خبرگزاری کار ایران

حیدری: وزیر ورزش قول دادند به وضعیت دو منجی رسیدگی کنند و از طریق منابع مختلف اعتبار لازم برای پرداخت دیه را تامین کنند.

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۹۶۷

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی درباره جلسه با دکتر سجادی گفت: دکتر سجادی قول دادند به وضعیت دو منجی رسیدگی کنند و از طریق منابع مختلف اعتبار لازم برای پرداخت دیه را تامین کنند.

مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی درباره جلسه روز چهارشنبه با دکتر حمید سجادی وزیر ورزش در محل فدراسیون در گفت‌وگو با ایلنا تصریح کرد: آقای سجادی روز چهارشنبه همراه با علی رغبتی مدیرکل دفتر نظارت و برنامه ریزی و دکتر کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی  وزارت ورزش با حضور در محل فدراسیون نجات غریق و غواصی ضمن بازدید از بخش های مختلف این فدراسیون جلسه‌ای را با حضور اعضای فدراسیون برگزار کردیم. ما گزارش کامل و چکیده‌ای از فعالیت های فدراسیون در بخش های مختلف ارائه دادیم و ایشان هم با استقبال از فعالیت و سخت کوشی کلیه اعضا در راستای رسیدن به اهداف و خدمت رسانی برای بهبود و پیشرفت نجات غریق تشکر کردند.
رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی درباره گزارش وضعیت منجیان غریق به وزیر ورزش گفت: گزارشی از اهمیت کار منجیان به ایشان ارائه دادم و اشاره ای به شرایط دو نفر از منجیان که از دو سال پیش و بعد از انجام ماموریت خود به دلیل آسیب وارد شده به فرد دچار حادثه، در زندان به سر می برند.  در همین رابطه حمید سجادی گفتند، آنطور که به من گزارش شد دو منجی غریق کشورمان در حین ماموریت و با وجود نجات دادن افراد حادثه دیده دچار مشکل شدند. ظاهرا افرادی که درگیر حادثه و مشکل غرق شدگی شده بودند با کمک منجیان جان‌شان نجات پیدا کرده اما به خاطر کمبود اکسیژن دچار آسیب مغزی شدند و همین مسئله شکایت خانواده  را به دنبال داشته است. در نتیجه منجیانی که در آن حادثه حضور داشتند با وجود انجام ماموریت خود، زندانی شدند چراکه توان پرداخت دیه را نداشتند. ایشان هم با بیان اینکه با پرونده عجیب و غریبی مواجه هستیم، گفتند: وظیفه‌مان است که این موضوع را بررسی و از طریق منابع مختلف اعتبار لازم برای پرداخت دیه را تامین کنیم. دست به دست هم بدهیم تا این امر محقق شده و این دو منجی هم به آغوش خانواده بازگردند. منجیان غریق فعالیت معنوی و خداپسندانه ای دارند. برای عزیزی که دچار آسیب شده  است هم آرزوی سلامتی دارم.

حیدری: وزیر ورزش قول دادند به وضعیت دو منجی رسیدگی کنند و  از طریق منابع مختلف اعتبار لازم برای پرداخت دیه را تامین کنند.

 رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با یادآوری اینکه کرونا فعالیت استخرها و اماکن آبی را به طور کامل تعطیل کرد، گفت: با این حال فعالیت های آموزشی فدراسیون با برگزاری دوره های وبینار پیگیری شد ضمن اینکه بعد از بازگشایی استخرها هم برگزاری این دوره ها را همزمان در بخش تئوری، در بخش عملی هم دنبال می کنیم. 

 

ما گزارشی از وضعیت ساحل ها، فعالیت منجیان و استقرار آنها ارائه کرد و به موضوع الزامی شدن انعقاد قرارداد و بیمه آنها اشاره کردیم. در این زمینه با تاکید بر اهمیت کار ناجیان و ابعاد معنوی و ارزشی آن و همچنین  مصائبی که به خاطر نابسامانی وضعیت قراردادی‌شان با آن مواجه بودند، خاطرنشان کرد: با پیگیری فدراسیون و ابلاغ وزارت ورزش باشگاه‌ها، استخرها و اماکن آبی ملزم به انعقاد قرارداد رسمی با منجیان و تعهد به بیمه آنها بر اساس بیمه تامین اجتماعی کار شدند. 

 

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان اینکه مباحث حقوقی از جمله مواردی است که از زمان حضور در این فدراسیون به شدت به آن تاکید داشته ایم و دوره های آموزشی متعددی را هم در این خصوص  برگزار کرده ایم. همچنین به تفاهم نامه امضا شده میان فدراسیون نجات غریق و غواصی با وزارتخانه ها و نهادهای مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه و باتوجه به فعالیت ۳۳ هزار معلم ورزش در آموزش و پرورش می توانیم ۳۳ هزار نفر به عنوان «سفیران نجات غریق» به جمعیت فعال در این زمینه اضافه کنیم که این خود به کاهش آمار مغروقین کمک می کند.

 

وی با بیان اینکه کاهش مغروقین از اولویت های فدراسیون است، تصریح کرد: در این رابطه و برای کاهش آمار اقداماتی متعددی داشته ایم از جمله اینکه هفته اول خردادماه را به عنوان هفته پیشگیری از غرق شدگی اعلام کردیم و طی آن فعالیت های زیادی به منظور آگاهی رسانی و فرهنگ سازی انجام دادیم. 

 

رئیس فدراسیون با اشاره به تدوین برنامه راهبردی فدراسیون برای چهار سال آینده اشاره ای هم به برگزاری مسابقات نجات غریق قهرمانی کشور در هر دو بخش مردان و بانوان داشت و گفت: اینکه این رقابت ها بعد از دو سال تعطیلی - به دلیل کرونا- به میزبانی آمل برگزار شد. نفرات منتخب این رقابت ها برای مسابقات جهانی ایتالیا که سال آینده برگزار می شود، به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد. 

 

 

حبیت خمجانی نیز  گزارشی از فعالیت های آموزشی ارائه کردند که بیشترین صدمه در دوره کرونا متوجه منجیان شد که به خاطر تعطیلی استخرها و اماکن آبی فعالیت های شان متوقف شد. با این حال با برنامه ریزی  فدراسیون از برگزاری دوره های ویژه آنها غافل نشدیم. در این زمینه و در راستای آموزش و همسان سازی منجیان کانال آموزشی ایجاد شد و فعالیت های آموزشی به صورت شبکه ای در سراسر کشور پیش رفت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز