مجازی برای این چیزهاست؟

* صد قهرمانی داشته باشید بازهم پهلوانی مهم است

آقای منصوریان حرف خوبی زد، اصلاً صدتا قهرمانی، آخرش چی؟ آخرش همه می‌آیند از آقای تختی می‌گویند و از رفتارهای پهلوانی می‌گویند و کسی از جام‌ها که نمی‌گوید، ما ایرانی‌ها ادعای رفتار پهلوانی داریم ولی من نمی‌دانم چه اتفاقی در این 10 سال افتاده، فرهنگ فضای مجازی در دیگر کشورها چگونه است و این‌جا به چه شکل است. انشالله به سمتی برویم که این فضا تغییر کند و همه از فوتبال لذت ببرند، این برد و باخت‌ها هم تمام می‌شود و می‌رود.

* نتیجه‌ی دربی دست خداست و امیدوارم بازی فنی و خوبی شود

من دوست دارم راجع به گل‌گهر صحبت کنم و زحماتی که کشیده شده، اما درباره‌ی دربی امیدوارم که یک بازی خوب شود و یک بازی فنی انجام شود و همه از بازی لذت ببرند؛ نتیجه دست خداست. من دیگر نمی‌خواهم بیشتر صحبت کنم چون به هر حال این دو تیم سرمایه‌ی ملی هستند.

* رسانه‌ی ملی در حق سرخابی‌ها کم‌لطفی می‌کند و حق‌شان را نمی‌دهد

من یک آمار بدهم و صحبت‌ها را تمام کنم، از یک هفته قبل و بعد دربی به آن می‌پردازند، من چون مدتی در شهرداری بودم، فقط می‌خواهم یک آمار بدهم و به مسئول رسانه‌ی ملی بگویم که توجه داشته باشد که در حق این دو تیم کم‌لطفی نکند و حق آن‌ها را بدهد، بازی استقلال و پرسپولیس به طور میانگین قبل از کرونا 80 هزار تماشاگر داشت، حداقل در همان روز میانگین 6 تا 8 ساعت درگیر هستند. شما 80 هزار را ضربدر در 8 ساعت کنید، ببینید که چه رقمی می‌شود. شما ببینید که این جوانان عزیز 600 هزار ساعت محیطی نمی‌روند که آسیب ببینند و با یک بازی استقلال-پرسپولیس ما داریم به جامعه بالای یک میلیون ساعت سرویس می‌دهیم.

* در خارج اگر 100 میلیون یورو خرج کنند، 80 میلیون یورو حق‌پخش می‌گیرند

رسانه‌ی ملی از هفته‌ی قبل و بعد به آن می‌پردازد (از برنامه‌ی شما گرفته تا برنامه‌های رادیویی)، پس این دو تیم عزیز حق دارند که رسانه‌ی ملی حق‌شان را بابت حق‌پخش بدهد. همه جای دنیا درآمدزایی‌شان اول برای تلویزیون و بحث حق‌پخش است. یعنی اگر مثلاً 100 میلیون یورو هزینه‌ی یک تیم است، حداقل 80 میلیون یورو از حق‌پخش و کانال‌های خصوصی درآمد دارند، ما که در قانون‌اساسی نداریم اما رسانه‌ی ملی می‌تواند این مهم را انجام بدهد.

* امیدوارم همه کمک کنند تا پدری شرمنده خانواده‌اش نشود

انشالله به سمتی برویم که ایران عزیز و مردم بزرگش همیشه در آرامش باشند و لذت ببرند، نزدیک عید است و نوروز باستانی بزرگ‌ترین عید ماست، مقداری مردم ما مشکل اقتصادی دارند و کسانی که می‌توانند به اقشار آسیب‌پذیر در این ایام نزدیک به نوروز کمک بیشتری کنند تا هیچ پدری شرمنده‌ی خانواده‌اش نشود، هر چند وظیفه‌ی دولتمردان است ولی مردم ما، مردم پهلوانی هستند و از قدیم‌الایام این‌گونه بوده‌اند و انشالله در کارهای خیر بیشتر شرکت کنند.

* مرتضی قنبرپور جزو بنیان‌گذاران سایپایِ نوین بود

به خانواده‌ی مرحوم قنبرپور هم تسلیت می‌گویم، آقا مرتضی جزو خوبان بودند و آقا مصطفی هم در جوانان تیم ملی باهم بودیم و به عزیزان تسلیت می‌گویم و انشالله با انبیا هم‌نشین شوند، چون انسان بسیار بزرگی بودند. شاید آقای شکوری بهتر از من بدانند، جزو بنیان‌گذاران سایپایِ نوین بود و زحمات زیادی کشید و انسان مخلصی بود، ما ایرانی‌ها مثالی داریم که وقتی وارد زورخانه می‌شوی، در آن کوچک است و این یعنی اگر می‌خواهی بزرگ شوی، اول باید کوچک شوی و افتاده شوی و آقای قنبرپور هم این‌گونه بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز