خبرگزاری کار ایران

دوشان ولاهوویچ: آشنایی با پدیده صربستانی سری آ

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۴۰۴

تنها روبرت لواندوفسکی در سال جاری بیشتر از این مهاجم صربستانی گلزنی کرده است.

به گزارش ایلنا، سال گذشته در این زمان، دوشان ولاهویچ اولین بحران اعتماد به نفس خود را تجربه می کرد. او اکنون یکی از محبوب ترین بازیکنان فوتبال جهان است. دلیل چنین تغییر سریع و چشمگیری چیست؟ یک پنالتی!

در 16 دسامبر 2020، فیورنتینا در استادیوم آرتمیو فرانچی از ساسولو میزبانی کرد. در آن زمان، ولاهوویچ برای شروع در ترکیب اصلی انتخاب شد، اما در 10 بازی قبلی خود در سری آ فقط یک گل به ثمر رسانده بود. کودکی که زمانی خود را "ایبراهیمیویچ بلگراد" توصیف کرده بود، دچار شک و تردید شده بود. با این حال، وقتی او یک پنالتی دقیقه 35 را تبدیل به گل کرد، همه چیز تغییر کرد. او اعتراف کرد: «مثل یک نفس تازه بود؛ به من زندگی بخشید. از آن لحظه، کار آسان تر شد."

 این هم اغراق نیست. آن ضربه پنالتی موفقیت‌آمیز نقطه عطفی بزرگ در دوران جوانی او بود، و ولاهوویچ سال را با گلزنی در سه بازی متوالی، از جمله یک پایان خوب در پیروزی 3-0 خارج از خانه مقابل یوونتوس، به پایان رساند. اما در سال 2021، ولاهوویچ به سطح بالاتری رفته است. در جوایز اخیر توپ طلا هیچ کس نام بازیکن صربستانی را ذکر نکرد، در حالی که جایی برای او در لیست 23 نفره FIFPro World XI نیز وجود نداشت. با این حال، ولاعوویچ بدون شک بهترین ستاره فوتبال در سال 2021 بوده است. او تنها در سال جاری 32 گل در سری آ به ثمر رسانده است. در سراسر پنج لیگ برتر قاره اروپا، تنها رابرت لواندوفسکی (42) بیشتر از او گلزنی کرده است. کاری که او در 21 سالگی انجام می دهد، به معنای واقعی کلمه تاریخی است. تنها یک بازیکن در 60 سال گذشته در یک سال تقویمی گل های بیشتری نسبت به او در سری آ به ثمر رسانده است: کریستیانو رونالدو.

دوشان ولاهوویچ: آشنایی با پدیده صربستانی سری آ

مهاجم سابق یوونتوس در سال 2020 به 33 گل رسید، اما ولاهوویچ هنوز دو بازی دیگر برای پشت سر گذاشتن این آمار دارد. چه او این کار را انجام دهد یا نه، ولاهوویچ قابل توجه‌ترین ستاره در بازار نقل و انتقالات ژانویه خواهد بود. البته فیورنتینا از از دست دادن کاپوکانونیر [برترین گلزن] سری آ در نیمه فصل بیزار است.

ویولا تحت هدایت وینچنزو ایتالیانو که در تابستان از اسپتزیا به این تیم آمد و در حال حاضر در رده پنجم جدول قرار دارد، فوتبال فوق العاده‌ای بازی می‌کند. تحت تاثیر قرار دادن فوتبال اروپا برای آنها یک هدف بزرگ است، اما به شرط ماندن ولاهوویچ، و این به هیچ وجه قطعی نیست. قرارداد این ملی پوش صربستانی در تابستان 2023 به پایان می رسد و او مطلقاً قصد تمدید ندارد.

فیورنتینا به نوبه خود معتقد است که آنها پیشنهادی سخاوتمندانه به ولاهوویچ ارائه کرده‌اند ولی قصد ورشکستگی باشگاه را فقط برای حفظ او ندارند. جو بارون مدیر ویولا به مدیاست گفت: "ما پیشنهاد خود را ارائه کردیم و تغییری نخواهد کرد. دوشان و عواملش آن را قبول نکردند. مردم باید محیطی را بشناسند که به آن‌ها چیزهای زیادی داده است. پیشنهاد ما افزایش یافت و افزایش یافت، اما در یک نقطه خاص، مجبور شدیم حدی را تعیین کنیم. این باشگاه قبلا 90 میلیون یورو (76 میلیون پوند / 101 میلیون دلار) درآمد داشت و اکنون، پس از کووید-19 و مسائل مختلف دیگر، حدود 72 میلیون یورو (61 میلیون پوند / 81 میلیون دلار) درآمد دارد، بنابراین ما باید این را در نظر بگیریم. محدودیت هایی وجود دارد، باید برای تیم احترام قائل شد و تصمیماتی وجود دارد که فیورنتینا به سادگی نمی‌تواند آن را در نظر بگیرد.»

و به همین دلیل، ویولا نیز حاضر است ولاهوویچ را رها کند. همانطور که رومئو آگرستی از GOAL در ماه گذشته فاش کرد، فیورنتینا قیمت 80 میلیون یورویی (68 میلیون پوند / 90 میلیون دلار) را برای فروش او گذاشته است و با توجه به تعداد زیادی از باشگاه‌های لیگ برتری که علاقه مند به جذب این بازیکن هستند، محتاطانه خوشبین هستند که حتی بیشتر از این قیمت گذاری کنند. آرسنال و تاتنهام هر دو مشتاق هستند، در حالی که گفته می شود نیوکاسل اکنون حاضر است تا 100 میلیون یورو (85 میلیون پوند / 112 میلیون دلار) برای جذب او بپردازد.

سپس، یوونتوس است که به شدت دوست دارد او را به خدمت بگیرد، اما به شدت کمبود پول دارد. مطمئناً درک اینکه چرا ولاهوویچ مورد تقاضا است آسان است. او بازیکنی در فرم هیجان انگیز است و فضای زیادی برای پیشرفت بیشترش هم وجود دارد. او مطمئنا مصمم به انجام این کار است. این یک بازیکن جوان با نگرش بد یا اخلاق کاری ضعیف نیست. فرانک ریبری در این زمینه برای رشد او مهره کلیدی بود. در زمان حضور این بازیکن فرانسوی در فیورنتینا، او دو ساعت زودتر در تمرینات حاضر می شد. چنین فداکاری و تعهد به بهبود مستمر خود تأثیر عمیقی بر ولاهوویچ داشت.

دوشان ولاهوویچ: آشنایی با پدیده صربستانی سری آ

او به کوریره دلو اسپورت گفت: «اگر ریبری این کار را می‌کرد، پسری که تقریباً 38 سال داشت و همه چیزهایی را که یک بازیکن می‌توانست به دست بیاورد، به دست آورده بود، من چگونه نمی‌توانستم، به عنوان یک پسر جوان که هنوز باید خودش را ثابت کند، این کار را انجام بدهم؟ پس به خودم می‌گفتم که برو و او را تماشا کن یا در رختخواب بمان - این یک کاری بود که نمی توانستم به خودم اجازه انجام آن را بدهم."

این دو بازیکن در نهایت صمیمی شدند و ولاهوویچ فاش کرد که او و "برادر بزرگش" ساعت ها با هم صحبت می کنند و این فقط در مورد فوتبال نبود. او توضیح داد: "از همان ابتدا، او توصیه‌های عملی زیادی در زمین به من داد، اما در کنار آن به من کمک کرد. وقتی روحیه‌ام ضعیف شد، او با من صحبت کرد و به من گفت که تسلیم نشو. اینطوری فهمیدم که قهرمان شدن چه در زمین و چه در زندگی به چه معناست."

 ولاهوویچ به گستاخی متهم شده است، اما اصرار دارد که او فقط در زمین مغرور است و کاملا منطقی استدلال می‌کند که اعتماد به نفس برای یک مهاجم کلیدی است. او در مصاحبه ای با DAZN اعتراف کرد که در خارج از زمین، کمی دیوانه است، "اما نه به طرز بدی. من همیشه فریاد می‌زنم، شوخی می‌کنم و می‌خندم." با این حال، این بازیکن 21 ساله پیشرفت خود را به طور باورنکردنی جدی می‌گیرد و شرایط سایر مهاجمان از جمله ارلینگ هالند را مطالعه می‌کند. او بازیکن نروژی را "ماشین گلزنی و یک ربات" توصیف کرده است، اما می‌گوید در حالی که ستاره بروسیا دورتموند "مطمئنا سریع‌تر" از اوست، اما در سایر جنبه‌های بازی نمی‌توان بین آنها گزینه برتر را انتخاب کرد.

این ترکیب فروتنی و اعتماد به نفس در هر کاری که او انجام می‌دهد، مشهود است. وقتی فیورنتینا فصل گذشته میزبان میلان بود، اعجوبه سابق پارتیزان - که در لیست NXGN 2017 GOAL قرار گرفت - بیرون از رختکن میهمان منتظر اسطوره خود یعنی زلاتان ابراهیموویچ بود. مهاجم سوئدی پیراهن خود را به ولاهوویچ داد، آن را امضا کرد و این دو با هم عکس گرفتند.  یک بار دیگر به او گفته شد: "تسلیم نشو."

هنگامی که دو تیم در ماه نوامبر در فلورانس به مصاف هم رفتند، ولاهوویچ تصمیم گرفت ایبراهیموویچ را پس از دو گل زدن در پیروزی 4-3 که به شروع بدون شکست میلان در فصل سری آ پایان داد، ستایش کند. او به تلگراف توضیح داد: «من می دانم که از دست دادن چگونه است و نمی خواستم کسی را اذیت کنم.»

شاید ناچیز به نظر می رسید اما شواهد بیشتری از بلوغ ولاهوویچ ارائه شد. هیچ اشاره ای به این وجود نداشت که او اکنون به طور ناگهانی مانند مرد اصلی سری آ خودش را مسئول می‌داند بلکه او معتقد است از یک هوادار زلاتان به یکی از رقبایش تبدیل شده است. او افزود: "هر دیدار با میلان برای من ویژه است، زیرا همه می دانند که من در مورد ایبراهیموویچ چه احساسی دارم. اما من احساس نمی‌کنم که جانشین او هستم، زیرا برای رسیدن به سطح او راه زیادی در پیش دارم. فقط این واقعیت که او هنوز در سن 40 سالگی در سطح بالایی بازی می کند؛ همه چیز را در مورد عطش و شخصیت او گویاست."

دوشان ولاهوویچ: آشنایی با پدیده صربستانی سری آ

اعتقاد تزلزل ناپذیر ایبرا به توانایی های خود نیز به وضوح منبع الهام است و ولاهوویچ بیش از هر زمان دیگری نسبت به خود مطمئن است. تقریباً یک سال پس از آن پنالتی مهم، او این آخر هفته دوباره به مصاف ساسولو خواهد رفت، بازیکنی کاملاً متفاوت، در چارچوب ذهنی بسیار متفاوت. اکنون تنها شکی که او دارد این است که او بعداً به کدام باشگاه بزرگ اروپا خواهد پیوست!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز