خبرگزاری کار ایران

یاران طارمی به دنبال راهی برای صعود؛

9 نکته مهم پیش از دیدار حساس لیورپول و پورتو

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۹۳۰

تیم پورتو با حضور ستاره ایرانی‌اش در ورزشگاه خانگی لیورپول به میدان خواهد رفت.

به گزارش ایلنا، در یک جدایی سریع از لیگ برتر، پورتو اکنون منتظر بازی ماقبل آخر دور گروهی لیگ قهرمانان اروپاست اما در حالی که جایگاه قرمزها در مرحله یک شانزدهم نهایی تضمین شده است، تیم پرتغالی همچنان برای کسب عنوان دومی این گروه در حال مبارزه است.

در اینجا نکات کلیدی که باید قبل از شروع بازی چهارشنبه بدانید آورده شده است:

1. پورتو روی فرم است

شاگردان سرخیو کونسیائو با باد در بادبان به آنفیلد می‌روند و از زمان دیدار با لیورپول در سپتامبر، تنها یک بار در 9 بازی اخیر خود شکست خورده‌اند. پورتو در طول این مسابقات به هفت پیروزی، یک تساوی و یک شکست، راه گلزنی خود را پیدا کرده و 25 بار گل زده و تنها 8 گل دریافت کرده است.

2. آنچه آن‌ها از بازی‌های باقی مانده نیاز دارند

پورتو در گروه B با یک امتیاز جلوتر از اتلتیکو مادرید قرار دارد و جایگاه دوم را به خود اختصاص داده و فرصت‌های زیادی برای مبارزه باقی می‌گذارد. نتیجه مقابل قرمزها برای شانس صعود آن‌ها بسیار مفید خواهد بود، اما از آنجایی که آن‌ها در بازی پایانی در خانه با اتلتیکو دیدار می‌کنند، کمی آزادی عمل وجود دارد. با فرض اینکه اتلتیکو میلان را شکست دهد، بدترین سناریوی باخت در آنفیلد به این معنی است که آن‌ها باید تیم اسپانیایی را در ماه دسامبر شکست دهند تا به یک شانزدهم نهایی صعود کنند. سرنوشت آن‌ها هر چه باشد، در دست آن‌هاست.

3. لیست وحشتناک مصدومیت لیورپول در حال کاهش است

یورگن کلوپ به چرخش در ترکیب تیم برای مسابقات پیش رو اشاره کرد، اما جردن هندرسون و اندی رابرتسون در رده "ما خواهیم دید" قرار گرفته‌اند. اما تمرین روز سه‌شنبه با حضور دیوگو جوتا، دیووک اوریگی، نکو ویلیامز و جیمز میلنر باعث افزایش استقبال شد. نبی کیتا، کرتیس جونز، روبرتو فیرمینو، جو گومز و هاروی الیوت همچنان غایب خواهند بود.

4. ترکیب احتمالی لیورپول

افزایش تعداد بازیکنان در رختکن به کلوپ انعطاف‌پذیری می‌دهد و آن‌هایی که نگرانی‌هایی در مورد در دسترس بودن خود داشتند، اکنون می‌توانند به خوبی ارائه شوند. خط دفاعی احتمالاً تا سه تغییر را شاهد خواهد بود، و ویرجیل فن دایک در اولویت قرار دارد تا با کنار رفتن از ترکیب اصلی همراه با فابینیو، ترنت الکساندر-آرنولد و سادیو مانه، شاداب بماند. ترکیب احتمالی لیورپول اینگونه خواهد بود: آلیسون، ویلیامز، ماتیپ، کوناته، رابرتسون، مورتون، هندرسون، تیاگو، صلاح، مینامینو، اوریگی.

5. ترکیب احتمالی پورتو

اعضای تیم میهمان تا حد زیادی آرام هستند و پس از استراحت تعدادی از چهره‌های کلیدی آخرین رویارویی، انتظار می‌رود که مستقیماً وارد زمین شوند. مارکو گروویچ با شروع دو بازی از چهار بازی این فصل لیگ قهرمانان اروپا در کنار اولیویرا قرار دارد. په په که قبل از آخرین دیدار در تمرینات تدارکاتی لنگان لنگان بازی کرد، مطمئناً به عنوان گلزنان بسیار برتر تیم یعنی دیاز (9) و مهدی طارمی (7) در ترکیب اصلی شروع خواهد کرد. ترکیب احتمالی پورتو هم اینگونه پیش بینی می‌شود: کاستا، کرونا، پپه، امببا، سانوسی، اوتایو، گروویچ، اولیویرا، دیاز، طارمی، اوانیلسون.

6. تاریخچه لیگ قهرمانان

قرمزهای آنفیلد در کنار آژاکس، بایرن مونیخ و یوونتوس تنها یکی از چهار تیمی هستند که رکورد 100 درصدی پیروزی در مرحله گروهی پس از پایان 4 بازی دارند. اما اگر آن‌ها این را تمدید کنند و دو بازی باقی‌مانده خود را ببرند، اولین تیم انگلیسی خواهند بود که در لیگ قهرمانان اروپا موفق به این کار شده و تنها هشتمین تیم در تاریخ رقابت‌ها خواهند بود.

7. تذکر چرخش کلوپ

سرمربی آلمانی در کنفرانس مطبوعاتی خود نسبت به انتخاب تیم خود خجالتی بود، اما اشاره کرد که اگرچه هدف آشکار پیروزی است، تعدادی تغییرات قابل انتظار است: "ما همیشه به حریف احترام می گذاریم، اما باید ابتدا به خودمان و برنامه خود و وضعیت بازیکنانمان فکر کنیم. صادقانه بگویم، من هنوز این تصمیمات را نگرفتم، زیرا همه ما می دانیم که در این زمان از فصل، بخش پزشکی نقش بزرگی در ترکیب دارد. پس ما آن را خواهیم دید. اما هر ترکیبی که نشان خواهیم داد، فقط برای برنده شدن در بازی، بردن این بازی و پیروزی در بازی بعدی و پیروزی در بازی بعدی است. برای همین اینجا هستیم."

8. آیا می دانید؟

اینکه لیورپول اکنون در هر 15 بازی اخیر خود در تمام رقابت‌ها دو یا بیشتر گل زده است، در مجموع قرمزها در این میان 47 گل به ثمر رسانده‌اند. این طولانی‌ترین آمار از این حیث از یک باشگاه برتر انگلیسی از زمان ولورهمپتون در بیش از 82 سال پیش در سال 1939 است، طبق گفته مایکل رید از Opta، آنها این کار را برای 16 بازی متوالی انجام دادند.

9. کارت زرد زیاد؟

داور این بازی فلیکس زوایر از آلمان است، او قبلاً یک بار بازی لیورپول را زیر نظر داشت و آن هم در مارس 2018 مقابل پورتو بود...اما امیدواریم همانند همان دیدار این مسابقه هم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان نرسد!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز