خبرگزاری کار ایران

​محمد صلاح: چگونه یک نوجوان مصری به یک ستاره جهانی تبدیل می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۸۲۷

وینگر لیورپول با کمک یک ایجنت یعنی ساشا امپاچر سفری غیرمحتمل از آفریقا تا اوج را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، محمد صلاح الهام بخش نسل بعدی فوتبال آفریقاست و بزرگترین ستاره فعلی در جام ملت های آفریقا است. در واقع، مهاجم لیورپول اکنون یکی از ستارگان جهانی فوتبال است، الگویی برای اعراب و آفریقایی‌هایی که می‌خواهند دوران حرفه‌ای او را تکرار کنند، و بازگشت او به بزرگترین صحنه فوتبال آفریقا یادآور این است که سفر او به اوج چقدر بعید بوده است.

صلاح تا 14 سالگی کشف نشده بود اما پس از آن به باشگاه عرب مستقر در قاهره - که اکنون با نام الموکولون شناخته می‌شود - پیوست. این به معنای یک سفر سه ساعته از زادگاهش یعنی ناگریگ بود، اما این تغییر نتیجه داد زیرا در حین بازی در پایتخت بود که توسط ساشا امپاچر، بنیانگذار و نماینده آژانس فوتبال SPOCS رویت شد.

امپاچر پس از تماشای شخصیت اعجوبه نوجوان، ملاقات با صلاح، خانواده‌اش و باشگاه، به یک الماس تراش نخورده کمک کرد تا فرصتی برای درخشش در اروپا پیدا کند. امپاچر به GOAL می گوید: "او در یک باشگاه لیگ برتری مصر بود اما صلاح در آنجا بازی نمی کرد. او روی نیمکت بود چون جوان بود اما ما فوراً فهمیدیم که او استعداد شگفت انگیزی است. ما با خانواده اش آشنا شدیم، در مصر با آنها ماندیم و دوستی برقرار کردیم. او را در اروپا به بازار عرضه کردیم، اما این کار آسانی نبود. هزینه های زیادی در پروازها برای رفت و آمد به مصر وجود داشت.

ما مجبور شدیم هم با باشگاه او و هم با باشگاه های اروپایی که فرهنگ های متفاوتی دارند، مذاکره کنیم. بسیاری از باشگاه‌های اروپایی جواب منفی دادند زیرا او فقط در مصر بازی می‌کرد. ما معاملات مشابهی را برای محمد الننی و ترزگه و اخیراً مصطفی محمد که از زمالک به گالاتاسرای رفت، انجام داده ایم. بنابراین ما توانستیم به او کمک کنیم و در نهایت صلاح به بازل منتقل شد، او قرارداد رسمی امضا کرد و  در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد و بقیه چیزهایی که تاریخی است.

واقعیت تلخ این است که مجموعه‌ای از عوامل بر علیه استعدادهای آفریقایی کار می‌کنند که می‌تواند مانع از تقلید جوانان دیگر از صلاح و رسیدن به اوج شود. پیش از همه‌گیری ویروس کرونا، پیشاهنگان کمی در آفریقا وجود داشتند، اما امباچر وضعیتی را توصیف می‌کند که اکنون اغلب فقط آژانس او، SPOCS، و ردبول، مالکان RB لایپزیگ و سالزبورگ، در مسابقات سطح برتر جوانان این قاره حضور دارند. امباچر همچنین معتقد است که قوانین فعلی فیفا مانع از استعدادهای آفریقایی می شود، زیرا بازیکنان نمی توانند تا سن 18 سالگی با باشگاه های اروپایی قرارداد ببندند و در نتیجه سال های مهم پیشرفت در بهترین آکادمی های جهان را از دست می دهند.

او استدلال می‌کند: "اگر یک کشور آفریقایی بخواهد جام جهانی را برنده شود، این قانون باید تغییر کند و آنها باید بتوانند در 16 سالگی کشورشان را ترک کنند. وقتی به یک باشگاه لیگ برتر در اروپا می‌آید، گرفتن ویزا برای آنها باید راحت‌تر باشد. آنچه برای محافظت از آنها در نظر گرفته شده در واقع اکنون یک نقطه ضعف است. آنها همچنین محدودیت هایی برای ویزای کاری دارند و کووید-19 آن را بدتر می کند، بنابراین جابجایی به هیچ عنوان آسان نیست. بسیاری از استعدادها به دلیل مدیریت شکست می خورند، نه کمبود استعداد. این تفاوت اصلی با اروپا است. لایپزیگ و سالزبورگ استعدادهای آفریقایی زیادی دارند، اما این تنها بخشی از چیزهایی است که در آنجا وجود دارد. صلاح، اسین و دروگباهای بعدی در راه هستند، اما این سیاست باید برای کمک به استعدادهای قاره تغییر کند."

جام ملت های آفریقا فرصتی دیگر برای کل قاره است تا ارزش خود را در صحنه جهانی نشان دهد. امپاچر انتظار دارد که به زودی با سوالاتی در مورد برخی از مشتریان موجود در فهرست استعدادهای 280 میلیون پوندی (379 میلیون دلاری) آژانسش، از جمله بنجامین تته، مهاجم غنا و بابا رحمان، مدافع کناری چلسی، مورد توجه قرار بگیرد.

همچنین باشگاه هایی وجود خواهند داشت که در مورد بازیکنانی که او به دلیل ارتباطاتش در آفریقا نماینده آنها نیست، مشاوره می خواهند. در واقع، او معتقد است که باشگاه های بزرگ اروپا اگر به دنبال خرید زیرکانه قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات ژانویه هستند، باید مسابقات را از نزدیک دنبال کنند. امپاچر می‌گوید: "در غنا، عبدالفتاو ایساهاکو را داریم که برنده بهترین بازیکن جوان آفریقا شد. او استعداد هیجان انگیزی است. بنجامین تته وجود دارد که تازه کار نیست و آماده سود رساندن به تیم‌های برتر است. او دو سال پیش تیم های لیگ برتری را به خود جلب کرد و امیدوارم برای غنا در ترکیب اصلی شروع کند. من فکر می کنم او می تواند به انگلیس یا آلمان بازگردد. احمد الفتوح بهترین بازیکن لیگ مصر است. او یک مدافع چپ واقعا سریع است و در ارسال توپ خوب است. او می تواند در بالاترین سطح بازی کند. مورلی سیلا از گینه وجود دارد. من می‌خواهم همه بروند و او را تماشا کنند. او فوق‌العاده است و علاقه‌مند به MLS است. همچنین پاپ ماتار سار وجود دارد که تاتنهام او را از متز خرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز