خبرگزاری کار ایران

کامرانی‌فر: فدراسیون فوتبال نگاه ویژه‌ای به استان‌ها دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۳۶۲

دبیرکل فدراسیون فوتبال در سفر یک روزه به استان کرمانشاه با اقشار مختلف فوتبال گفتگو و از امکانات و شرایط هیات فوتبال استان کرمانشاه بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال در سفر خود به استان کرمانشاه جلسات متعددی در راستای نیازسنجی از ظرفیت‌های فوتبالی این استان برگزار کرد .

دبیرکل فدراسیون در نشست با ناظران و نمایندگان داوری استان کرمانشاه پای صحبت برخی از ناظرین و نمایندگان داوری استان نشست و پس از آن نیز برگزاری جلسه با داوران استان در سطح اول فوتبال و فوتسال دیگر بخش برنامه کاری دبیرکل فدراسیون را تشکیل داد. در این جلسه فرزاد بهرامی به نماینده داوران استان کرمانشاه ضمن بیان شرایط استان در این حوزه تصریح کرد: انتخاب داوران توسط رضا سخندان بسیار کارا و بر پایه توانایی افراد شکل گرفته است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. وی برگزاری کلاس داوری در سطح ارتقا و بازآموزی داوری را به عنوان یکی از مهم‌ترین درخواست‌های داوران استان کرمانشاه عنوان کرد.

حسن کامران‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال ضمن بیان اینکه داوران استان کرمانشاه توانا و سالم هستند گفت: داوران توانا قطعا مورد توجه قرار خواهند گرفت و این مهم  به رشد و ارتقای داوران کمک خواهد کرد، البته همه با هم باید کمک کنیم که داوران توانمند و مستعد رشد کنند و در سطح کشور مطرح شوند. برگزاری کلاس‌های ارتقا و بازآموزی داوران یکی از درخواست‌های برحق داوران استان است، که حتما با حمایت فدراسیون به آن پرداخته می‌شود.

دبیرکل فدراسیون همچنین پاسخگوی سوالات خبرنگاران ورزشی خبرگزاری های کشوری بود و در پاسخ به سوالی در خصوص دلایل افت رنکینگ فوتبال ساحلی ایران گفت: باتوجه به اینکه تیم ملی ما در دو سال گذشته در مسابقات شرکت نکرده و رنکینگ پائین آمده است، اما فدراسیون برنامه‌ریزی هایی در این خصوص انجام داده و در رقابت های بین قاره ای هم نتایج خوبی گرفتیم که نتیجه آن در رنکینگ های بعدی نشان داده می شود. ضمن اینکه بزودی یکی از تیم های خوب فوتبال ساحلی به ایران سفر خواهد کرد و دو بازی تدارکاتی را با این تیم خواهیم داشت که این برنامه برای پیشرفت در فوتبال ساحلی کشورمان چیده شده است.

وی به عدم راهیابی تیم فوتسال کشورمان به جمع چهار تیم صعود کننده به مرحله نهایی رقابت های جام جهانی نیز اشاره کرد و گفت: عملکرد خوب تیم ملی فوتسال کشورمان طی سالهای گذشته توقع از آن را بالا برده و به نظر می رسد نیاز است که نیروها و برنامه ریزی جدیدی برای آن انجام گیرد که پس از مسابقات جام جهانی در دستور کار قرار گرفته است.

کامرانی‌فر درادامه با تاکید براینکه نگاه این فدراسیون به فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال بانوان یکسان است، اعلام کرد: در بحث فوتبال بانوان هم با توجه به برنامه ریزی هایی که داشتیم، برای اولین بار تیم ملی بانوان ایران به رقابت های جام ملت های آسیا راه پیدا کرد و شاید برای اولین بار بود که این تیم را با پرواز اختصاصی به رقابت های مقدماتی جام جهانی فرستادیم و امکانات مناسب، اردوهای منظم، بازی های دوستانه و .. را برای آنها فراهم کردیم.

وی در ادامه به حواشی عدم ورود خبرنگاران به استادیوم ها هم اشاره کرد و افزود: مشکلی برای ورود خبرنگاران به استادیوم ها وجود ندارد، تنها در زمان تشدید شیوع بیماری کرونا محدودیت هایی ایجاد شد و تعدادی از خبرنگاران و عکاسان اجازه ورود به استادیوم ها را داشتند. معتقدیم که حضور رسانه و خبرنگاران خیلی می تواند به رشد و توسعه فوتبال کمک کند و فدراسیون هم در این مسیر قدم برداشته و نگاهش بر این مبنا است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین اقدامات برای راه اندازی کمک داور ویدئویی (VAR) در ورزشگاه ها هم گفت:  فدراسیون فوتبال در این خصوص قدم های خوبی برداشته و مقدمات اولیه انجام شده است ومکاتباتی هم با فیفا داشته ایم و با توجه به اینکه یک کارگروه در این خصوص شکل گرفته که کارها را پیش می برد، بزودی نتایج جلسات این کارگروه و اقدامات انجام شده را از طریق سایت فدراسیون فوتبال در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در جلسه با روسای هیات شهرستان ها گفت: تلاش خواهیم کرد مشکلات موجود در این استان برطرف شود و پیشنهاد دادیم پنج استان دیگر به جمع استان‌های کم برخوردار اضافه شوند که کرمانشاه هم یکی از آن‌ها است و که قطعا این موضوع به رشد فوتبال استان کرمانشاه کمک خواهد کرد. مسؤولین فوتبال در سالن‌ها باید تلاش کنند استعداد‌ها را شناسایی کنند و با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های زمینه‌ساز رشد فوتبال استان باشند.

همچنین نشست مشترک دبیرکل فدراسیون فوتبال، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه  و رئیس هیأت فوتبال استان کرمانشاه  در محل دفتر اداره کل برگزار شد.

صابر رحیمی، مدیرکل ورزش و جوانان استان  کرمانشاه خاطرنشان کرد: ورزش استان کرمانشاه در بخش فوتبال با کاستی بسیار زیادی مواجه بود و توانستیم با تلاش شبانه روزی بخشی از این کاستی ها را برطرف کنیم. ورزش استان کرمانشاه در بسیاری مباحث سرآمد در کشور است و در بحث افزایش زیرساخت، جذب سرمایه گذاری ها و مباحث دیگر رتبه خوبی در کشور دارد. مدیریت این اداره به دنبال افزایش راندمان کاری و مطالبه گری در هیات های ورزشی هستیم و هیچ  وقتی برای پرداختن به حواشی نداریم و به جای اختصاص وقت به حواشی تمام تلاش خود را برای ارتقای تمامی رشته های ورزشی اختصاص می دهیم. اگر مطالبه و انتظاری از هیات ها داریم تنها با این هدف است که همراهی و همدلی لازم برای افزایش کارایی انجام شود و اگر انتظاری از هیات فوتبال داریم تنها با هدف رشد این رشته ورزشی و حمایت جامعه ورزشکاران این رشته بوده است

رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه نیز در ابتدای جلسه خاطرنشان کرد: مجموعه ورزش استان کرمانشاه امکانات و زیر ساخت های خوبی در اختیار فوتبال قرار داده است و امیدواریم با تعامل بیشتر این زیرساخت را توسعه بخشیده و افزایش بدهیم.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: فوتبال استان کرمانشاه سابقه های خوبی در بخش های مختلف داشته ایم و ورزشکاران خوبی در این رشته پرطرفدار از استان کرمانشاه معرفی شده است.

عزیزی یادآور شد: در سال‌های اخیر توسعه بسیار خوبی در بخش فوتبال به وقوع پیوست و بازسازی برخی زمین های چمن استان، احداث زمین های جدید خود زمینه ساز ارتقای این رشته ورزشی در استان بوده است. فوتبال استان کرمانشاه می تواند با تعامل بیشتر با استان کرمانشاه زمینه ساز تسریع در رشد فوتبال استان باشد و اگر نکات و نظراتی در اختیار این هیات قرار گرفته است در همین راستا بوده است.

گفتنی است، بازدید از کمپ استعدادیابی فوتبال بانوان، جلسه با کادر اجرایی هیات فوتبال استان نیز از دیگر برنامه‌های امروز دبیرکل فدراسیون در استان کرمانشاه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز