خبرگزاری کار ایران

تیم منتخب نیم فصل نخست لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۸۷۴

11 بازیکن از 6 تیم در جمع نفرات برتر نیم فصل نخست قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر هم به پایان رسید و لیگ بیست و یکم هم نیمه راه خودش را طی کرد و کم کم می‌شود متوجه شد تیم‌ها در چه شرایطی قرار دارند و کدام یک جزو مدعیان صعود یا سهمیه هستند و کدام تیم‌ها برای بقا می‌جنگند و از الان باید به فکر نیافتادن باشند.

در این میان برخی از بازیکنان توانستند عملکرد قابل قبولی در لیگ برتر داشته باشند و تیمی منتخب از این نفرات تشکیل دادیم. هرکدام از این نفرات در پست‌های خودشان عملکرد قابل قبولی داشتند و توانستند علاوه بر اینکه برای خودشان عملکرد فردی خوبی به ثبت برسانند، در تیم‌هایشان هم مفید واقع شوند. در برخی از پست‌ها انتخاب نفر برتر از میان بازیکنان با کیفیت دیگر کار سختی بود و در برخی از پست‌ها هم بازیکن قابل قبول به ندرت یافت می‌شد ولی این تیم انتخاب شده نفراتی هستند که برترین‌های نیم فصل نخست انتخاب شدند.

 

دروازه‌بان: سیدحسین حسینی (استقلال تهران)

استقلال در نیم فصل نخست در خط دفاع آمار خوبی از خودش به جا گذاشت و با تنها 5 گل خورده در 15 بازی بهترین عملکرد ممکن را به جا گذاشت و این بدون شک مرهون ساختار دفاعی منسجم و البته عملکرد گلرهای این تیم است. هم رشید مظاهری و هم علیرضا رضایی در دیدارهایی برای استقلال به میدان رفتندو لی حسینی 12 بار در نیم فصل نخست در چهارچوب دروازه استقلال حضور داشت و 4 گل دریافت کرد. حسینی با 9 کلین شیت در کنار پورحمیدی بهترین آمار را دارد ولی نسبت به گلر آلومینیوم در تعداد بازی کمتر این رکورد را به دست آورده است.

 

مدافع راست: دانیال اسماعیلی فر (سپاهان اصفهان)

اسماعیلی‌فر در نیم فصل نخست از خوب‌های تیم سپاهان بود و عملکردی تقریباً بدون نوسان داشت و همیشه هم در خط دفاعی آمار خوبی از خودش به جا گذاشته و هم در مواقع لزوم با نفوذهایش به فاز هجومی تیم کمک کرده است. او در هر 15 بازی به طور کامل برای طلایی پوشان بازی کرده و آمار خوب 3 گل و 5 پاس گل را به ثبت رسانده که برای یک مدافع آمار خیلی خوبی است. او بالاترین امتیاز را در میان بازیکنان سپاهان دارد، بهترین پاسور این تیم و بهترین گلزن در کنار شهریار مغانلوی مهاجم است و فقط دو بازیکن دقایق بیشتری از او در زمین حضور داشتند، یکی امید نورافکن و دیگری کریستوفر کنت.

 

مدافع میانی: سیاوش یزدانی (استقلال تهران)

در آمار خوب دفاعی استقلال در کنار گلرهای این تیم، بدون شک خط دفاع هم نقش مهم و موثری داشتند و در رأس آن می‌توان از سیاوش یزدانی نام برد که بهترین عملکرد را در این پست داشته است. او روی توپ های هوایی تبحر خاصی دارد و در زمین هم به خوبی کم اشتباه ظاهر شده است و در مرکز خط دفاع سه نفره استقلال نقش محوری ایفا می‌کند. او در هر 15 بازی استقلال حضور ثابتی داشته و یک گل و یک پاس گل هم حاصل کمک او به خط حمله این تیم بوده است. این روزها صحبت از سرباز شدن یزدانی مطرح است و اگر این موضوع اتفاق بیافتد استقلال بازیکن مهمی را از دست خواهد داد.

 

مدافع میانی: سیدجلال حسینی (پرسپولیس)

ظاهراً بحث سن و سال را در مورد سیدجلال حسینی نباید لحاظ کرد و او همچنان در لیگ برتر می‌درخشد و جزو بازیکنان مهم و موثر محسوب می‌شود. سیدجلال حسینی بدون تعارف توانایی دوران جوانی خودش را ندارد ولی هنوز جزو بهترین‌هاست. او به دلیل مصدومیت دیدارهایی از تیمش را در نیم فصل نخست از دست داد و فقط 9 بازی از 15 بازی در ترکیب سرخپوشان به میدان رفت ولی در همین هفته‌ها تاثر حضورش را نشان داد و آمار دفاعی پرسپولیس در حضور او بهتر از دیدارهایی است که بدون او برگزار شده است و 4 کلین شیت در این دیدارها از سوی پرسپولیس دیدیم که دیدار مهم با سپاهان هم یکی از آنها بوده است.

 

مدافع چپ: امید نورافکن (سپاهان اصفهان)

یکی از مواردی که محرم نویدکیا باید بابت آن به خودش ببالد، داشتن یک مدافع چپ و یک مدافع راست فوق العاده‌است و خیلی‌ها عقیده دارند نورافکن و اسماعیلی‌فر بهترین دفاع کناری‌های فوتبال ایران هستن دو اتفاقا هردو در تیم منتخب نیم فصل نخست هم حضور دارند. امید نورافکن عملکرد درخشانی در ترکیب سپاهان در 15 بازی ابتدایی فصل داشت و جزو معدود بازیکنانی است هر 15 بازی را 90 دقیقه کامل بازی کرده و در سپاهان به جز او فقط کریستوفر کنت، گلر این تیم چنین آماری دارد. او دو گل و دو پاس گل در این 15 بازی از خودش به ثبت رسانده و روی خیلی از گل های دیگر سپاهان هم نقش مهمی ایفا کرده است.

 

هافبک دفاعی: مهدی مهدی‌پور (استقلال تهران)

فصل گذشته مهدی مهدی‌پور با جدایی از ذوب آهن به استقلال آمد و وظیفه داشت جای خالی علی کریمی را پر کند که وظیفه سنگینی بود و امسال هم با جدایی مسعود ریگی کارش در استقلال به عنوان هافبک دفاعی سخت‌تر شد ولی رفته رفته خودش را تبدیل به مهره‌ای کلیدی و بدون جانشین در ترکیب آبی‌ها کرد. او با 4 پاس گلی که داده بعد از مهدی ترابی و در کنار چند بازیکن دیگر دومین پاسور برتر نیم فصل نخست بود یک بار هم موفق به گلزنی برای آبی ها شد که مقابل فولاد بود و 3 امتیاز مهم و حساس برای این تیم به ارمغان آورد.

 

هافبک میانی: سعید صادقی (گل گهر سیرجان)

گل‌گهر سیرجان نیم فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و شرایطش در لیگ تا اینجای کار سخت بوده است. محرومیت طولانی مدت امیر قلعه‌نویی در ابتدای فصل از یک سو و کسر یک باره 7 امتیاز از این تیم از سوی کمیته انضباطی در کنار جدایی و مصدومیت بازیکنان کلیدی از جمله زنده روح و شاکری باعث شد سیرجانی‌ها در وضعیت نامناسبی قرار بگیرند و شاید به چیزی که استحقاقش را داشتند در جدول دست پیدا نکردند. در این میان یک بازیکن گل گهر در حد ستاره برای تیمش درخشید و عملکرد قابل قبولی داشت. سعید صادقی، هافبک میانی سیرجانی‌ها در نیم فصل نخست با 4 پاس گل یکی از مدعیان کسب عنوان برترین پاسور لیگ است و 4 گل هم برای تیمش به ثمر رسانده تا در هر دو جدول گلزنان و پاسورها آمار خوبی داشته باشد.

 

هافبک هجومی: محسن آذرباد (مس رفسنجان)

کاپیتان تیم فوتبال مس رفسنجان هم مثل تیمش از پدیده‌های نیم فصل نخست بود و فراتر از حد انتظار ظاهر شد. اگر مس رفسنجان یکی از تیم‌های بالای جدول محسوب می‌شود و با قرار گرفتن در رتبه پنجم مدعی کسب سهمیه است، ستاره این تیم یعنی آذرباد نقش موثر و مفیدی در این موضوع داشته و بهترین بازیکن تیمش در نیم فصل نخست بوده است. او در دو پست هافبک دفاعی و هجومی برای تیمش به میدان رفته و عملکردش به عنوان هافبک هجومی به مراتب مفیدتر بوده است. یک گل زده و 4 پاس گل از سوی او در کنار تاثیرگذاری روی چندین گل دیگر مس در نیم فصل نخست از او یک ستاره ساخته که در ترکیب منتخب هفته هم از وی یاد می‌شود.

 

هافبک هجومی: فرشاد احمدزاده (سپاهان اصفهان)

سومین نماینده سپاهان در تیم منتخب هفته یکی از خریدهای فصل جدید این تیم یعنی فرشاد احمدزاده است که عملکرد مفیدی در نیم فصل نخست برای تیمش داشت. جالب است بدانید احمدزاده در نیم فصل نخست در 4 پست مختلف برای سپاهان به میدان رفته و حکم آچار فرانسه را در این تیم در نیم فصل نخست داشته است و جالب است در هر پست میانگین امتیاز او بالای 7 بوده که عملکرد فوق‌العاده‌ای است و کمتر کسی می‌تواند در پست‌های مختلف چنین آماری از خودش به جا بگذارد. دو گل و دو پاس گل تاثیرگذاری مستقیم احمدزاده روی سپاهان در 15 هفته ابتدایی بوده و روی گل‌های دیگری هم به شکل غیرمستقیم موثر ظاهر شده است.

 

هافبک هجومی: مهدی ترابی (پرسپولیس)

ترابی که در چند فصل اخیر به جز مقطعی که خارج از ایران بود همواره یکی از ستاره‌های لیگ برتر بوده و جایش در جمع برترین‌ها ثابت است. جالب است که او این فصل و تا اینجای کار آماج انتقاداتی بود که عقیده داشتند درخشش روزهای اوجش را ندارد ولی در همین شرایط قابل انتقاد هم برترین بازیکن پرسپولیس و از برترین‌های لیگ محسوب می‌شود. ترابی با 5 پاس گل به تنهایی بهترین پاسور لیگ در نیم فصل نخست است و سه گل هم برای تیمش به ثمر رسانده است. او را در 15 هفته اول در 3 پست مختلف دیدیم که در هر سه پست هم خوب ظاهر شده است.

 

مهاجم: لوسیانو پریرا (فولاد خوزستان)

درخشش یک مهاجم 38 ساله برزیلی در لیگ برتر اتفاق جالب توجهی است و او بعد از سیدجلال حسینی 39 ساله مسن‌ترین بازیکن این فهرست است ولی با این حال در پست مهمی مثل مهاجم نوک بازی می‌کند و همچنان فوق العاده‌است. پریرا در 14 بازی به میدان رفته برای فولاد 7 گل به ثمر رسانده و تنها گادوین منشا بیشتر از او گلزنی کرده که نقش پنالتی‌های مس رفسنجان در این آمار خیلی پررنگ است. پریرا شانس زیادی دارد تا بازهم آقای گل لیگ شود و این آمار در تیمی مثل فولاد به ثبت رسیده که فصل خوبی نداشته و به دلیل از دست دادن ستاره‌های کلیدی در پنجره تابستانی نسبت به فصل قبل به مراتب ضعیف‌تر شده است. شاید حالا بهتر بتوان متوجه شد که چرا فرهاد مجیدی روی جذب او برای استقلال اصرار داشت.

تیم منتخب نیم فصل نخست لیگ برتر

سایر نفرات: گادوین منشا، کوین یامگا، محسن فروزان، محمد دانشگر، پیمان بابایی، امید عالیشاه، گئورگی گولسیانی و امیرحسین حسین زاده هم نفراتی هستند که می‌توانستند در این فهرست قرار بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز