خبرگزاری کار ایران

حاج رضایی: طارمی حرف بدی نزد، چرا اسکوچیچ آن را به خودش گرفت؟/ عدم مدیریت فدراسیون باعث شد کار به اینجا بکشد/ کار راحتی مقابل لبنان و سوریه نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۹۸۶

کارشناس فوتبال در مورد تنش ایجاد شده میان طارمی و اسکوچیچ صحبت کرد.

امیر حاج رضایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص ماجرای اختلاف بین مهدی طارمی و سرمربی تیم ملی که منجر به عدم حضور این بازیکن در اردوی پیش از بازی با لبنان و سوریه شده اظهار داشت: در مورد ماجرای به وجود آمده من طبق چیزی که خودم دیدم صحبت می‌کنم. ابتدا دراگان اسکوچیچ یک مصاحبه انجام داد و در آن از عدم تاکتیک پذیری بازیکنان ایرانی انتقاد کرد که به نظرم دلیلی نداشت این مصاحبه را انجام دهد. این یک موضوع درون خانوادگی است و اگر اسکوچیچ انتقادی به بازیکنانش دارد باید در رختکن و در جلسات فنی آن را مستقیم به خودشان بگوید نه اینکه آن را در مصاحبه اعلام عمومی کند. پس از آن مهدی طارمی واکنشی که نشان داد این بود که در پاسخ به اسکوچیچ گفت بازیکنان ایرانی مشکلی از لحاظ تاکتیک پذیری ندارند و ایراد از جای دیگر است. من ایرادی در این صحبت طارمی نمی‌بینم و حرفی نزده که خطابش به مربی تیم ملی باشد و نمی‌دانم چرا آقای اسکوچیچ آن را به خودش گرفته است. طارمی خیلی سربسته و کلی و بدون بی احترامی یا صحبت تنش‌زایی موضع خودش را اعلام کرده است.

وی افزود: این چالش ایجاد شده از نظر من دو ضلع ندارد بلکه سه ضلع دارد و علاوه بر سرمربی تیم ملی و بازیکن، فدراسیون هم ضلع دیگر ماجراست که به اندازه سرمربی در این مورد مقصر است و می‌توانست با مدیریت کردن ماجرا مانع از این شود که کار به این نقطه برسد ولی متاسفانه چنین مشکلی ایجاد شد و حالا ما یک بازیکن با کیفیت مثل طارمی را در بازی مهم با لبنان در اختیار نداریم. این موضوع به قدری مهم و پررنگ است که در رسانه‌های مطرح دنیا هم بازتاب داشته است چرا که طارمی بازیکن تیم پورتو و ستاره این تیم است. پورتو تیم کوچک و ناشناخته‌ای نیست و دو بار قهرمان اروپا شده است. ما اگر سه لژیونر در تیم‌های مطرح داشته باشیم در پورتو، زنیت و فاینورد هستند که در لیگ قهرمانان حضور دارند و سایر نفرات در تیم‌های کمتر شناخته شده اروپایی بازی می‌کنند و از دست دادن طارمی واقعاً زیان بزرگی برای تیم ملی است.

کارشناس فوتبال در مورد مقایسه اختلاف بین طارمی و اسکوچیچ با ماجراهایی مثل رحمتی و هاشمیان در گذشته، گفت: در آن دو مورد باید عرض کنم که مهدی رحمتی خودش از تیم ملی کناره‌گیری کرد و کسی او را کنار نگذاشت و کی‌روش در آن مقطع بازگشت رحمتی را منوط به نامه عذرخواهی کتبی کرده بود که رحمتی این کار را انجام نداد و در نتیجه به تیم ملی برنگشت و آن مورد با ماجرای طارمی متفاوت است. در مورد هاشیمان هم آقای دادکان در آن مقطع ماجرا را مدیریت کرد و خودش به آلمان سفر کرد و مشکل هاشمیان را حل کرد و دیدید که در دو بازی آخر خصوصاً بازی با اردن چه نقش بسزایی در صعود تیم ملی به جام جهانی ایفا کرد. در ماجرای طارمی هم همانطور که گفتم فدراسیون باید ماجرا را مدیریت می‌کرد و از این پس هم مدیریت ماجرا با فدراسیون است.

حاج رضایی در ادامه گفت: من نمی‌دانم عزیزی خادم از چه کسانی مشورت می‌گیرد ولی مشاور رئیس فدراسیون باید تخصص و تحصیلات و تجربه مرتبط با فوتبال و مدیریت ورزشی داشته باشد. من نمی‌دانم ایشان از چه کسی مشاوره می‌گیرد و برای همین قضاوتی نمی‌کنم ولی این موضوع با مدیریت فدراسیون حل و فصل می‌شود. ماجرایی که شکل گرفته ریشته در گذشته و تنش‌هایی که میدانستیم بین سرمربی و برخی از بازیکنان تیم ملی وجود داشته، دارد و وقتی به درستی مدیریت نشد کار به اینجا کشید.

وی در مورد دیدار پیش روی تیم ملی ایران با لبنان خاطرنشان کرد: لبنان تیم خیلی خوبی است و در خانه خودش تاکنون نباخته است. این جمله کلیشه‌ای که هیچ دیداری آسان نیست را نمی‌خواهم بکار ببرم ولی واقعاً لبنان حریف آسانی نیست و نباید آنها را دست کم بگیریم. اگر خدای نکرده نتیجه را واگذار کنیم آنها به 2 امتیازی ما می‌رسند. تیم چغر و جانداری هستند و کار راحتی مقابل آنها نداریم و بعد از این بازی هم باید به مصاف سوریه برویم که آنها را در تهران به سختی توانستیم شکست دهیم. نمی‌خواهم ارزش کار جهانبخش را زیر سوال ببرم ولی گلی که به سوریه زدیم تا حدودی گل به خودی بود و خیلی سخت آنها را شکست دادیم برای همین دو بازی پیش رو اصلاً دیدارهای آسانی برای ما نیستند. امیدوارم بازیکنان با آمادگی و تمرکز بالا به میدان بروند و بهترین عملکردشان را داشته باشند. نگران این هستم که نبود طارمی در انگیزه و تمرکز بازیکنان تاثیر منفی بگذارد که امیدوارم اینگونه نباشد و بچه ها با دست پر از این دو بازی برگردند.

کارشناس فوتبال در پایان گفت: جا دارد ابراز تاسفی بکنم. وقتی تیم ملی لبنان ورزشگاه خود را به کمک داور ویدیویی مجهز کرده موضوع تلخی است در شرایطی که ما هنوز از فراهم کردن چنین موارد حداقلی در میزبانی‌های خودمان ناتوان هستیم. شما نگاه کنید در بازی با امارات همین کمک داور ویدیویی ما را به بازی برگرداند و بازگشت خلیل‌زاده به زمین باعث شد ما بتوانیم پیروز شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز