خبرگزاری کار ایران

جلوگیری از بحران: توخل جنجال لوکاکو را چطور مدیریت کرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۶۰۱

مهاجم بلژیکی هفته گذشته با انتقاد از تاکتیک های سرمربی خود باعث هرج و مرج شد اما این سرمربی آلمانی نظم را در استمفوردبریج برقرار کرده است.

به گزارش ایلنا، توماس توخل به طرز ماهرانه ای چلسی را از طوفانی که توسط مصاحبه غیرمجاز روملو لوکاکو با اسکای اسپورت ایتالیا ایجاد شده بود، هدایت کرد. سرمربی آلمانی پس از اینکه شجاعانه بازیکن بلژیکی را برای بازی یکشنبه مقابل لیورپول کنار گذاشت و دید بازیکنانش با نمایشی پرشور در یک تساوی 2-2 دراماتیک به این تصمیم پاسخ دادند. پس از این سرمربی آلمانی مذاکراتی را با لوکاکو انجام داد که در نهایت با عذرخواهی مهاجم به دلیل انتقاد نابهنگامش به پایان رسید.

چهارشنبه شب، توخل مهاجم سابق اینتر را به ترکیب اصلی خود فراخواند تا نشان دهد که سرمربی آبی‌ها قدرت خود را نشان می‌دهد، او در اولین بازی نیمه‌کاره  کارابائوکاپ موفق به پیروزی 2-0 مقابل تاتنهام شد. در حالی که آنتونیو کونته برای اولین بار پس از جدایی از آبی‌ها در سال 2018، به عنوان سرمربی رقیب به چلسی بازمی‌گشت، به‌طور شگفت‌انگیزی روی لوکاکو متمرکز شد، هم از نظر نحوه واکنش او و هم به جنجال‌های ناشی از مصاحبه او و اینکه آیا طرفداران به سرعت اعمال او را می بخشند یا خیر. توخل به نوبه خود از هواداران خواسته بود تا شماره 9 خود را حفظ کنند و به طور کامل از تیم حمایت کنند. همانطور که مشخص شد، هنگام تشویق تیم‌ها درست قبل از شروع بازی، هواداران نه تشویق کردند و نه نام لوکاکو را هو کردند و در حقیقت، او در بازی‌ای که چلسی بر آن مسلط بود، قهرمان تیمش نبود. از بین تمام بازیکنانی که 90 دقیقه را کامل کردند، او کمترین لمس توپ را داشت و فرصت‌های زیادی را برای شوت‌زنی یا گلزنی از دست داد.

او در نیمه اول یک ضربه سر مناسب را به بیرون زد، قبل از اینکه در اواخر وقت با شوت مستقیم به هوگو لوریس، یک ضربه سر عالی را هم هدر بدهد. به طور خلاصه، لوکاکو یکی از دلایل اصلی عدم پیروزی چلسی با اختلاف بیشتر بود.

چرخش توخل به ترکیب 4-4-2 برای اولین بار از زمانی که سال گذشته هدایت این تیم را برعهده گرفت، کونته را غافلگیر کرد اما کاملاً دقیق اجرا شد. هم انگولو کانته و هم تیاگو سیلوا قبل از شروع بازی تست کووید-19 مثبت داشتند و با توجه به اینکه آندریاس کریستنسن، ریس جیمز، تروو چالوبا و بن چیلول قبلاً از لیست بازی خارج شده بودند، توخل به سادگی مجبور شد با یک مدافع میانی کمتر از حد معمول بازی کند.

 سرمربی سابق پاری سن ژرمن در کنفرانس خبری پس از بازی خود توضیح داد: «تیاگو و انگولو هر دو قرار بود در ترکیب ثابت بازی را شروع کنند. ما دیروز (سه‌شنبه) در آخرین لحظه تصمیم گرفتیم که به یک دفاع چهار نفره برویم و بچه‌ها بسیار متعهد و متمرکز بودند تا همانطور که ما بازی می‌کردیم، بازی کنیم. خوب بود و همیشه منصفانه نیست که از هیچ اجراهایی مانند حکیم [زیچ]، شائول و ملنگ [سار] بیشتر مطالبه کنیم. هر سه امروز فوق‌العاده بودند. این ما را بسیار خوشحال می‌کند زیرا این یک برد کاملا شایسته در برابر یک حریف قدرتمند بود.»

مطمئناً عملکرد قابل توجهی بود. به دلیل سیستم جدید، چلسی تحت هدایت توخل وارد قلمروی ناشناخته می‌شد، اما، درست مانند بازی مقابل لیورپول، بازیکنان به سختی پاسخ تحسین برانگیزی به این تصمیم دادند و نشان دادند که می توانند ترکیب دیگری را به کارنامه خود اضافه کنند. این نمایش تقریباً بی‌نقص از سوی میزبان بود، و تنها پایان بازی آنها را ناامید کرد، و برای توخل، اعتبار بیشتری از زیرکی تاکتیکی او ارائه کرد، البته اگر به مدیریت انسانی‌اش اشاره نکنیم.

پس از نتایج ضعیف و به دنبال آن مصاحبه لوکاکو، چلسی و سرمربی آنها به راحتی می توانستند در یک بحران دیگر غرق شوند. کونته و بسیاری دیگر از سرمربیان سابق چلسی پیش از این در مواقع سخت و فشار شدید شغل خود را از دست داده‌اند. توخل، با این حال، یک موقعیت دشوار را به طرز استادانه ای مدیریت کرد و الهام بخش دو عملکرد مثبت مقابل دو تیم برتر بود.

او آموخته است که از حمایت کامل کارفرمایانش برخوردار است و پتر چک و مارینا گرانوفسکایا از سرمربی دربرابر لوکاکو حمایت می کنند. اکنون مشخص شده که ملی پوش بلژیکی تنها یک گزینه در اختیار دارد: سرش را پایین بیاورد و سخت تمرین کند! لوکاکو پذیرفته که خودش این آشفتگی را ایجاد کرده و اکنون مصمم است اعتماد هواداران را به دست آورد.

با دیدن آن، توخل عاقلانه تصمیم گرفت که از اپیزود بیشتر از آنچه لازم بود، استفاده نکند. او ممکن است از اقتدار خود استفاده کرده باشد، اما گویا بود که او پس از بازی به سرعت لوکاکو را به خاطر تلاشش تمجید کرد. توخل به خبرنگاران گفت: "او پرتلاش، درگیر، قوی بود و تعهد زیادی در کار دفاعی ما نشان داد که مهم بود. او همیشه خطرناک بود و از بدنش به خوبی استفاده می کرد. او همیشه در موقعیت های خطرناک قرار می گرفت. من صادقانه انتظارش را داشتم زیرا روملو می تواند فشار و ناملایمات را تحمل کند. به نظر می رسید او پس از تصمیم گیری، پس از پایان مذاکراتمان و پس از پایان مذاکراتش، آرام بود. تصمیم گرفته شد و من احساس کردم که او به اندازه کافی آرام است تا بتواند چنین اجرایی را پیاده کند."

توخل می تواند چند بازی ضعیف یک بازیکن را ببخشد اما او از نظر تلاش و حرفه ای چیزی کمتر از 100 درصد انتظار ندارد. لوکاکو اکنون این راه سخت را آموخته است. اما او و چلسی می توانند برای هم بهتر باشند. توخل فقط نظم را در استمفوردبریج برقرار نکرده است. او همچنین هدف اصلی فصل تیمش را به مسیر اصلی بازگردانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز