خبرگزاری کار ایران

لواندوفسکی نیازی به توپ طلا ندارد!

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۸۵۱

لواندوفسکی برای اینکه اثبات کند بهترین بازیکن جهان است نیازی به توپ طلا ندارد.

به گزارش ایلنا، مهاجم بایرن مونیخ در رای گیری فرانس فوتبال پشت سر لیونل مسی قرار گرفت اما می‌داند که در حال حاضر هیچکس به خوبی او بازی نمی‌کند. رابرت لواندوفسکی باید برنده توپ طلا شود. درباره او هیچ شکی نیست. ممکن است بحث های موجهی وجود داشته باشد که آیا او باید امسال به مقام دوم پس از لیونل مسی بسنده می کرد یا خیر.

اما هیچ کس نمی تواند انکار کند که او در سال 2020، زمانی که رای دهندگان فرانس فوتبال تصمیم گرفتند رای را به دلیل همه گیری ویروس کرونا لغو کنند، شایسته برداشتن این جایزه بود. حتی مسی اعتراف کرد که شماره 9 بایرن مونیخ بهترین بازیکن جهان در سال گذشته بود.

مسی پس از کسب هفتمین توپ طلا دوشنبه شب در پاریس گفت: "رابرت، تو شایسته توپ طلای خود هستی. سال گذشته، همه موافق بودند که بگویند تو برنده بزرگ این جایزه بودی."

لواندوفسکی در سال 2020 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و بوندسلیگا شد، اما مسلما امسال در فرم حتی بهتری قرار داشت. بایرن علیرغم قهرمانی مجدد در بوندسلیگا، با رکوردشکنی لواندوفسکی، نتوانست در اروپا تا این حد پیش برود، جایی که غیبت مهاجم لهستانی به دلیل مصدومیت آشکار بود زیرا پاری سن ژرمن آن‌ها را از لیگ قهرمانان اروپا حذف کرد.

در سطح بین المللی نیز، عملکرد لواندوفسکی با لهستان چشمگیر بوده، به طوری که این مهاجم 11 بار در 12 بازی در 12 ماه گذشته گلزنی کرده است، از جمله سه گل از هر سه مسابقه در یورو 2020.

هرگز انتظار نمی رفت که لهستان به طور واقع بینانه برای قهرمانی اروپا رقابت کند و لواندوفسکی تا آنجا که می توانست برای کشورش تلاشش را انجام داد، از جمله کسب جایگاه در پلی آف جام جهانی، زیرا آنها پشت سر انگلیس در  مرحله مقدماتی به پایان رسیدند.

نادیده گرفته شدن برای توپ طلا در سال 2021 باعث نمی شود که این بازیکن 33 ساله شب های بی پایانی داشته باشد، اما لوتار ماتائوس، هافبک افسانه ای بایرن مونیخ می گوید که او قبلاً به هدف بعدی خود فکر کرده است: بوروسیا دورتموند.

بایرن روز شنبه برای درکلاسیکر به سیگنال ایدونا پارک می رود و برد برای تیم میهمان باعث می شود آنها چهار امتیاز از رقبای عنوان قهرمانی فاصله داشته باشند. ماتائوس گفت: "لواندوفسکی همیشه با انگیزه است. من مطمئنم که او از نتیجه توپ طلا در پاریس راضی نیست. اما او بسیار حرفه ای است. من هرگز کسی را حرفه ای تر از لواندوفسکی ندیده ام. او شنبه به توپ طلا فکر نخواهد کرد. او به تیمش، باشگاهش فکر خواهد کرد تا بازی خوبی مقابل دورتموند انجام دهد، گل بزند و سه امتیاز را کسب کند."

لواندوفسکی در این فصل بار دیگر در جدول گلزنان بوندسلیگا و لیگ قهرمانان اروپا پیشتاز است، که او را به عنوان یکی از مدعیان اولیه توپ طلای سال آینده نشان می دهد. ماتئوس گفت: "لواندوفسکی در بالاترین سطح در بوندسلیگا و لیگ قهرمانان اروپا به عنوان بهترین گلزن بازی می کرد، بازی های عالی انجام می داد و رکوردها را می شکند. اما خبرنگارانی که تصمیم می گیرند در مورد مسی تصمیم گرفتند و به همین دلیل باید به مسی تبریک گفت. اما برای من، لواندوفسکی بهترین بازیکن سال 2021 بود. تنها کاری که لواندوفسکی می تواند انجام دهد این است که به گلزنی ادامه دهد تا خود را در گفتگو برای توپ طلای 2022 نگه دارد."

هم تیمی سابق او ژروم بواتنگ با این عقیده موافق و معتقد است که لواندوفسکی اکنون می خواهد گل های بیشتری به ثمر برساند. بواتنگ گفت: "این او را زمین نمی اندازد، اما مطمئناً برای او ناامیدکننده بزرگی بوده است. اما روشی که با او آشنا شدم، فقط به او انگیزه بیشتری می دهد. او به حملات خود ادامه خواهد داد، من از این مطمئن هستم. آمار او به تنهایی در فصل تا اینجای کار باورنکردنی است."

لواندوفسکی به سادگی به سراغ قربانی بعدی و رکورد بعدی خواهد رفت. یک گل مقابل بوروسیا دورتموند با رکورد 117 گل خارج از خانه کلاوس فیشر در بوندسلیگا برابری می کند. آنها همچنین تیمی هستند که او اغلب در مقابل آنها گل زده است، با 24 گل در برابر تیم سابق خود در تمام رقابت ها! او برای اثبات اینکه بهترین بازیکن جهان است نیازی به جام ندارد. او فقط باید به گلزنی ادامه دهد - با شروع بازی شنبه مقابل دورتموند.

رونان مورفی - گل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز