خبرگزاری کار ایران

نباید حیثیت داور را از بین ببریم

خطیبی: هر کسی درباره داوری صحبت کرد 100 میلیون تومان جریمه کنید!

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۸۲۸

سرمربی تیم آلومینیوم اراک درمورد رویارویی با ذوب آهن اصفهان و اظهارات درمورد داوری فوتبال صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، رسول خطیبی در نشست خبری پس از دیدار مقابل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: دیروز هم گفتم تیم ذوب آهن با سیستم خاصی بازی میکند و در بازی های قبلی هم خوب کار کرده بود. نفرات خوبی دارند و در دفاع با 8 نفر و بازی مستقیم و ضدحمله کار کردند. ما این را پیش بینی کرده بودیم و موقعیتی ندادیم ولی در نیمه دوم یکی از بهترین بازی های تیم من بود و هم موقعیت سازی کردیم. چون فشرده بازی می کردند سعی کردیم کناره ها را برای شوتزنی مهیا کنیم که توپ هایمان به گل نرفت. از کیفیت بازی مخصوصا در نیمه دوم خیلی رضایت دارم ولی اینکه گفته بودیم تیم ما فوتبال زیبایی به نمایش می گذارد رضایتبخش بود.

او ادامه داد: ما هم در بازی قبلی از داوری ضربه خوردیم ولی اصلا صحبت نکردیم. قصدمان هم این نیست که صحبت کنیم. خواهشم از کمیته داوران انضباطی و مسئولان فدراسیون این است که مربیانی که قبل و بعد از بازی درمورد داوری صحبت می کنند برخورد کنند. استرسی که به داور می دهند کار درستی نیست. ما الان فیلم را هم نگاه کردیم و کارشناسی هم کردند که یک پنالتی برای ما نگرفتند و توپ هم کاملا به دست برخورد کرد. با این همه می گویم که در مورد داوری کسی صحبت نکند و ما هم صحبت نمی کنیم. حرف های زشت و انتقاد از داوری جو داوری را خراب می کند. اگر تمرکزمان روی مسائل فنی باشد کیفیت فوتبال ایران خیلی بالا می رود. تا این لحظه هیچ صحبتی درباره داوری نکردیم و با وجود اینکه اعتقاد داریم که حتی امروز یک بازیکن حریف باید اخراج می شد و پنالتی هم نگرفتند، آقای مهدوی و دوستان شان بهترین داوری را انجام دادند و خسته نباشید هم به بقیه داوران می گویم. 

سرمربی آلومینیوم اراک اضافه کرد: انتقادی نمی کنیم و خسته نباشند. من خواهشا میکنم و تمنا دارم که کمیته انضباطی و کمیته داوران درمورد اینکه قبل و بعد از بازی درمورد داوری صحبت می کنند که درمورد همه تیم ها هم هست، برخورد کنند. به غیر از ما و سپاهان که برای همه آنها احترام داریم از کمیته داوران انتقاد داریم که با این مسائل برخورد نمی کنند. الان ما هم باید داد و بیداد کنیم؟ بازی تمام شده و رفته است. این مسائلی است که دوستان اینطور احساس می کنم در مسائل فنی موفق نیستند و با به وجود آوردن استرس و تنش خودشان را توجیه کنند و برنده شوند. خواهشم این است که برخورد سنگین با صحبت در مورد داوری وجود داشته باشد. محرومیت و جریمه سنگین اگر مثلا 100 میلیون تومان درمورد داوری باشد دیگر هیچ کس صحبت نخواهد کرد! من نمی دانم چه مشکلی است که همه درباره داوری حرف می زنند. ما هم امروز ضرر کردیم ولی می گویم که داور امروز بهترین عملکرد را داشت.

رسول خطیبی درمورد مسائل داوری بیان داشت: بگذارید داوران کارشان را انجام بدهند. همه به داوران فشار می آورند. قبل از بازی مصاحبه در تلویزیون هم انجام می دهند. این کارها زشت است. خواهشم این است که در این باره برخوردی وجود ندارد ما هم صحبت کنیم.

سرمربی آلومینیوم اراک درباره اینکه با سیستم کمک داور ویدیویی این مشکلات حل می شود، گفت: الان که نیست. چون نیست مربیان و کمک مربی را جلو بفرستیم و مصاحبه کنیم؟ من فکر میکنم اگر این دستگاه هم بیاید آنقدر این جنجال ها هست هر دقیقه داور باید بگوید که صبر کنید تا بررسی کنم. الان که نیست باید بگذارید داوری کنند. ممکن است یک روز ما ضرر کنیم یا سود کنیم. از فوتبال اینطوری واقعا بدم می آید! مسائل فنی خودتان را تقویت کنید. یک کاری انجام بدهید که فکر کنید داور با تیم حریف است. بس کنید! همه درمورد داوری حرف می زنند. نباید حیثیت داور را از بین ببریم. من هم اشتباه می کنم و ممکن است داور هم اشتباه کند. چرا باید توجیه کنیم؟ تکرار میکنم کمیته داوران و کمیته انضباطی برخورد کنند. جریمه کنند؛ حتی صد میلیون و دویست میلیون تومان. اینطور دیگر کسی درباره داوری حرف نمی زند. 

خطیبی درخصوص عملکرد امروز تیمش گفت: کسی که تیم ما را تماشا کند متوجه می شود. اگر تیمم بد بازی کند، می گویم. تیمی که سال دومش در لیگ برتر است تمام فوتبال ایران باید به آن احترام بگذارند چون بازی خوبی به نمایش می گذارد. در مسائل فنی تمرکز داریم و از بازیکنان واقعا تشکر می کنم که با تمام وجود بازی می کنند. همه مسائل فنی را مو به مو اجرا می کنند و کیف میکنم که این بازیکنان و تیم را دارم. امروز هم اگر تیم من شکست می خورد باور کنید باز هم از بازیکنان تشکر میکنم ولی حق مان برد بود اما این بازی برای ما تمام شد و برای بازی بعدی برنامه ریزی می کنیم.

سرمربی آلومینیوم اراک درباره رویارویی با تراکتور در تبریز گفت: همه تیم ها برای ما قابل احترام هستند. هر بازی یک تاکتیک خاصی داریم و حریف را آنالیز می کنیم. دوست دارم اول فوتبال زیبایی به نمایش بگذاریم و هدف این است که هواداران و مردم اراک از فوتبال لذت ببرند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز