خبرگزاری کار ایران

آقای رئیس جمهور!خودتان به داد ورزش برسید /برای بازدید سرزده بعدی به فدراسیون فوتبال بروید!

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۶۵۸

با گذشت بیش از 100 روز از شروع به فعالیت دولت سیزدهم،رویه ریاست جمهور در بحث سیاست داخلی بیش از پیش روشن شده است.

به گزارش ایلنا،اینک می توان با قاطعیت گفت یکی از خطوط اصلی حرکتی کابینه آیت الله رئیسی،وجهه مردمی بودن آن است.خط مشی ای که اخیرا در مستند روابط عمومی ریاست جمهوری با شعار اصلی مردم نامحرم نیستند،رخ نموده و در پیوست هر فعالیتی چنین توقعی از مجموعه دولت وجود دارد.

با این تفسیر کوتاه،توجه ریاست محترم جمهور را به بحث مهم و حیاتی وزارت ورزش و جوانان جلب می کنیم و از آنجا که از اهمیت و جایگاه مهم و ارزشمند افکار عمومی در بین مشاوران رسانه‌ای وی باخبریم، از آنان می‌خواهیم در اولین فرصت مباحث را در نزد آیت‌الله رئیسی بررسی کرده و نتایج را به اطلاع افکار عمومی برسانند تا نمره ضعیف وزیر ورزش و جوانان در این مدت بر معدل عملکردی کابینه تاثیر منفی نگذارد.

 در نشستی که پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، با حضور آیت الله رئیسی و جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان مدیریتی ورزش در مرکز فرهنگی شهدای سرچشمه تهران برگزار شد فرصتی هم به حمید سجادی داده شد تا بستر وزارت را برای آینده خود رقم بزنید. او  آن شب چند مبحث را طرح کرد که در ذیل می آید:

الف_وزارت ورزش را باید ورزشی‌ها اداره کنند و چهره‌های سیاسی و ناآشنا به امور ورزش در مسندهای دیگر اثرگذار باشند.

ب_شرکت تجهیز و توسعه به دلیل عدم کارایی باید منحل شود چون حیات خلوت شده است.

ج_بخش جوانان باید متحول و اثرگذار باشد.

د_باشگاههای پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار شوند و توسط خود پیشکسوتان دو باشگاه مدیریت گردند.

ه_فدراسیون ها باید خودکفا شوند و شفاف و به دور از هرگونه فساد احتمالی مدیریت گردند

 

اینک به بررسی آنچه سجادی در آن جلسه وعده داده بود می پردازیم.

آیا وزارت ورزش را ورزشی ها می گردانند؟مگر شرکت توسعه حیات خلوت نبود؟!

سجادی تغییرات را ابتدا با حوزه وزارتی که در واقع مربوط به امور اجرائی دفتر خودش می‌شود، آغاز کرد. او اسماعیل احمدی را به‌عنوان مشاور وزیر در امور ایثارگران و سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد. مشاور فرمانده کل بسیج، معاون روابط‌عمومی سازمان بسیج مستضعفین، مؤسس و مسئول سازمان بسیج رسانه و عضو شورای مرکزی سازمان بسیج دانشجویی، عضو شورای مرکزی قرارگاه راهیان نور کشور و دبیر شورای انتخاب شهدای شاخص سال از ‌جمله سوابقی است که خبرگزاری برنا در معرفی احمدی منتشر کرده است. نکته دیگری که اهالی ورزش این روزها درباره احمدی مطرح می‌کنند، مداحی او در مراسم اهل بیت است.

‌وزیر ورزش در ادامه سراغ شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی رفت و علیرضا عاصم‌یوسفی را به‌عنوان مدیر این شرکت منصوب کرد. یوسفی در حالی این سمت را گرفته که تهیه‌کننده‌ای ناشناخته در سینما و تلویزیون محسوب می‌شود و آشنایی چندانی با زیرساخت‌های ورزشی ندارد. شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی یکی از بخش‌های زیرمجموعه این وزارتخانه بوده که متأسفانه با وجود داشتن مسئولیت‌های بسیار، نتوانسته کارنامه قابل دفاعی در قبال تعهداتی که دارد، داشته باشد. آمار بسیار بالای مجموعه‌های ورزشی نیمه‌کاره در سراسر کشور، بدون تردید دلیل روشنی بر ضعف مدیریتی حاکم بر این شرکت است. انتظار می‌رفت فردی آشنا به این حوزه و حداقل ورزشی انتخاب شود تا دست‌کم باری از روی دوش ورزش بردارد. جالب اینجاست که انتصاب عاصم‌یوسفی در حالی با انتقادهای زیادی همراه است که او نیز در اقدامی جنجالی، احمد مددی، مدیرعامل سابق و پرحاشیه استقلال را به‌عنوان مدیر ورزشگاه آزادی گمارده است. البته سجادی نیز از مخالفان مددی است و به خاطر بحران و ناکامی استقلال برای خروج او چراغ سبز نشان داد. دراین‌باره اما گفته می‌شود با فشارهایی که از بیرون به سجادی وارد شده، به ناچار مدیریت ورزشگاه آزادی را برای مددی در نظر گرفته‌اند.

‌انتصاب بعدی مربوط به معاونت امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارتخانه است. بنیامین شکوه‌فر در حال حاضر حکم سرپرستی این معاونت را گرفته است. مدیرکلی دفتر ویژه دولت در مجلس، مدیرکلی حقوقی، امور مجلس و استان‌های سازمان ملی جوانان و مدیرکلی امور مجلس وزارت ورزش و جوانان در کارنامه فعالیت‌های مدیریتی و اجرائی شکوه‌فر به ثبت رسیده است.

‌وحید یامین‌پور و سینا کلهر گزینه‌های دیگری هستند که حمید سجادی معاونت امور جوانان و فرهنگی و همگانی وزارت ورزش را به آنها سپرده است. درباره یامین‌پور اهالی ورزش انتقاد خاصی ندارند؛ چراکه امور جوانان در گذشته به صورت مجزا و در قالب سازمان ملی جوانان اداره می‌شد، اما با وزارتخانه‌شدن ورزش این سازمان نیز به‌عنوان یکی از معاونت‌های وزارت ورزش درآمد. بااین‌حال، اگر بخواهیم سوابق مدیریتی یامین‌پور را بررسی کنیم، او نیز در حوزه جوانان سابقه‌ای ندارد. وحید یامین‌پور چهره‌ای رسانه‌ای است که از او به‌عنوان یکی از مؤسسان سازمان هنری رسانه‌ای اوج و از مدیران اولیه شبکه افق نام برده می‌شود. او هم‌اکنون به‌عنوان رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و عضو هیئت‌علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد تهران شرق و مدرس دانشگاه امام صادق است. یامین‌پور در حالی به‌عنوان مجری در تلویزیون هم فعال است که اجراهایش همیشه در نقد دولت حسن روحانی و برجام بود.‌ سرپرستی سینا کلهر در معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی از همه عجیب‌تر است. او اگرچه دکترای سیاست‌گذاری فرهنگی از دانشگاه باقرالعلوم دارد، اما سوابق مدیریتی‌اش بی‌ارتباط با حوزه ورزش است؛ مهم‌تر از همه اینکه شناخت چندانی از توسعه ورزش همگانی ندارد.

سینا کلهر زمان احمد توکلی وارد مرکز پژوهش‌های مجلس شد. در دوره اخیر نامزد انتخابات مجلس بود و در فهرست اولیه اصولگرایان قرار داشت، اما نامش در فهرست نهایی قرار نگرفت. او ارتباط خوبی با بعضی اصولگرایان داشت و حتی در فهرستی که یک جریان نزدیک به مدیران احمدی‌نژاد منتشر کرده بودند، نام او دیده می‌شد.

 انتصاب مریم کاظمی‌پور در معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان تیز انتقادها را سمت حمید سجادی برده است. کاظمی‌پور کارنامه ورزشی پرباری ندارد؛ تنها رزومه برجسته او، نایب‌رئیسی فدراسیون تیروکمان در بخش زنان است؛ آن‌هم در دوره‌ای که مرضیه اکبرآبادی معاونت بانوان وزارتخانه بود. اکبرآبادی مدیری بود که همیشه به سرسختی در برابر ورزش زنان معروف بود. هرچند تحصیلات کاظمی‌پور ورزشی است و دکترا دارد، اما به‌ دلیل تجربه کم مدیریتی در سطح بالای ورزشی، خیلی‌ها او را ورزشی نمی‌دانند. از آنجا که او در ورزش نیروهای مسلح و بسیج نیز فعال بوده، شنیده می‌شود معرفی‌اش به این سمت بدون ارتباط با فعالیت‌های اخیرش در این دو نهاد نبوده است.‌ با این اوصاف، باید گفت حمید سجادی تا به الان نتوانسته انتظارات جامعه ورزش را برآورده کند و مسیر ایدئالی را برای اداره ورزش کشور پیش نگرفته است.

سرخابی ها خصوصی شدند؟

وعده دیگر سجادی،خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس و اداره آنان توسط پیشکسوتانشان بود.

در مقوله نخست که اتفاق جدیدی رخ نداده و در موضوع مهمی نظیر انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم اوضاع جالب نیست.

سجادی چند هفته است که درباره مدیرعامل و هیات مدیره پرسپولیس قول و قرار می گذارد ولی نتیجه ای حاصل نشده است.گفته می شود اسماعیل احمدی رئیس دفتر سجادی،با اکبر طاهری جلساتی داشته است.از سوی دیگر،نام شجاعی که همکار مهرعلیزاده،مدیر محبوب و مورد اعتماد سجادی بوده هم  به تازگی مطرح شده است.

سعیدلو هم که رئیس خود سجادی و معاون احمدی نژاد بوده کاندیدای مدیرعاملی پرسپولیس شده  است.

در حالیکه این اسامی اساسا این مورد تایید پرسپولیسی ها به هیچ عنوان نیست.ضمن اینکه صدری هم که در این مدت نتوانسته از مقبولیت پرسپولیسی ها برخوردار شود.

فوتبال،موفق ترین فدراسیون؟شوخی‌تان گرفته آقای دونده؟!

سجادی یا عامدانه یا جاهلانه درباره فدراسیون فوتبال هم از صفت موفق یاد کرده است.گویی او انبوهی از اتفاقات تلخ و منفی ماههای اخیر پیرامون فدراسیون فوتبال را ندیده یا نخواسته ببیند تا شائبه ها پیرامون رابطه خاص او با شهاب عزیزی خادم فزونی پیدا کند.

روشن است درباره فدراسیون فوتبال حرف و حدیث های بسیاری مستندا مطرح شده است که به نحوی به دستگاههای نظارتی هم منعکس شده و به نظر می رسد چنین صحبت هایی از سوی نفر اول ورزش کشور در تقابل با برخوردهای صورت گرفته توسط نهادهای مرتبط است.

این در حالی است که اگر گلایه های فدراسیون کشتی و دو میدانی و ژیمناستیک که به نوبه خود قابل اعتنا بوده و باید به آن رسیدگی شود را کنار بگذاریم.

3_ریاست جمهوری محترم بهتر است از آن نوع برخوردهایی که در قبال سایر وزارتخانه ها در این مدت انجام داده اند با ورزش داشته باشند.ظاهرا جناب وزیر علاقه ای به حل مشکلات ورزش ندارند و در همین مدت کوتاه کوهی از مشکلات تازه به ورزش کشور اضافه شده است.

برای همین آدرس ساختمان مخوفی را به  آیت الله رئیسی برای بازدید سرزده می دهیم که در این ماهها در آن اتفاقات فراوانی رخ داده است.

اتفاقاتی که به اطلاع ریاست محترم جمهور هم رسیده و حساسیت هایی برانگیخته ولی در نقطه مقابل وزیرکابینه ایشان در خواب عمیق پاییزی مانده است....شاید این خود نقطه شروعی برای تحول اساسی در ورزش باشد....

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز