خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک؛

مراسم تجلیل از دکتر فرهادی زاد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۸۳۹

آیین تجلیل از سالها خدمات ارزنده خانم دکتر مهین فرهادی زاد امروز با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان و روسای فدراسیون ها در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از کمیته ملی المپیک؛ در این مراسم که با حضوردکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، خانم طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته، دکتر مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش، دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته، حجت الاسلام نقویان، دکتر نصرالله سجادی مشاور عالی رئیس کمیته، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی،جمعی از مدیران و معاونین وزارت و روسای فدراسیونها، اعضای هیات اجرایی، روءسای کمیسیون های ورزشی کمیته ملی المپیک، جمعی از  نواب رئیس بانوان، دکتر سپیده گلیجانی مقدم مدیر موزه ، دکتر میر مشاور و مدیر حوزه ریاست کمیته، برگزار شد، از خانم دکتر مهین فرهادی زاد به پاس سالها خدمات ارزنده برای ورزش کشور بخصوص ورزش بانوان تجلیل شد.

 

خانم طاهره طاهریان، نایب‌رئیس بانوان کمیته ملی المپیک در ابتدای مراسم تجلیل از خانم دکتر فرهادی زاد ضمن تشکر ویژه از دکتر صالحی امیری بعنوان حامی ورزش و ورزشکاران بویژه بانوان اظهار کرد: در سال ١٣٦۵ ضمن معرفی برای مسئولیت ورزش زنان سازمان تربیت‌بدنی با خانم فرهادی‌زاد آشنا شدم و قرار شد که ما دو نفر ورزش بانوان را اداره کنیم و در آن تاریخ وارد اداره ورزش زنان شدیم.  

وی گفت: از آن زمان تا امروز افتخار آشنایی با یک دوست متدین، لایق و اخلاق‌مدار را دارم.

دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه این مراسم  اظهار کرد: امروز صحنه زیبایی‌ست و طی ۴ سال گذشته این لشگر زنان باغیرت و شرافتمند ما در این سالن حاضر شدند تا پیامی را به همه منعکس کنند که زنان ایران می‌توانند در توسعه ورزش قهرمانی جهش و تعالی فراگیر ایجاد کنند.

وی گفت: زن یعنی شرافت، اخلاق، انسانیت، مادر، آرامش و زهرای اطهر (س) و زنان طلایه‌داران اخلاق، فضیلت و معرفت هستند. ما مردان ایران‌زمین وام‌دار زنان باغیرتی هستیم که ۴۰ سال در حوزه‌های خانواده و اجتماع مسئولیت به دوش کشیدند و کفایت‌ و  لیاقتشان شان را به اثبات رساندند.

دکتر صالحی امیری افزود: ما قدردان زحمات تک‌ تک بانوان هستیم؛ امروز فقط از خانم فرهادی‌زاد تجلیل نمی‌کنیم و به تقدیر از شخصیت، انسانیت و فضیلت می‌پردازیم. امروز خانم‌ها راه و روش رسیدن دختران به قله‌های فردا را مشخص کردند. زنان ما پس از انقلاب ثابت کردند که نیمی از اجتماع هستند و خداوند به همه انسان‌ها کرامت داده است .

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: اگر بناست کارنامه زنان را بشکافیم، خود مثنوی خواهد شد. همه امروز می‌خواهند یک پیام را منتقل کنند که هر کس پیام انسانیت و فضیلت را دنبال کند، نزد خدا و خلق خدا تجلیل خواهد شد.

وی گفت: روزگار سختی سپری شده است و امروز در بازی های المپیک دختران ما با غرور و غیرت ایرانی می‌درخشند. ما در موزه ملی المپیک، ورزش و پارالمپیک تصمیم گرفتیم که تالاری مستقل برای نام‌آوران بانوی ایران افتتاح کنیم. زن به آن جا می‌رسد که جبرئیل بر او نازل شود و این اوج ارزش زنان است و هر چیزی جز این یعنی تحریف.

دکتر صالحی امیری تصریح کرد: امروز دختران ورزش ایران هویت و درخشش دارند، به دلیل حضور چنین بانوانی در این جمع است. اگر درخت ورزش بانوان سبز شده، به خاطر این ریشه‌هاست. به جهانیان این پیام را می‌دهیم که بین زنان و مردان هیچ تبعیضی قائل نیستیم و عطش قهرمانی بین زنان و مردان یکسان است که نیمی از این جامعه زنان هستند و این سیاست قطعی ماست. برابری عدالت است، نه تساوی و حق مسلم نیمی از جامعه یعنی قهرمانی در سکوها.

وی ادامه داد: با اعزام دختران به رقابت‌ها فقط به سکو چشم ندوخته ایم و این باعث ارتقای پرستیژو جایگاه  نظام ماست.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: در افکار عمومی جهانیان به ناحق نگاهی تبعیض‌آمیز شکل گرفته که باید تغییر کند. نه به جزمیت و تحجر می‌اندیشیم و نه به ولنگاری اما زنان ما می‌توانند با اعتقادات در سکوها بدرخشند.

وی گفت :خانم فرهادی‌زاد دو  ویژگی خاص اخلاق‌مداری و تلاش وخستگی‌ناپذیر برای رسیدن به اهداف داشته و دارد که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

در ادامه مراسم دکتر مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان گفت : ریشه‌های درخت ورزش بانوان در این جمع حضور دارند و مزیت نسبی ورزش ایران در آینده همین هست. اگر رشادت‌ها و پشتکار بعضی از بانوان در دهه ٦٠ نبود، هرگز این توفیقات حاصل نمی‌شد.

وی افزود: این رسم خوب است و جامعه به تجلیل از بزرگان خود در قید حیات زنده می‌ماند. خانم‌های ورزش ما که این کار بزرگ را پایه‌گذاری کردند، برای ورزش بسیاری از کشورهای اسلامی کار کردند. یکی از قهرمانان تُرک در بازی‌های سال ۲۰۱۱ از دختران ایرانی انگیزه گرفت و کار این بزرگواران جغرافیای جهان اسلام را نشانه رفت.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: این حجاب ورزشی مدیون و مرهون این پایمردی هاست. در این ۲ سال همکاری‌ با خانم فرهادی‌زاد، جز صداقت، فداکارای و حسن مدیریت چیزی ندیدم و ایشان حامی سر سخت ورزش بانوان هستند که از این رو برای همیشه شکر‌گزار این زحمات هستیم.

 

مراسم تجلیل از دکتر فرهادی زاد

دکتر نصراله سجادی  مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک نیز دربخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: نیمی از عمرم یعنی قریب به ۳۵ سال را در هم‌کاری با خانم فرهادی‌زاد در سازمان تربیت‌بدنی، وزارت‌خانه‌های ورزش و جوانان و آموزش پرورش و کمیته ملی المپیک سپری کردم. ایشان به شکل آسانسوری بالا نرفتند و طبقه طبقه به مدارج رسیدند که باعث نمونه‌ شدن‌شان شده است .

سجادی ادامه داد: ایشان دانش تجربه کافی دارند و به شکل خیلی خوبی از این تجربیات و دانش بهره بردند. ورزش بانوان از سال ٦۵ شکل جدی‌اش را با فرهنگی جدید در جامعه آغاز کرد که در آن زمان تعداد زیادی از افراد این امر را منع می‌کردند و تحجرهایی وجود داشت. ایشان و چند نفر دیگر معمار اصلی ورزش بانوان پس از انقلاب هستند و من افتخار همکاری با ایشان، خانم‌ها محمدیان و طاهریان را داشته‌ام.

در بخش دیگری از این مراسم محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال گفت : بیان خدمات ۳۵ ساله خانم فرهادی‌زاد در مدت محدود سخت است. با مشکلات بسیاری مواجه بودیم که در حال حاضر عادی شده است . ورزش بانوان پس از انقلاب مدیون زحمات این هاست. رهبری کار در دست ایشان بود و مرهون‌شان هستیم.

فریبا محمدیان نایب‌رئیس بانوان فدراسیون والیبال نیز گفت: باید از این رویکرد و اندیشه کمیته ملی المپیک و شخص دکتر صالحی‌امیری تشکر کنم که فرهنگ تکریم را نهادینه کردند. از اسطوره ورزش بانوان ایران و مسئولان سپاس‌گزاریم که ما را دور هم جمع کردند تا نکوداشت یکی از مدیران ارزشمند ورزش کشور را داشته باشیم.

وی گفت: من شاگرد خانم فرهادی‌زاد هستم و اگر به من بگویند سه  واژه درباره ایشان بگو بگو؛ می گویم ایشان مدیری واجد شرایط، خستگی‌ناپذیر و شوکت‌آفرین هستند و ورزش کشور باید از مدیران و ظرفیت‌های این‌ افرادی بهره‌مند باشد.

در بخش های مختلف مراسم  امروز  دکتر فریده شجاعی و  دکتر اتقیاء با سخنانشان و خانم یوسفی، استاد گائینی و زهرا نعمتی نیز  با ارسال کلیپ هایی  که پخش شد از دکتر فرهادی زاد تجلیل کردند.

 

دکتر مهین فرهادی زاد

دکترمهین فرهادی زاد نیز در مراسم امروز ضمن تشکر از همه حاضرین اظهارکرد: خدا را شاکرم که به من منت گذاشت تا بخشی از عمرم را در جمع شما عزیزان در دستگاه های مختلف آموزش و پرورش و ورزش حضور داشته باشم؛  سعی کردم هرآنچه از انسانیت و اخلاق از همکاران طی تمام این سالها فراگرفتم را به کار گیرم.

وی افزود: از تمام عزیزانی که به من فرصت دادند  و زمینه های لازم را فراهم کردند  تا علاوه بر خدمت در بخش های مختلف ورزش، ۱۷ سال در دانشگاه تدریس کنم، بسیار قدردانم.

دکتر فرهادی زاد ادامه داد: در واقع تجربیات بزرگی را که در ۳۹ سال فعالیت و خدمتگذاری در دو بخش آموزش و مدیریت در ورزش کسب کردم مدیون تمامی همکارانم در وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها هستم که فرصت دادند تا در کنارشان تجربه و آزمون و خطاکنم و بخصوص دکتر سجادی که زمینه آموزش در بعد فنی بین المللی را برای من فراهم کردند بسیار قدردانم.

وی تاکید کرد:  به هیچ وجه در فضای بانوان چه آموزشی، چه ورزشی و سایر بخش ها  نمی شود یکنفر کار کند و هراتفاق خوبی که در ورزش بانوان طی تمام این سالها  رخ داده است حاصل تلاش  آموزش و پرورش، دانشگاه ها، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بوده است.

وی افزود: از سال ۶۵ تمام تلاشم را کردم که با وجود بی تجربگی اما یاد بگیریم و در تمام این سالها خانم طاهریان عزیز در کنار من بود و مسیر را به من یاد داد و از من حمایت  و  زمینه رشد ورزش زنان را فراهم کرد .

فرهادی زاد تاکید کرد: ازبرادرانی که بعنوان مسئولان فدراسیون ها در تمام این سالها بخصوص در بخش فرهنگی و معاونین عزیز وزارت ورزش که طی دوسال خدمتم در این وزارتخانه مسیر ورزش بانوان را هموار کردند تا بخش ورزش بانوان با آرامی و بدون تنش به کار خود ادامه دهد قدردانی می کنم.

وی افزود:اما نواب رئیس فدراسیون ها با آرامش و پیگیری فراوان ، مسیر فعالیت های دختران را هموار می کنند، البته همه می دانیم که به جز حمایت های روسای فدراسیون ها کارهای سختی وجود دارد که فقط با تلاش نواب رئیس انجام می شود و ما می توانیم دختران ما را روی سکو ببینیم.

وی ادامه داد: همچنین قدردان زحمات معاونان ورزش بانوان در استانها هستم چراکه  در تحول ورزش دختران در استان ها نقش بسزایی داشتند.

فرهادی زاد در پایان ضمن تشکر از خانواده اش و ذکر خاطره ای ازحضور دختران در بازی های آسیایی 1990 پکن تاکید کرد:  از دکترصالحی امیری ریاست محترم کمیته ملی المپیک برای این فرهنگ سازی و تحولی که در تجلیل از پیشکسوتان و تلاشگران ورزش ایجاد کرده بسیار سپاسگزار و قدردان محبت های ایشان وخانم طاهریان و سایر عزیزان در کمیته ملی المپیک هستم.

تجلیل از خانم دکتر فرهادی زاد

در پایان این مراسم نیز از سوی کمیته ملی المپیک،کمیته ملی پارالمپیک و برخی فدراسیون های ورزشی و هم دوره های وی با اهدای لوح سپاس و هدایایی از دکتر فرهادی زاد به پاس سالها خدمت به ورزش کشور تقدیر و تجلیل بعمل آوردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز