خبرگزاری کار ایران

آمار درخشان هالند: او در بارسلونا موفق می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۸۲۶

گمانه زنی‌ها در مورد آینده ارلینگ هالند رو به افزایش است و گفته می شود بارسلونا نامزد اصلی جذب اوست اما مهاجم بوروسیا دورتموند در این فصل چگونه عمل کرده است؟ و چگونه بارسلونا می تواند او را بخرد؟

به گزارش ایلنا، هالند در سال‌های اخیر با باشگاه‌های مطرح اروپایی از جمله منچسترسیتی، لیورپول و منچستریونایتد در ارتباط بوده اما گزارش‌ها در اسپانیا می‌گویند که ایجنت او، مینو رایولا، رئیس باشگاه بارسلونا، خوان لاپورتا را از تمایل این بازیکن 21 ساله مطلع کرده است تا تیم کاتالان را به باشگاه بعدی خود تبدیل کند. دورتموند معتقد است که او در ژانویه به جایی نمی‌رود اما حتی بعد از پایان ماه می‌ماند، رایولا قبلاً علناً گفته است که "احتمال زیادی" وجود دارد که او در تابستان نقل مکان کند، زمانی که طبق گزارش‌ها، بند آزادسازی 64 میلیون پوندی وارد عمل شود.

با 76 گل در 74 بازی برای دورتموند از زمان انتقال او از ردبول سالزبورگ در دسامبر 2019، جای تعجب نیست که هالند یک بازیکن مورد توجه باشد. در اینجا، ما به عملکرد او در این فصل نگاه می کنیم - و بررسی می کنیم که بارسلونا چگونه می تواند او را به خدمت بگیرد.

گلزنی‌ها در جریان هستند

هالند در این فصل باید با مصدومیت دست و پنجه نرم کند. یک مشکل عضلانی باعث شد تا او سه بازی را در پایان ماه سپتامبر از دست بدهد و به دلیل مشکل در ناحیه ران، برای مدت طولانی‌تری بین اکتبر و نوامبر از دور مسابقات دور شد. انتظار می‌‌رفت که آسیب دیدگی لگن او را در ماه دسامبر نیز از میادین دور نگه دارد، اما در عوض او زودتر از موعد مقرر به میادین بازگشت. به طور معمول، او اولین حضور خود را پس از دو ماه با یک گل تنها هفت دقیقه پس از ورود به ترکیب از روی نیمکت شروع کرد و به دورتموند کمک کرد تا در 27 نوامبر 3-1 ولفسبورگ را شکست دهد.

این گل او را در جدول گلزنان این فصل بوندسلیگا دو رقمی کرد و از آن زمان تاکنون 5 بازی دیگر در بوندسلیگا انجام شده و تعداد گل های او در تنها 15 بازی تا کنون برای دورتموند به عدد 19 رسیده است. در نتیجه هالند بهترین گلزن دورتموند است و علیرغم از دست دادن بخش زیادی از فصل به دلیل مصدومیت، تنها روبرت لواندوفکسی (19) از بایرن مونیخ و پاتریک شیک (16) از بایرلورکوزن گل های بیشتری نسبت به او در این فصل به ثمر رسانده اند.

مهاجم نروژی اگر بدون مصدومیت باقی بماند و با همان فرکانس به گلزنی ادامه دهد، ممکن است از آن دو هم پیشی بگیرد. در واقع، این بازیکن 21 ساله میانگین هر 69 دقیقه یک گل در بوندسلیگا را ثبت کرده، به این معنی که میزان گلزنی او از زمان ورودش به دورتموند از ردبول سالزبورگ در دو فصل پیش، بهترین است. روند ناامید کننده دورتموند باعث شده آن‌ها با وجود تلاش هالند از بایرن مونیخ، صدرنشین بوندسلیگا عقب باشند. شاگردان مارکو رز با 9 امتیاز کمتر از رقبای خود در رده دوم قرار دارند، اگرچه بدون گل های هالند، آنها اختلاف بیشتری نسبت به صدر جدول خواهند داشت.

آنها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به شدت دلتنگ او شدند. هالند تنها توانست دو بازی اول گروهی را شروع کند، به این معنی که برای دیدارهای مهم با آژاکس و اسپورتینگ لیسبون در دسترس نبود زیرا دورتموند به رده سوم گروه C سقوط کرد و باعث شد تا آنها به لیگ اروپا سقوط کنند. هالند اکنون باید منتظر یک شکست دیگر در لیگ قهرمانان باشد - چه در دورتموند یا در جای دیگر.

آمار درخشان هالند: او در بارسلونا موفق می‌شود؟

 آمار روند صعودی دارد

رکورد هالند همچنان در حال رشد است، او با 21 سال و 6 روز سن، تبدیل به جوان ترین بازیکن تاریخ بوندسلیگا شد که در ماه نوامبر به 50 گل در این رقابت‌ها رسید. با این حال، آنچه بیش از همه تأثیرگذار بوده این است که هالند به عنوان یک استعداد ترسناک از زمانی که در ردبول سالزبورگ به صحنه آمد، همچنان بهتر می شود. رز سرمربی دورتموند در اوایل این ماه گفت: «او نسبت به فصل گذشته بسیار پیشرفت کرده است. او زمان بندی بهتری دارد، موقعیت های خوبی پیدا می‌کند و تصمیمات درستی می گیرد.»

بهبود حرکت و تصمیم گیری را می توان در افزایش گلزنی او مشاهده کرد، اما این موقعیت یابی است که رز ذکر کرده به بهترین وجه توضیح می دهد چگونه او در این فصل به سطح دیگری رسیده است. به زبان ساده، هالند زمان بیشتری را در مناطقی از زمین می گذراند که می تواند به حریفان آسیب برساند. او البته به لطف سرعت و قدرت خارق‌العاده‌اش می‌تواند تقریباً از هر جایی آسیب وارد کند، اما در محوطه جریمه حریف است که بسیار مرگبارتر است.

در این فصل، یکی از قابل توجه‌ترین تغییرات در بازی او این است که در آنجا به طور قابل توجهی تماس بیشتری با توپ دارد. میانگین 8.7 لمس او در محوطه جریمه حریف در 90 دقیقه از آمار 7.1 در 90 دقیقه در سال گذشته و 5.6 در هر 90 دقیقه در سال 2019/20 افزایش یافته است. حجم شوت‌های او هم به همین سمت رفته است. در این فصل بوندسلیگا، او به طور متوسط ​​4.5 تلاش روی دروازه در هر 90 دقیقه انجام می‌دهد، در حالی که در فصل گذشته 3.5 در 90 دقیقه تلاش می‌کرد؛ میانگین 2.2 شوت او به سمت دروازه در 90 دقیقه نیز افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

هالند حتی برای هم تیمی هایش مهمات بیشتری تهیه می کند. علاوه بر اینکه خودش گل‌های بیشتری می‌زند، آمار نشان می‌دهد که او بیش از هر نقطه‌ای از دوران حرفه‌ای خود در دورتموند، موقعیت‌های بیشتری خلق می‌کند. به طور قابل توجهی، تعداد پاس‌های مورد انتظار او نشان می‌دهد که شانس‌های گل ایجاد شده توسط  او از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. همه اعداد نشان می‌دهد که این بازیکن راه های جدیدی برای پیشرفت پیدا می کند - و این باید یک چشم انداز ترسناک برای آن دسته از باشگاه هایی باشد که در نهایت شانس جذب او را از دست می دهند.

آمار درخشان هالند: او در بارسلونا موفق می‌شود؟

 چگونه بارسلونا می تواند او را بخرد؟

علاقه بارسلونا به هالند این هفته توسط روزنامه‌نگار فوتبال اسپانیایی آلوارو مونترو به اسکای اسپورت تأیید شد. او به گزارش‌هایی از اسپانیا اشاره کرد که ادعا می‌کند رایولا و لاپورتا طی جلسه‌ای در جشن گلدن بوی در تورینو ایتالیا در 13 دسامبر در مورد انتقال صحبت کرده‌اند. مونترو گفت: "در آن لحظه، توافقی وجود نداشت، اما رایولا به لاپورتا نشان داد که تصمیم هالند برای بازی در بارسلونا، در صورتی که بارسلونا و لاپورتا وضعیت اقتصادی خود را حل کنند و پول کافی برای پرداخت پول به بازیکن داشته باشند، جدی است."

با این حال، بارسلونا بیش از 1.3 میلیارد یورو بدهی دارد و تنها در سال گذشته نزدیک به 500 میلیون یورو از دست داده و این تردید جدی را در مورد چگونگی تأمین مالی قرارداد - چه در این ماه و چه در تابستان - ایجاد می کند. گفته می شود که آن‌ها وام قابل توجهی از گلدمن ساکس گرفته اند که به آنها اجازه داد فران تورس را از منچسترسیتی در اوایل این ماه خریداری کنند. اما ماندن در پارامترهای فیرپلی مالی همچنان مشکل ساز است. مونترو اضافه کرد: «خیلی سخت است. آن‌ها دنی آلوز را پس از خروج آگوئرو ثبت کردند اما اکنون برای ثبت نام فران تورس به دلیل بازی فیرپلی مالی مشکل دارند. بنابراین، در حال حاضر، با رقم بالای ارلینگ هالند، انتقال تقریبا غیرممکن به نظر می رسد."

برخی از بازیکنان باید بروند. آنها به (فیلیپ) کوتینیو (که متعاقباً به صورت قرضی به استون ویلا پیوست) و در مورد (ساموئل) اومتیتی ​​فکر می کنند. و بازیکنانی مانند عثمان دمبله حتی می توانند نوعی بازسازی قرارداد انجام دهند تا راه هالند هموارتر شود. درک این یک تمرین اقتصادی دشوار است اما اگر بازیکنانی مانند کوتینیو و اومتیتی ​​بروند و دمبله آنطور که ژاوی علناً خواسته است قراردادش را بازسازی کند، شاید آن‌ها بتوانند این رقم را بپردازند، اما در حال حاضر با مشکلات اقتصادی بارسلونا بسیار دشوار است.

در همین حال، اندی براسل، روزنامه‌نگار فوتبال اروپا، خاطرنشان می‌کند که بارسلونا باید دستمزد و کمیسیون نماینده را نیز در هر معامله با هالند در نظر بگیرد و از خود می‌پرسد که اگر بازیکنی که می‌خواهد موفقیت فوری داشته باشد، انتقال به رئال مادرید منطقی‌تر است یا خیر. 

او به اسکای اسپورت نیوز گفت: "بارسلونا می تواند پول هزینه انتقال را دریافت کند، اگر باور کنیم که بند فسخ 75 میلیون یورویی برای رفتن او در تابستان آینده وجود دارد. رایولا با بارسلونا صحبت کرده - همانطور که در چندین باشگاه هم بوده است. او می خواهد بهترین انتخاب ممکن را به بازیکن خود بدهد. اما من فکر می کنم دو مشکل بزرگ در این زمینه وجود دارد. اول اینکه، در حالی که آنها ممکن است بتوانند هزینه انتقال را بپردازند، در مورد دستمزد هنگفتی که هالند به دنبال آن خواهد بود و کمیسیون هنگفتی که مینو رایولا به دنبال آن خواهد بود، چه خواهند کرد؟ این چیزی است که آنها باید به آن رسیدگی کنند که آن را به یک معامله بسیار گران تبدیل می کند. فکر می‌کنم نکته دیگر این واقعیت است که شما دیدید که هالند به دورتموند کمک کرد تا فصل گذشته جام حذفی آلمان را به دست آورد، اما وقتی آنها کوتاهی می‌کنند، او بسیار ناامید به نظر می‌رسد و حفظ آن برایش سخت است. بارسلونا، علیرغم همه بازیکنان جوانی که دارد، در آینده نزدیک همه چیز را به دست نمی‌آورد و فکر می‌کنم اگر رئال مادرید اکنون بخواهد برنده شود، حرکت منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز