خبرگزاری کار ایران

مهاجرانی: سال‌ها با سندسازی و دروغ سر FIFA و AFC را کلاه گذاشتیم و امسال نتیجه‌اش را دیدیم/ فدراسیون خودش برای بازیکن کارت بازی صادر می‌کند و خودش بابت آن امتیاز کم می‌کند/ استقلال کار سختی برای قهرمانی در لیگ ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۴۲۶

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد شرایط لیگ برتر در نیم فصل نخست و مشکلات فوتبال ایران صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، حشمت مهاجرانی از برجسته‌ترین چهره‌های تاریخ فوتبال ایران است و صحبت‌هایش همیشه در خصوص فوتبال شنیدنی است. او با وجود اینکه چند سالی است که در ایران نیست ولی فوتبال ایران و اخبار و نتایجش را به طور دقیق پیگیری می‌کند و در جریان اتفاقات روز قرار دارد. با او در خصوص مسائل مربوط به فدراسیون و استقلال و پرسپولیس و همچنین نتایج نیم فصل اول صحبت کردیم.

 

* سال‌ها سندسازی کردیم و دروغ گفتیم، این هم نتیجه‌اش

حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا حاصل اتفاقات یک روز و دو روز نیست. ما سال‌هاست که با مشکلات آشنایی داریم ولی به دنبال راه حلی برای آن نبودیم. مسئولان فوتبال ایران در این سال‌ها تا توانستند سندسازی کردند و با تقلب و دروغ سعی کردند سر AFC و FIFA را کلاه بگذارند و اتفاقی که از قبل می‌دانستیم یک روز می‌افتد را عقب انداختند ولی نتجه‌اش شد اینکه یک روز قوانین را سفت و سخت اجرا کردند و دو نماینده فوتبال ایران با میلیون‌ها هوادار از رقابت‌های آسیایی حذف شدند. این اتفاق برای فوتبال ایران در حد فاجعه است و باید به چشم یک آبروریزی به آن نگاه کرد.

 

* نمی‌شود یک نفر را مقصر دانست

همانطور که گفتم این اتفاق به خاطر اشتباهات یک روزه رخ نداده و برای همین یک نفر خاص را هم نمی‌شود مقصر دانست. از روئسای فدراسیون فوتبال در چند دوره اخیر و از زمان آقای کفاشیان به بعد بگیرید تا مسئولان وزارت ورزش در دوره‌های اخیر و مدیران عامل دو باشگاه در این چند دوره همه به نوعی در این ماجراها مقصر بودند. به هر حال ایراداتی که گرفته شده مشخص هستند و می‌توان با واکاوی آنها به این نتیجه رسید که کمکاری از کجا بوده و باید چکار کرد. این هم که الان به دنبال مقصر باشیم دردی دوا نمی‌کند. بر فرض مقصر را هم پیدا کردید، می‌خواهید چکارش کنید؟ بهتر است به فکر آینده باشیم و اینکه با رفع اشکالات موجود از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنیم.

 

* خارجی‌های بی کیفیت فقط هزینه روی دست فوتبال ما گذاشتند

یکی از مشکلاتی که می‌خواهم به آن مستقیماً اشاره کنم ورود خارجی‌های بی کیفیت به فوتبال ایران است. بدون شک یکی از مباحث مهم و مشکلات مهم استقلال و پرسپولیس بدهی‌های سنیگنی است که دارند و خصوصاً بخش اعظم این بدهی‌ها به مربیان و بازیکنان خارجی بوده است. شما در چند سال اخیر چند مربی یا بازیکن خارجی دیدید که وارد ایران شوند و تاثیر مثبتی روی فوتبال ایران داشته باشند؟ واقعاً انگشت شمار هستند و اکثر نفراتی که آمدند کیفیت نداشتند و یک هزینه هنگفت روی دست ما گذاشتند و پولشان هم همان موقع پرداخت نشد تا تبدیل به پرونده شود و برود آن ور و چند برابر شود و هزینه روی هزینه روی دست باشگاه‌ها باشد و هر مدیری که می‌آید از هزینه‌های مدیریت قبلی گلایه می‌کند و این چرخه ادامه دارد. یکی از مشکلاتی که باید با آن مقابله کنیم به نظرم همین است.

 

سه تیم مدعی داریم و سه تیم دیگر هم می‌توانند به آنها اضافه شوند

در حال حاضر استقلال و پرسپولیس و سپاهان که مدعیان لیگ برتر هستند و به جز اینها تیم‌هایی مثل گل گهر و آلومینیوم و حتی فولاد خوزستان هم می‌توانند مدعی باشند و فوتبال با کیفیتی ارائه می‌دهند. فولاد مشکلاتی ابتدای فصل داشت که برطرف شده، آلومینیوم با رسول خطیبی فوتبال خوبی ارائه می‌دهد و گل گهر از نظر من جزو با کیفیت‌ترین تیم‌های لیگ برتر است که با 7 امتیازی که از آنها کسر شد از جمع مدعیان خارج شدند و اگر این امتیازات برگردد آنها حتی مدعی قهرمانی هم خواهند بود. به نظرم این 6 تیم کیفیت خیلی بالایی دارند و در کنار آن از مس رفسنجان هم می‌شود به عنوان تیم با کیفیت یاد کرد.

 

فدراسیون خودش مجوز بازی می‌دهد و خودش امتیاز کم می‌کند

در مورد بحث امتیازات کسر شده از گل گهر باید بگویم وقتی خود فدراسیون فوتبال یک بازیکن را تایید می‌کند و برایش کارت بازی صادر می‌کند دیگر اگر اشکالی در آن باشد خود فدراسیون مقصر است و باشگاه اگر هم مقصر باشد درصد کمی قصور باید متوجهش باشد. اگر بازیکن مشکل دارد چرا برایش مجوز بازی صادر کردید و اگر او مورد تایید شماست چرا بابتش امتیاز کسر می‌کنید؟ به نظرم این حکم درست نبود و امیدوارم اصلاح شود تا لیگ به شرایط عادی خودش برگردد.

 

بابت ورود بانوان به ورزشگاه خیلی خوشحالم

خدا را شکر شنیدم مشکل ورود بانوان به ورزشگاه حل شده است و این خبر خیلی من را خوشحال کرد و بهترین اتفاق ممکن بود که در چند وقت اخیر در فوتبال ایران دیدم. این حقی است که خیلی زودتر باید به آن پرداخته می‌شد و حالا که داشت می‌رفت تا فوتبال ما را با مشکل مواجه کند خدا را شکر آن را برطرف کردند و اگر این موضوع ادامه دار باشد اثرات مثبت آن را در فوتبال ایران خواهید دید.

 

مشکل طارمی جدی نبود

حل شدن مشکل میان مهدی طارمی و سرمربی تیم ملی هم اتفاق خوبی است. این مشکل بزرگی نبود که بخواهد لاینحل باقی بماند و مشخص بود یک سو تفاهم است و با پا در میانی چند نفر برطرف خواهد شد و خدا را شکر این اتفاق رخ داد.

 

استقلال کار سختی برای قهرمانی در لیگ ندارد

استقلال تیم با کیفیتی است، مدیر خوب، کادرفنی خوب و بازیکنان خوبی دارد و نتایج خوبی در نیم فصل اول رقم زده است. اگرچه دور برگشت بازی ها شرایط متفاوتی دارد ولی کار استقلال برای تکرار این نتایج به نظرم سخت نیست. پرسپولیس هم با فاصله کم استقلال را دنبال می‌کند و می‌تواند این فاصله را با هوشمندی جبران کند و پشت سر آنها هم سپاهان یک تیم مدعی است. به نظرم سپاهان با داشتن مرزبان روی نیمکت که یکی از بهترین مربیان ایران است و حضورش در کنار نویدکیا کادرخوبی دارد که می‌توانند این تیم را به موفقیت برسانند. در کنار اینها همانطور که گفتم اگر امتیازات گل گهر برگردد این تیم هم مدعی خواهد بود و اینها به نظرم مدعیان لیگ برتر هستند.

 

پدیده شانسی برای ماندن ندارد

به نظرم به جز 4 تیمی که گفته شد چند تیم هم برای سهمیه می‌جنگند و برخی تیم‌ها هم در میانه جدول هستند و چند تیم هم باید برای ماندن بجنگند و به نظرم به جز پدیده که تکلیفش روشن است و با این شرایط شانسی برای ماندن ندارد بقیه تیم‌ها تکلیفشان روشن نیست. برای پدیده ناراحتم چون تیم شهر خودم است و امیدوارم هرچه زودتر با تغییر مدیریت مشکلاتشان برطرف شود و تنها سهمیه مشهد حذف نشود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز